נתניה מתחדשת: נבחרו יזמים להובלת פינוי-בינוי במתחם ריינס

במסגרת הפרויקט ייבנו כ-200 יח"ד במקום 60 דירות ישנות • היקף שיווק הדירות מוערך בכ-400 מיליון שקלים

הדמייה של פרויקט ריינס בנתניה , צילום: פיתום סטודיו

נתניה, תתחדשי: הדיירים בחרו בחברות Ewave Nadlan וקבוצת קידר לקידום פרויקט פינוי-בינוי במתחם ריינס, הממוקם בחלק הצפוני-מרכזי של העיר.

במסגרת הפרויקט יפונו וייהרסו 6 בניינים ותיקים במתחם ריינס בעיר, הממוקם בפינת הרחובות הרב ריינס ודב הוז. הבחירה בחברות Ewave Nadlan וקבוצת קידר התבצעה בסיומו של מכרז יזמים אותו ביצעו דיירי המתחם בליווי קבוצת יגאל אלון, המתמחה בניהול פרויקטי התחדשות עירונית. המתחם הינו חלק משכונת נאות הרצל בנתניה, הממוקמת בחלק הצפוני-מרכזי של העיר.

על פי הערכות החברות היזמיות, היקף שיווק הדירות בפרויקט יעמוד על כ-400 מיליון שקלים.

כיום קיימים במתחם המיועד לפינוי-בינוי מבני שיכונים ותיקים הכוללים 60 דירות, שייהרסו ובמקומן ייבנו כ-200 יח"ד (מספר סופי תלוי באישורה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה). בעלי הדירות הנוכחיים יזכו בסיומו של הפרויקט בדירות חדשות הכוללות תוספת שטח, מרפסות וחניה. 

את הדיירים ייצגו בעסקה עורכי הדין טליה דינה בנבנישתי ועידן זילברבוך, ובאי כוחן של החברות היזמיות הם עורכי הדין אורן ארדמן וחן גרינס ממשרד עו"ד שטיינמץ, הרינג גורמן ושות'. אדריכל הפרויקט הינו אלון מיכאלי. 

אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan: "נתניה הינה עיר בעלת פוטנציאל אדיר, בין השאר בזכות הקרבה היחסית שלה למרכזי התעסוקה של גוש דן, וחופי הים בהם התברכה. אלא שמדובר על עיר בת 90 שנה, והדבר מחייב אותה לנקוט צעדי התחדשות של פניה והתאמת בנייני המגורים לצורכי הדיור המודרניים. בסיומו של פרויקט ההתחדשות העירונית בעלי הנכסים ודיירי מתחם ריינס ייהנו מדירות מודרניות, מבנייני מגורים חדשים ומאיכות חיים גבוהה". 

טל קידר, המנכ"ל והבעלים של חברת קידר מבנים: "נתניה הינה עיר מובילה בשרון והיא חלק מהאסטרטגיה שלנו להתרחבות בפעילות החברה. אני בטוח שפרויקט מתחם ריינס הוא רק הפתיח לזכיות נוספות שלנו בעיר. כבר כיום אנו נמצאים במו"מ לבניית מתחמי התחדשות עירונית נוספים בנתניה".  

הליכי ההתחדשות העירונית בנתניה תופסים בשנים האחרונות תאוצה. לצד פיתוח מתחמי מגורים חדשים מושם דגש על ידי עיריית נתניה על חידושם של עשרות מתחמי דיור ותיקים בעיר בהיקף של אלפי יח"ד, בדגש על מרכז העיר וחלקיה הצפוניים. במרכז העיר לבדה מתוכננת תוספת פוטנציאלית של 15 אלף יח"ד. 

עיריית נתניה אף חתמה על הסכם מסגרת עם משרד הבינוי והשיכון ועם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שבמסגרתו צפויה העירייה לקבל כ-80 מיליוני שקלים בשנים 2024-2022 לטובת חידוש ושדרוג התשתיות באזורי ההתחדשות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר