גל של מחאה נגד חברת וולט מציף את הרשתות החברתיות בימים האחרונים, זאת בעקבות העלאה דרמטית של דמי התפעול מ-2 שקלים ל-5.9 שקלים. גולשים רבים מתעדים את עצמם מוחקים את האפליקציה במחאה על ההתייקרות, המצטרפת לדמי משלוח של 10-24 שקלים.
העלאת המחירים מגיעה במקביל להשקת "וולט פלוס", מנוי חודשי חדש במחיר 49 שקלים המציע משלוחים ללא הגבלה. על פי המודל החדש, בהזמנות מעל 60 שקלים - המהוות את רוב ההזמנות - דמי התפעול יחושבו כ-5% מסך ההזמנה ועד 5.9 שקלים. בהזמנות מתחת ל-60 שקלים הדמי יעמדו על שקל אחד.
המנוי החדש מציב תנאי סף להזמנות: מינימום 60 שקלים למסעדות בטווח של עד 4 קילומטר, 140 שקלים להזמנות מסופרים וחנויות פארם, ומינימום 60 שקלים להזמנות מחנויות אחרות. המנוי אינו מגביל את מספר ההזמנות בחודש. המסעדנים, מצדם, משלמים 3.8 שקלים על כל הזמנה במסגרת המנוי, בנוסף לעמלה הקבועה של 27%.
בעקבות המחאה, משתמשים רבים מחפשים חלופות לשירות, אף שוולט נחשבת לשולטת בשוק בזכות המגוון הרחב של המסעדות, השירותים הנוספים כדוגמת וולט מרקט והזמינות ברחבי הארץ. בין האפשרויות הבולטות נמצאת "משלוחה", המציעה שירות ליותר מ-3,500 מסעדות עם דמי משלוח של 8-20 שקלים בטווח של 6 קילומטר וקאשבק להזמנות עתידיות. השירות פועל באזור המרכז דרך "משלוחה Now" ובשאר הארץ באמצעות שליחי המסעדות.
"תן ביס" פועלת מדן ועד אילת עם דמי משלוח ממוצעים של 12 שקלים ומציעה משלוח חינם ללקוחות עסקיים בהסכם. HAAT, הפועלת בעיקר בצפון, בירושלים ובדרום עם אלפי מסעדות, גובה דמי שירות של 2 שקלים ודמי משלוח של 14-18 שקלים בממוצע.
בתחום המרקט בולטת "יאנגו דלי", הפועלת בערים מרכזיות כולל תל אביב, הרצליה, חיפה ועוד, עם עלות משלוח ממוצעת של 8 שקלים וזמן משלוח ממוצע של 25 דקות. ב-95% מההזמנות דמי המשלוח נעים בין 5 ל-10 שקלים.
מומחי צרכנות ממליצים להשוות מחירים בין השירותים השונים, כולל עלות המשלוח, העלויות הנוספות ומחירי המנות עצמן, שכן לעיתים המחירים משתנים בין הפלטפורמות השונות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
