וולט מכפילה את דמי התפעול: במקום תוספת 2 השקלים לדמי המשלוח כיום, החברה עוברת למודל דינמי ולהערכת בכירי החברה דמי התפעול הממוצעים יעמדו על 4 שקלים להזמנה.
כאמור, וולט מייקרת את דמי התפעול של החברה מ-2 שקלים ל-5.9 שקלים. מדובר בהתייקרות משמעותית לדמי התפעול אשר גררו ביקורת על העלות הגבוהה בעת הוספת תימחור זה לדמי המשלוח של החברה.
תומר כהן, מנכ"ל החברה, אמר בעת השקת המנוי החודשי החדש של וולט שנקרא "וולט פלוס": "אנחנו מודיעים על שינוי בדמי התפעול של וולט. הם יהיו דינמיים כמקובל בכל 28 המדינות של וולט, ויעמדו על 1-5.9 שקלים. אופן החישוב יהיה שעל כל הזמנה מעל 60 שקלים, דמי התפעול יחושבו על סך 5% מסך ההזמנה ועד 5.9 שקלים. מתחת ל-60 שקלים, דמי התפעול יעמדו על שקל אחד". עם זאת, יש לציין כי רוב ההזמנות הן מעל 60 שקלים. לדברי כהן, דמי התפעול הממוצעים יעמדו על 4 שקלים ועל 5.9 שקלים להזמנה גדולה.
המינימום להזמנה יוכפל פי 2
כאמור, וולט משיקה את "וולט פלוס", מנוי חודשי שמאפשר להזמין בוולט ללא דמי משלוח אשר עומדים על מחיר שנע בין 10-24 שקלים. במסגרת מנוי זה, הלקוח יוכל לשלם 49 שקלים בחודש וכאמור לא לשלם דמי משלוח בטווח הנ"ל. הכוכביות הן שמי שמזמין במסגרת מנוי זה מהמסעדות השונות, יצטרך להזמין במינימום של 60 שקלים ובטווח של עד 4 קילומטר במרחק אווירי.
מי שיזמין מסופרים וחנויות פארם יוכל להזמין רק במינימום של 140 שקלים ועד 4 קילומטרים בלבד - זאת לעומת מינימום של 70 שקלים למי שמזמין היום באופן רגיל. המשמעות היא שהוכפל המינימום להזמנה, והצרכנים שמזמינים מוצרי מזון ופארם דרך וולט מרקט, שופרסל, וויקטורי דרך פלטפורמת וולט, יאלצו להזמין סל הגדול פי שניים מהמינימום הרגיל. חנויות מינימום 60 שקלים, מבחינת מספר ההזמנות בחודש, אין הגבלה.
מהעמותה החדשה לצרכנות נמסר: ״עליות המע"מ עליו הכריז שר האוצר היה הפרומו לעליות מחירים שגוברת בהרבה על האחוז המדובר, מלבד העובדה שמרבית האנשים לא יודעים/מצליחים לחשב. יש ניצול של התפיסה שיש עליית מחירים, לכן החברות "קופצות" גבוה מידי.
"נראה שוולט בונות על ההתמכרות שלנו למשלוחים (שהתחילה והעמיקה בקורונה). וולט הם כמעט מונופול וגם כאן יש ניצול לכאורה של הצורך שלנו. גם ההצעה של וולט למנוי חודשי - לא תסייע לצרכנים לחסוך כסף - גם כי הרף גבוה יחסית להזמנות משפחתיות רגילות, וגם כי זה סוג המנויים שבסופו של דבר גם אם נפסיק להשתמש - נשכח לבטל. נראה שהחברות קפצו בעליית המחירים קצת מעבר לאחוז שעלה והצרכן- שוב הוא זה שממשלם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו