אחרי שהוחרמה לפני חצי שנה, יוניליוור שוב מעלה מחירים: מה צפוי להתייקר?

ענקית המזון תייקר את מוצריה בשיעור ממוצע של 7.5% • ההתייקרות תיכנס לתוקף החל מ-1 ביולי • לפני כחצי שנה, כשהחליטה להעלות מחירים, רשתות שיווק החרימו את מוצריה והפנו את הלקוחות למתחרים

מפעל יוניליוור. הרשתות מחרימות. צילום: דודו גרינשפן

חברת יוניליוור הודיעה היום (ראשון) כי תעלה את המחירים לשוק המוסדי, הכולל בין היתר את בתי המלון והמסעדות, אך לא את הרשתות הקמעונאיות. מדובר בעלייה בשיעור ממוצע של 7.5% שתיכנס לתוקף בראשון ביולי.

המוצרים שיתייקרו הם מוצרי מזון, הכוללים רטבים ותבלינים, אשר מיועדים כאמור למסעדות, בתי מלון ועוד. עלייה זו בנוסף לעליות אחרות כמו מוצרי חלב, עשויה להעלות את מחירי המוצרים במסעדות, בבתי הקפה וכדומה.

המהלך עשוי להעלות את המחירים בבתי הקפה,

מיוניליוור נמסר כי "מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה, והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד (כגון מסעדות ושירותי הסעדה). לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי".

נזכיר כי בחודש ספטמבר 2022 הודיעה חברת יוניליוור ישראל על עליית מחירי מוצריה בשיעור של 20%-6%.

רשת שופרסל החרימה את יוניליוור בהעלאה הקודמת, צילום: יהדוע יוסף

מהלך זה גרר התנגדות מצד הרשתות, בעיקר מצד שופרסל, אשר הפסיקה באותה תקופה לספק את מוצרי יוניליוור. בין המוצרים אשר מספקת יוניליוור נמנים: דגני בוקר של תלמה, מיונז תלמה, מרקים של קנור, גלידות שטראוס, קרמבו, שוקולד קליק, סבון דאב, מוצרי בדין ופינוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר