רשתות המזון הודיעו כי לא יעתרו לבקשת הספקים להעלות מחירים, גם אם יהיה להם מחסור, וכעת הם עולים שלב בהכרזת המלחמה.
שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, יצאה נגד חברת יוניליוור, שהעלתה מחירים, ובשל ההתנגדות לעלייה זו עצרה יוניליוור את האספקה.
בסניפי שופרסל הוצבו שלטים ליד מוצרי יוניליוור, שם נכתב ״לקוחות יקרים, בשל אי הסכמת שופרסל לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי הספק יוניליוור״.
בשלטים צוינו המותגים של יוניליוור: הלמנס, כריות, קנור, בייגל בייגל, רקסונה, דאב, קורנפלקס תלמה, קליק, פינוק, אקס ובדין.
בשלט המליצה הרשת לקנות מוצרים חלופיים ואף הציבה מוצרים מקבילים של המותג הפרטי של הרשת ליד מוצרים אלה. בשלט נכתב ״אנו מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים. אנו מתנצלים על אי הנוחות״.
גם יינות ביתן הציבה שלטים בסניפים עם התייחסות למצב של המחסור בעקבות ההתנגדות לעליית המחירים, אך הקבוצה לא התייחסה לחברה מיוחדת.
בשלט נכתב: ״לקוחות יקרים, בשל המאבק של יינות ביתן ביוקר המחיה. נסו את המוצרים התחליפיים ותופתעו לטובה״.
יש לציין כי מלחמה זו נחשבת עדיין בתחילתה והיא צפויה להחריף, עד כדי מחסור במגוון מוצרים. בעת הזו הרשתות עדיין מסתמכות על מלאים קיימים. בנוסף חלק מהרשתות ייבאו מוצרים בייבוא מקביל הן של המותגים עצמם והן של מוצרים תחליפיים.
עם זאת, גם הערכות זו לא יכולה לפצות על כל כך הרבה ספקים בו זמנית. ליוניליוור יש משמעות רבה במדפים היות ומדובר באחת מחברות הצריכה הגדולות שכוללת מוצרי מזון וטואלטיקה רבים וכן פופולריים מאוד.
גם בסנו למשל ישנם מגוון מוצרים שאינם מסופקים לרשתות , אך העלייה של סנו מתמקדת בעיקר במוצרי נייר. נזכיר כי ישנם ספקים נוספים שהרשתות התנגדו לעליית המחירים שלהם כמו דיפלומט, מחלבות גד, חוגלה קימברלי, מוצרי פרוקטר אנד גמבל, המשווקים על ידי דיפלומט ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו