שווי של 60 מיליון שקל: רשת אילנס נכנסת לבורסה

רשת בתי הקפה, שרכשה בעבר את סניפי מסעדת טאטי, מתמזגת עם חברת קונטיניואל • במסגרת ההתקשרות תמוזג פעילות אופציות קפה לתוך החברה כנגד הקצאת מניות • אהוד קרלינסקי, בעלי הרשת, מסר ל"ישראל היום": "נוכל לצמוח בשלוש השנים הקרובות לעוד 30 סניפים בארץ, ונתמקד בפתיחת סניפים בחו"ל"

מתפתחת. רשת אילנס

רשת בתי הקפה אילנס הכוללת גם את סניפי טאטי, בבעלות אהוד קרלינסקי, נכנסת לבורסה בתל אביב באמצעות מיזוג עם חברת קונטיניואל, לפי שווי של 60 מיליון שקל.

חברת קונטיניואל עוסקת בפיתוח תוכנה לניתוח וניטור תקשורת לתחבורה מתקדמת, ובמסגרת ההתקשרות תמוזג פעילות אופציות קפה לתוך החברה כנגד הקצאת מניות.

אילנס החלה את פעילותה בשנת 1994, שבה נפתח הסניף הראשון בתל אביב. בשנת 2016 הרשת נרכשה על ידי אהוד קרלינסקי, אז מנתה הרשת כ-10 סניפים באזור תל אביב. בשנת 2021 רכשה אילנס את קונדיטורית "טאטי" וכן שתי מסעדות של המותג.

מאז התרחבה החברה והיא מונה כיום 22 סניפים בפריסה ארצית, לרבות הקמה של פיילוט בינלאומי בשנגחאי.

לאחרונה רכשה אילנס החזקות בחברת "אגרו קפה", המתמחה בהשבחת מטעי קפה ובמסחר בינלאומי.

סניף של טאטי, צילום: דניאל לילה

בין היתר, מפעילה אילנס סניפים בשדות התעופה בישראל, הן בנמל התעופה בן גוריון והן בשדה התעופה רמון באילת. כחלק מהתפתחות פעילותה והאסטרטגיה העסקית, נמצאת אילנס בעיצומו של מהלך להקמת סניפים נוספים בשדות תעופה ברחבי העולם.

קרלינסקי מסר לישראל היום: "מטרת המיזוג היא פיתוח, צמיחה והרחבת פעילות הרשת בישראל ובעולם. אנחנו נמצאים היום במקום שממנו נוכל לצמוח בשלוש השנים הקרובות לעוד 30 סניפים בארץ, ונתמקד בפתיחת סניפים בחו"ל. אנחנו במשא ומתן מתקדם עם שדות תעופה בעולם, ששם אנחנו רוצים לפתוח סניפים תחת 'אילנס'. מחיר המכירה מאוד דומה בשדות התעופה לארץ, כי עלות העובדים וחומרי הגלם נמוכים בחו"ל משמעותית, ולכן הרווחיות גבוהה. בישראל נתרחב עם רשת של אספרסו בר.

"התחלנו את הפיילוט בשנגחאי בחודש ינואר השנה. אני יכול להגיד שהרווחיות במזרח הרבה יותר גבוהה מכל מקום בעולם, ולכן אנחנו מתמקדים שם. כשנסיים את הפיילוט נראה איך ולאן נתקדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר