לא מה שציפינו לו: הרגלי הקניות המפתיעים של הישראלים

לפי סקר חדש, 51% מהמשפחות נוהגות לבצע רכישות בקניונים – לעומת 44% שיעדיפו לעשות זאת באופן מקוון • רוב החרדים נהנים יותר לקנות מוצרים באינטרנט מאשר בקניון • היתרון הגדול ביותר לקנייה אונליין: חיסכון בזמן

קניון איילון, צילום: קוקו

למרות שמשפחות רבות נוהגות לבצע רכישות רבות באינטרנט, עם ישראל עדיין נוהג לבצע יותר רכישות בקניונים.

על פי סקר של שנערך לרגל יום המשפחה על ידי אתר Azriel.com, רואים ש- 51% מהמשפחות נוהגות לבצע קניות בקניונים, לעומת 44% שעושות זאת באינטרנט. עם זאת, בהסתכלות גיאוגרפית – ההתנהלות מעט שונה. הסקר בדק את הרגלי צריכת הקניות באינטרנט של משפחות עם ילדים בגילי 18-9, אשר רוכשות לפחות פעם בשלושה חודשים מוצרים באינטרנט.

• גם אנחנו הופתענו: מהי התחפושת הכי מבוקשת לפורים?

• נופלים ברשת: כך תוכלו להתגונן כראוי מעקיצה וירטואלית

• בקבוק חכם ומדפסת לחיתוך בדים: הגאדג'טים של הסטודנטים לא מפסיקים להפתיע

בחיפה, למשל, קיים פער משמעותי של הרגלי קניות באינטרנט לעומת בקניון – 56% לעומת 40%. במרכז ובתל אביב ההבדל מינורי ועומד על 3% בלבד בין הקניון לאינטרנט, ובשאר חלקי הארץ – דרום, יהודה ושומרון, ירושלים וצפון – נוהגים עדיין לקנות בקניונים (טווח של 54%-59%) ופחות באינטרנט (37%-44%).

הרוב עדיין פה. קניון (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

מהסקר עולה כי מבחינת מידת ההנאה, המשפחות נהנות כמעט באותה המידה לבצע את הקניות לבית ולמשפחה באמצעות האינטרנט (46%) ובקניון (48%). נתון מפתיע הוא שהמגזר החרדי הוא המגזר שהכי נהנה לקנות באינטרנט: 56% מהם נהנים יותר לקנות באינטרנט עבור הבית והמשפחה, לעומת 38% שמעדיפים את הקניון.

באשר ליתרונות העיקריים של קנייה באינטרנט, 43% מהנשאלים ענו כי היתרונות בקנייה אונליין הם המחירים והמבצעים, חיסכון בזמן (34% מהעונים), קלות השנייה (33%), מגוון המוצרים העומדים לרשותם (17%) והעובדה שאין צורך לצאת מהבית (16%).

רבים מעדיפים לבצע קניות אונליין (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

עוד עולה מהסקר כי 70% מהקניות באינטרנט מבוצעות עבור ילדים, ורק 25% מהן עבור ההורים. כאשר הילדים מבקשים לרכוש עבור עצמם, רק 14% רוכשים באופן עצמאי – ואילו 84% רוכשים באמצעות ההורים.

בגיל 18-14, יותר ילדים רוכשים באופן עצמאי (21%) לעומת ילדים בגילי 13-9 (9%), אך התלות בהורים גבוהה גם בקרב בני 18-14 (74%). בקרב בני 13-9 התלות כמעט מוחלטת, ועומדת על 91%.

אמנם ההורים הם אלו שבדרך כלל מבצעים את הקנייה בפועל, אך כשמדובר בנושאים הקשורים ללבוש והנעלה, גם הילדים מעורבים בהחלטה מה לרכוש: בגילי 18-14, 57% מהילדים מחליטים מה לרכוש, לעומת 40% שהוריהם מחליטים עבורם. בגילי 13-9, 36% מהם מקבלים בעצמם את ההחלטה מה לרכוש, לעומת 60% שההורים מחליטים עבורם.

ההורים מתערבים בהחלטות לגבי קניות לילדים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

המוצרים הנרכשים ביותר באינטרנט לבית ולמשפחה הם: 58% פרטי אופנה ביגוד, נעליים, תכשיטים ועוד; 10% מוצרי אלקטרוניקה, סמארטפון, גאדג'טים, גיימינג, מסכי טלוויזיה ומחשבים; 8% צעצועים ומשחקים, 8% מוצרים לבית ולגינה, 7% פארם וביוטי, 4% מוצרי חשמל ו-2% ספורט, קמפינג ופנאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר