נייר טואלט מטורקיה וחיתולים מצ'כיה: רשתות השיווק נותנות פייט להעלאת המחירים

אחרי שיבואניות המזון הגדולות הודיעו על עליות מחירים אחרי החגים ברשתות המזון עומדים על הרגליים האחריות ומחפשים תחליפים כדוגמת יבוא מקביל • בסופרמרקטים כבר מרגישים קשיים בהפצה וסבורים שמדובר בלחץ עליהם לאשר את המחירונים • המשנה למנכ"ל "יוחננוף": "כדי להצליח במאבק, הצרכן חייב לעזור ולבחור במוצרים החלופיים שנביא"

נייר טואלט בסופרמרקט בבני ברק (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

מרבית הספקיות בישראל הודיעו במהלך החגים שבכוונתם לייקר את המוצרים שהן משווקות, ככל הנראה כבר אחרי הבחירות בתחילת חודש נובמבר. בין היבואניות, גדולות וקטנות כאחד, נמצאות למשל יונילוור, דיפלומט וטרה. מנגד, רשתות המזון החליטו להיאבק הפעם בגל ההתייקרויות. הערכה היא שחלקן יפסיקו למכור לפחות חלק מהמוצרים שמחיריהם יעלו.

בין השאר מדובר במוצרים כגון קורנפלקס, חיתולים, תחליבי רחצה ועוד. ברשתות מבטיחים לא לאשר חלק נכבד מהעלאות וכפתרון הן מחפשות תחליפים במחירים זולים יותר.

בכל הקשור לנייר הטואלט וחיתולים כבר הודיעו סנו, חוגלה קימברלי (המשווקת את מותג הנייר טואלט לילי ואת מותג החיתולים האגיס) ודיפלומט (פמפרס) על עליית מחירים. ברשת יוחננוף, למשל, ניתן למצוא כבר עכשיו נייר טואלט מטורקיה במחיר של של 24.9 שקלים ל־32 גלילים (כשהמחיר לצרכן בפועל עומד על 26.9 שקלים).

המשנה למנכ"ל רשת יוחננוף, אלעד חרזי, אמר ל"ישראל היום": "הבאנו נייר טואלט מתורכיה. אנחנו נביא עוד סוגים של נייר טואלט כמו נייר תלת שכבתי. נמשיך להביא תחליפים בכל קטגוריה שתידרש. המוצר שלנו זול ביותר ב־20% עד 25% מהמחירון החדש שביקשו מאתנו".

המשנה למנכ"ל יוחננוף אלעד חרזי,

לדבריו הם התכוננו מראש, כי ידעו מראש שהולכת להיות בעיה בתחום. "כבר לפני חודש סנו התכוונו להעלות את המחירים בנובמבר. לא חיכינו וישר מצאנו יבוא מקביל. זה צו השעה. אין לנו עדיין מחסור של נייר טואלט בסניפים אבל מנובמבר מי שלא יאשר את המחירון - לא יסופק לו. בלי קשר יש גם קשיים בהפצה. יכול להיות שהם עושים בכוונה ומדללים את המלאי על מנת שהקמעונאים יאשרו את המחירונים. אנחנו מבחינתנו נמשיך לתת מענה".

חומרי ניקוי בסופרמרקט, צילום: גדעון מרקוביץ

תחליפים נוספים ביוחננוף יש למשל בקטגוריית שקיות האשפה כתחליף למותג "ניקול" של "חוגלה קימברלי". "אם חוגלה תחסום לנו את המוצרים - יש לנו את המותגים שלנו. זה כולל גם למשל תבניות אלומיניום ודגני הבוקר – אחרי שיוניליוור הודיעו על עליית מחירי דגני הבוקר של תלמה".

חרזי מבקש לחדד: "המלחמה הזו היא שלי, אבל גם של הצרכן – אל מול הספקים. הצרכן חייב לעזור במלחמה הזו. הוא חייב להיות שותף עם הקמעונאים במלחמה מול עליות המחירים. כדי שזה יצליח, הוא צריך לבחור במוצרים החלופיים – ויש המון אלטרנטיבות על המדפים. אם נישאר לבד בחזית, זה יהיה מאוד קשה".

כשהסכסוך יסתיים והמחירים ירדו, תמשיכו למכור את הנייר הטואלט מטורקיה?

"נייר הטואלט הוא כלי ופתרון. אם יהיה לי פתרון אחר אני לא אצטרך אותו. בסוף גם אם נצליח למתן את עליית המחירים - זה יהיה הישג גדול שלנו ושל הצרכנים".

מי שלא יעלה מחירים - צפוי לו מחסור

מנכ"ל רשת "גוד פארם", אדם פרידלר, צילום: יהושע יוסף

גם מנכ"ל "גוד פארם", אדם פרידלר, הביא מוצרים חלופיים בקטגוריות בהן הספקיות מעלות מחירים. "אנחנו לא אישרנו את עליות המחירים והבאנו לא מעט תחליפים כדוגמת מרככי כביסה, קפסולות אריאל לכביסה ויש לנו אפילו בדרך חיתולים של האגיס בייבוא מקביל מצ'כיה", הוא אומר, "יש לנו עוד מלאים של האגיס. אני מקווה שהמשלוח שלנו יגיע, עד שהמלאים הללו יגמרו כיוון שלא מספקים לנו מאחר ולא אישרנו מול 'חוגלה' את עליית המחיר", הוא מסביר, "אנחנו עובדים גם על נייר טואלט".

אתה חושב שיהיה צפוי מחסור ברשתות?

"מי שלא יאשר את עליית המחירים - יהיה לו מחסור. יש התעקשות גורפת של הספקיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר