Google Pay הושקה בישראל: כך תשלמו באמצעות האפליקציה

מי מאפשר תשלום באמצעות הטלפון הנייד, איך עושים זאת, ומה התנאים? • מדריך

עסקת אשראי באמצעות הסמאטרפון , צילום: רויטרס

חצי שנה אחרי כניסת "אפל פיי" לישראל, מציע "גוגל פיי" שירות דומה - תשלום מהנייד, ללא צורך בהקשת קוד סודי, גם בסכומים של יותר מ-300 שקלים. אפליקציית התשלומים זמינה בגוגל סטור לשימוש חינם. יצוין שמאז כניסת אפל פיי לארץ, שיעור העסקאות בטלפון זינק במאות אחוזים אך הוא עדיין מהווה כ-7% בלבד מהתשלומים באשראי.

כך תשלמו באמצעות האפליקציה: התשלום באמצעות הנייד נעשה על ידי זיהוי באמצעות טביעת אצבע או קוד. בכך הוא שומר על הגנה מרבית מפני הונאות, ומייתר את הצורך בהקלדת הקוד הסודי בעסקאות של יותר מ-300 שקלים. כעת, באמצעות אפליקציית Google Pay של חברת Google, יתבצע התשלום בתהליך פשוט, מהיר ומאובטח - מצמידים את הטלפון הנייד למסוף ומבצעים את העסקה ללא מגע ומבלי להוציא את הארנק.

בתי העסק המאפשרים תשלום סלולרי: ניתן להשתמש בנייד בכל בית עסק שעבר לתשתית תשלומים חכמה (EMV), המאפשרת תשלומים ללא מגע. מרבית בתי העסק בישראל, קמעונאים, מסעדות, מכולות ועוד, כבר עברו לתשתית תשלומים חכמה. בהתאם להוראת בנק ישראל, בחודשים הקרובים כל בתי העסק בישראל מחויבים להשלים את המעבר.

בתוך כך, בעלי מכשירי אנדרואיד המחזיקים בכרטיס אשראי של Max יוכלו החל מהיום (שלישי) לשלם בנייד גם באמצעות Google pay, לאחר שעד כה שילמו באמצעות אפליקציית Max. כעת הם יוכלו להוסיף את כרטיסיהם גם לאפליקציה של גוגל, ולרגל ההשקה לקוחות שישלמו בנייד ייהנו מהטבות אטרקטיביות במגוון מותגים מובילים.

לדברי מנכ"ל Max, רון פאינרו, "המעבר לתשלום בנייד צובר תאוצה ומציג גידול חודשי ממוצע של כ-10%. מרבית המשתמשים, כמעט 60%, הם צעירים עד גיל 40; כ-20% בגילאי 41-50, והיתר מעל גיל 51. אני בטוח ש-Google Pay אף תגדיל עוד יותר את השימוש בנייד כאמצעי תשלום מרכזי, תרחיב את השימוש בו לקהלים רחבים יותר, ותעודד את הציבור לבחור בכרטיס אשראי אחד מרכזי שמעניק ערך בחזרה באופן קבוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר