אובר ונהגי מוניות בישראל. צילום: AP, קוקו

המלחמה נגד אובר: נהגי המוניות בפגישה דחופה לחסימת כניסת החברה לישראל

נהגי המוניות טוענים כי רכשו "זכות ציבורית" שמגנה עליהם מתחרות ודורשים מונופול על התחום • במשרד התחבורה ממשיכים לקדם את כניסת החברה, מתוך מטרה להוריד מחירים • אובר עדיין לא אישרה את כניסתה לשוק המוניות בארץ

[object Object]

איגוד נהגי המוניות מקיים בשעה זו פגישה בניסיון לחסום את כניסתה של אובר לישראל. הסיבה: הם חוששים שכניסה של חברת אובר תצמצם את היקף הנסיעות במוניות, מה שיוביל לירידה דרמטית בהיקף השכר  - ויקשה עליהם להשתכר כראוי. הפגישה מתנהלת עם מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן. 

עיקר טענת בעלי המוניות היא שהם רכשו ״זכות ציבורית״ שמאפשרת להם לתפקד כמוניות. הזכות הזו, לטענתם, אמורה להגן עליהם מתחרות. כלומר, הם טוענים כי רכשו גם את ההגנה על התחום - ולמי שאין את הזכות הזו אסור לעבוד כמונית ולגבות כסף מנוסעים. לכן הם דורשים לעגן את הזכות הזו  בחוק.

אובר, מירי רגב, צילום: EPA, גדעון מרקוביץ'

נזכיר כי בספטמבר האחרון משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר כי שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את כניסת "אובר" לשוק המוניות בישראל. השרה רגב אף התייחסה לראשונה בשיחה עם ״ישראל היום״ להחלטה על הבאת "אובר" לארץ, ואמרה: ״אני לא מבינה מה כולם מופתעים, כבר אמרתי שזה יקרה בעבר. נכון, יש נהגי מוניות שמתנגדים - אבל יש כאלו שרוצים להיות גם נהגי מוניות וגם אובר. זה כרגע מתנהל מול משרד האוצר, מתוך מחשבה על אזרחי ישראל ויוקר המחייה, המטרה שלנו היא להוריד את מחירי הנסיעה ולהסתכל כל הזמן קדימה״.

"אובר״ העולמית עדיין לא אישרה את כניסתה לשוק המוניות בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...