נמל אשדוד שהוא אחד הנמלים המרכזיים והחשובים בישראל בכל הנוגע לסחר הבינלאומי של ישראל מבסס רווחיות. הנמל שעבר (ועדיין עובר) תהליכים ניהוליים משמעותיים סיים רבעון לא רע בסך הכל. מנתוני הנמל עולה כי ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב- 302 מיליון שקל בהשוואה ל- 214 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 40%.
הרבעון הראשון של השנה משקף חזרה לרווחיות, והרווח התפעולי העסקי (לפני הוצאות אחרות) הסתכם ברבעון זה ב- 25 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 24 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שהתאפיינה בשלב הלחימה העצימה של מלחמת "חרבות ברזל".
נתון מעניין בביצועים של הנמל אלה הם הכנסות המימון, שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-5 מיליון שקל, בהשפעת תוצאות שוק ההון, לעומת הכנסות מימון, נטו של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2024.
ההון העצמי של נמל אשדוד הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה בכ-2.8 מיליארד שקל לעומת 2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "התוצאות מעידות על חוסנה של החברה ויכולתה לחזור לרווחיות בצורה מהירה, זאת למרות הטלטלה הגיאופוליטית והתגברות התחרות מצד הנמלים החדשים.
"אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה התחרותית שלנו בנחישות ובעקביות עם הנהלה מקצועית ומסורה, דבר המתבטא היטב בתוצאותינו. ברצוני להודות לעובדות ועובדי הנמל הממשיכים להירתם לכל משימה - ביטחונית ומשקית כאחד".
ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "הרבעון הראשון של השנה משקף את המשך ההתאוששות והצמיחה בהיקף המטענים שנפרקים ונטענים בנמל, בהשוואה לתקופה המקבילה שהושפעה מלחימה עצימה. החברה חוזרת לרווחיות ונערכת לאפשרות של התגברות קצב הצמיחה וההתאוששות של המשק.
"תוצאות אלו הושגו הודות להירתמות של עובדות ועובדי הנמל הממשיכים בעבודה קשה ורציפה תוך מתן שירות מיטבי ללקוחות. התוצאה אף משתקפת בקיצור התור התפעולי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו