הסיפור הזה פותח צוהר (ואפילו יותר מאחד כזה) לדרך בה מקדמים עובדים בשירות הציבורי. באופן עקרוני המוביליות של העובדים בשירות הציבורי היא לא מהמשופרות ולכן בכל פעם שעובד רוצה לעבור תפקיד או להתקדם הוא צריך לעבור מכרז - או סוג של כזה.
במכרז הזה ניתנות נקודות על הניסיון של העובד בתפקיד ממנו הוא רוצה לעבור אבל יש בעיה. אם התפקיד עליו הוא מתמודד כולל דרישות למגוון רחב יותר של ניסיון מקצועי הרי שלעולם העובד לא יעמוד בו שכן, נזכיר, המוביליות בתוך הישרות הציבורי היא לא מהמשופרות.
הנוהג שהתפתח עם השנים, כדי לאפשר את המעבר בין תפקידים וקידום, היה כזה: אם עובד ביצע מטלות מהסוג שדורש התפקיד החדש, אולם מטלות אלה לא נכללו בהגדרות התפקיד שלו. הרי שביצוע המטלות נחשב לו כניסיון מקצועי מתאים ולכן הוא מקבל ניקוד חיובי עבור המטלות שביצע.
כאן מתחילה הבעיה: נציבות שירות המדינה הבינה שאין לה יכולת לעקוב אחרי ביצוע המטלות האלה ומשאלה פני הדברים הרי שלא ניתן לבדוק את האמיתות של הדיווח של העובד ולכן ה נציבות החליטה: לבטל את השיטה הזו לגמרי. כלומר, עובד יוכל להתמודד לתפקיד אחר או על קידום, רק בתחום בו יש לו ניסיון מוכח במשרה שביצע בעבר. מטלות לא ייחשבו.
הסתדרות עובדי המדינה נזעקה ופנתה לנציבות שירות המדינה בבקשה לבטל את הנוהג שהשתרש אולם הנציבות סירבה. הסתדרות עובדי המדינה פנתה היום (שני) לבית הדין לעבודה כדי שיכפה על המדינה להכיר במטלות כניסיון.
מהסתדרות עובדי המדינה נמסר: "הסתדרות עובדי המדינה פנתה לבית הדין לעבודה בתל אביב בדרישה להוציא צו מניעה זמני נגד החלטה חד-צדדית של נציבות שירות המדינה, שלפיה יבוטל טופס "המטלות" – טופס ייעודי המאפשר לעובדים להוכיח ניסיון מקצועי בביצוע משימות שאינן כלולות בהגדרת תפקידם הרשמית, לצורך הגשת מועמדות למכרזים פנימיים.
"הסתדרות עובדי המדינה טוענת כי ביטול הטופס – החל מה-1 ביולי– יפגע באלפי עובדים שביצעו בפועל משימות אדמיניסטרטיביות, ניהוליות או אחרות לאורך שנים, אך ייחשבו פורמלית כמי שחסרים את הניסיון הדרוש".
עו״ד אופיר אלקלעי, יו״ר הסתדרות עובדי המדינה: ״אנו לא נשלים עם פעולה זו ונפעל בכל האמצעים החוקיים למניעת הפגיעה המיותרת בעובדי המדינה המסורים.״
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו