מאז פרוץ המלחמה חלה ירידה משמעותית בהכנסות המסחר וחברות רבות במשק הודיעו על הוצאת עובדים לחל"ת כדרך להתמודד עם המצב. רשת האופנה H&M, שלה 1,100 עובדים סה"כ, הודיעה היום (שני) כי היא מוציאה לחופשה ללא תשלום כ-30% מעובדי החברה.
״הביטחון והרווחה של העובדים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו פועלים בצורה אחראית ובוחנים את המצב מידי יום. כל החנויות שלנו פתוחות, אך לצערנו, המצב הנוכחי אינו מאפשר לנו לספק עבודה לכלל העובדים. לכן כ- 30% מהעובדים הוצאו זמנית לחל"ת. כולנו מקווים שבקרוב נוכל לחזור לימים בטוחים ומשגשגים״, אמרו ברשת.
כזכור, פוקס הודיעה על חל"ת של עד כ-50 אחוז מהעובדים, קסטרו הודיס הודיעה על עד 40 אחוז והמשביר לצרכן הודיעה גם היא על עד 40 אחוז מהעובדים. לפי נתוני שב"א מהיום, נמשכת מגמת התאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי בשבוע ה-4 של מלחמת "חרבות ברזל", כאשר ההוצאות של הציבור היו נמוכות רק ב-12.4% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023.
עם זאת, ענף האופנה חווה ירידה, הן בשל סגירת חנויות בהתחלה, והן בשל מצב הרוח הלאומי. אם בוחנים את תחום ההלבשה וההנעלה, בשבוע ממוצע מתחילת 2023, עמדו ההכנסות בתחום זה על 575.75 מיליון שקלים. בשבוע הראשון למלחמה חלה ירידה של 63.9 אחוזים בהכנסות, בשבוע השני ירידה של 39.5 אחוזים בהכנסות, בשבוע השלישי ירידה של 33.1 אחוזים בהכנסות ובשבוע הרביעי נרשמה ירידה של 28.2 אחוזים בהכנסות.
לדברי טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שב"א, ״אנחנו ממשיכים לראות התאוששות בפעילות העסקית במשק ועלייה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי על רקע הרחבת שגרת המלחמה והחזרה לפעילות תחת תנאים של מערכת החינוך ושוק העבודה".
"ההוצאות בענפי הצריכה המרכזיים של המשק המשיכו לצמוח גם בשבוע ה-4 של המלחמה. כך לדוגמא ענף המסעדות, המזון המהיר ובתי הקפה וענף החשמל והאלקטרוניקה נמוכים רק ב-28% מנתוני ההוצאות מתחילת השנה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

