יומו השלישי של מלחמת "חרבות ברזל" נותן את אותותיו גם במאפייני הצריכה של תושבי ישראל. בימים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית בפדיונות של מוצרי צריכה, לעומת זינוק משמעותי בתחום המזון.
בעוד שהקניונים והחנויות פועלים במתכונת מצומצמת של עסקים חיוניים, מנתוני ישראכרט עולה כי מהשוואת הפדיונות בימים שבת-ראשון לעומת שבת-ראשון שגרתיים ללא חג, חל גידול של 30% בצריכה בענף המזון.
בהתאם, בכלל הענפים האחרים ישנה ירידה, בחלקה משמעותית מאד. בענף ההלבשה וענף התרבות והפנאי חלה ירידה של כ-80%, ובענפים אחרים כגון פארמה וציוד תקשורת, חלה ירידה מתונה יותר שעומדת על שיעור של כ-50%.
לדברי עמית שגיא, סמנכ"ל דאטה, דיגיטל ושיווק בישראכרט: "כמו כל עם ישראל, גם ליבי שבור ואני כואב את אירועי הימים האחרונים. היקף העסקאות במשק משקף את המצב בו עסקים מושבתים ותנועת הקונים דלילה. הישראלים מנסים לעכל את האירועים ונכנסו באופן מיידי למצב מלחמה, שמאופיין ברכישה מוגברת של מוצרי צריכה בסיסיים כמו מזון ומוצרי היגיינה ועצירה כמעט מוחלטת של הוצאות על פנאי ומותרות. בתקווה לימים שקטים וטובים יותר".
שי ברמן מנכל איגוד המסעדות אמר ל"ישראל היום": "אין פדיונות בתחום המסעדות. תעשיית המסעדות משותקת. התעשייה עובדת אולי ב 10% תפוקה".
דן פילץ, מנכ״ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר הוסיף, כי "חנויות בודדות וחיוניות פעלו היום בסנטר. כ-10,000 איש הגיעו במהלך היום לחנויות אלה ולמתחם המרכז לקהילה המקומית שפתחנו, בו פועלת לסירוגין עמדת מד״א לתרומות דם, ושם ניתן להתנדב באריזה ושילוח ציוד ליחידות לוחמות בדרום, או להשתמש במתקנים המתנפחים החינמיים שפועלים במקום, לטובת תושבי לב ת"א ומפונים מיישובי הדרום".
