ההמראות מישראל הושבתו, ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית במשק: "נתניהו תתעשת"

ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית מהיום ולמעשה "עצרה את המדינה" בפועל • התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה • ההמראות מישראל הושבתו, הנחיתות יימשכו כרגיל • במסיבת העיתונאים שנערכה במעמד בכירי המשק בישראל, אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על פיטורי גלנט: "מה, אנחנו רפובליקת בננות? נחצו כל הקווים" • הראל ויזל: "אנחנו רואים את האסון הכלכלי המגיע לפתחנו. עצרו את החקיקה והחזירו את גלנט לתפקיד - הוא גיבור ישראל" • כל קניוני עזריאלי ועופר ייסגרו בשעה 12:00

ארנון בר דוד., צילום: יוסי זליגר

לאחר שערך פגישה עם ראשי המשק, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כינס הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות פיטוריו של יואב גלנט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. באירוע דרמטי בסדר גודל ובחשיבות שטרם נראתה בישראל הודיע בר-דוד על שביתה כללית במשק, במעמד בכירי התעשייה.

יו"ר ההסתדרות בר-דוד אמר במסיבת העיתונאים: "ביחד נחזיר את ישראל לפסים שכולנו מכירים - רוצים כלכלה יציבה, ביטחון לאזרחים, שוויון ודמוקרטיה ולא פיטורים של שר באמצע הלילה. אנחנו רוצים היגיון. אין היגיון כרגע במה שקורה - אנחנו יוצאים לדרך. אם החקיקה לא תיעצר - אנחנו יוצאים לשביתה היסטורית". 

מסיבת העיתונאים של ההסתדרות החלה עם קריאות רמות וקצובות "ד-מו-קרטיה". "בוקר טוב ישראל ובוקר טוב ההסתדרות" פתח יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות את דבריו והוסיף "ברוך שהחיינו והגיענו לזמן הזה", ונענה במחיאות כפיים סוערות. "אלו ימים לא פשוטים לחברה הישראלית אבל רק ביחד נעשה זאת", הוא הוסיף.

ארנון בר דוד. "נתניהו תתעשת, אנחנו לפני תהום",

במסיבת העיתונאים לקחו חלק נציגי עובדים וחברי הנהגת ההסתדרות לצד המעסיקים בישראל, מנכ"לי בתי חולים, ראשי שב"כ לשעבר, אלופים." כולנו דואגים לגורל עם ישראל, דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו" אמר ארנון בר דוד בפתח דבריו. 

המדינה עוצרת: נכנסים לשביתה כוללת במשק

- כל בתי החולים הציבוריים וכל מרפאות הקהילה ישבתו
- ההמראות מישראל יופסקו לאלתר, הנחיתות בישראל יימשכו כרגיל
- שירותי הרפואה בישראל יעבדו במתכונת חירום
- מערכת החינוך והתחבורה הציבורית יוחרגו מהשביתה הכללית
- נמל אשדוד מצטרף לשביתה ההסתדרות שכוללת את מרבית עובדיה
- כל הקניונים של קבוצת עזריאלי ועופר ייסגרו החל מהשעה 12:00
- השלטון המקומי הודיע שישתתף בשביתה הכללית - כל עבודת אגפי הרשויות תופסק, למעט בתי הספר והגנים שיפעלו עד סוף יום הלימודים. ככל שהשביתה תימשך גם מחר, יושבתו הקייטנות המופעלות ע"י הרשות.
- חברת החשמל הודיעה על סגירת מרכזי קבלת קהל. מוקדי השירות 103 ותיקון הפסקות חשמל יעברו לטיפול במתכונת חירום בלבד
- איגוד העובדים הסוציאליים יוצא לשביתה
- כל סניפי מקדונלד'ס ישראל ייסגרו בהדרגה עד השעה 14:00

"לאן הגענו ולאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו - לתהום?" הוסיף בר-דוד, "אנחנו עוצרים היום את הירידה לתהום של כולנו. אני איש של שלום ואיש של משאים ומתנים. אני נגד מלחמות. אני יודע לסגור מאחוריי הקלעים הרבה דברים. חשבתי שנעצור את הטירוף לפני שנגיע לרגע הזה. עשיתי כל מה שאפשר לעצור את זה, מתווה כזה או כזה, וכל הזמן היה כאילו זה מפסיק אבל זה לא מפסיק. יש גבול כמה אפשר לעמוד מנגד". 

נתב"ג בתוך השביתה הכללית במשק. תשכחו מהמראות, צילום: משה שי

"המדינה היא של כלל אזרחיה זאת לא המדינה של קהלת היא שייכת לכל אזרחיה. פגשתי אתמול אנשים שבוכים לקחו לנו את המדינה. אני מטפל בסקטורים השונים ולא שואל מאיזה מפלגה .אני קורא לרה"מ תעצור את החקיקה לפני שיהיה מאוחר.

"מה אנחנו רפובליקת בננות?"

"אמש מה שהדליק לי נורה אדמה הם הפיטורים של שר הביטחון. הוא עומד מתריע מפני סכנות וזאת משימתו. מפטרים אותו בהינף יד, מה אנחנו רפובליקת בננות? זה לא סתם פקיד. זה שר הביטחון. אתמול בלילה נחצו כל הקווים. אני קורא לראש הממשלה תשקול מחדש את הפיטורים של שר הביטחון".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מכריז על שביתה כללית במשק// משה בן שמחון

"אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק" הודיע בר דוד ולמעשה הכריז על עצירת המדינה בפועל. "ברגע שאנחנו מסיימים פה את האירוע ההיסטורי הזה, יש פה אנשי מגזר עסקי שזו פעם ראשונה שהם בבית ההסתדרות. בנינו ביחד את המדינה, נלחמנו ביחד בקורונה, נלחמנו ביחד אתם כדי להציל את מדינת ישראל, בשביל מה? בשביל מינוי שופט כזה או אחר? על מה היו בחירות פה? הבחירות היו על רפורמה משפטית או שהיו בחירות על יוקר המחיה, על שלום עם סעודיה, לקדם את הביטחון. יש לנו משימה לעצור את גל החקיקה הזה. ננצח ונעצור את הגל הזה. ונחזיר את מדינת ישראל לשפיות".

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "הצעד הזה נועד כדי להוציא את החברה הישראלית מהקרע והשבר הכי גדול שהיה כאן מאז מלחמת יום כיפור. אנו כאן כדי לקרוא לכל ראשי המפלגות מכל הסיעות, אופוזיציה וקואליציה - כנסו לחדר, האחריות היא עליכם! תעצרו את הכאוס הזה עכשיו, עצרו היום את החקיקה וכנסו להידברות עד שיצא עשן לבן/ המדינה מצפה, ממך ראש הממשלה, להוביל ולהנהיג ולא לבזות. לאחד. אני קורא לך לאלתר לא לשקול אלא להחזיר מיידית את יואב גלנט לתפקיד". 

הראל ויזל: "רואים את האסון הכלכלי המגיע לפתחנו"

"אנו חברי כל הפורום העסקי של ישראל המגיעים מכל ענפי המשק ללא שום שיוך פוליטי, רואים את האסון הכלכלי המגיע לפתחנו" אמר הראל ויזל, יו"ר קבוצת פוקס. "אנחנו דורשים בזאת, בטלו את הליכי החקיקה ובטלו את פיטורי שר הבטחון מר יואב גלנט. ואני רוצה להוסיף עוד מילה, מר יואב גלנט, גיבור ישראל. החזירו את השפיות והתקווה לעם ומדינת ישראל ומיד. ובנימה אישית, בתקופה הקרובה, ערב פסח במדינת ישראל, ערב יום הזכרון בו כולנו בוכים ומיד יום העצמאות זה הזמן לעם אחד בלי שמאל וימין כולנו יחד". 

הראל ויזל: "האסון הכלכלי הגיע לפתחנו"// משה בן שמחון

את אחת ההכרזות הדרמטיות סיפק פנחס עידן, יו"ר ועד שדות התעופה שהודיע על הפסקת ההמראות מישראל, רגע לפני חופשת פסח העמוסה בתיירים ישראלים היוצאים לחו"ל. נכון לעכשיו הנחיתות בישראל יימשכו כרגיל. "אני פונה לראש הממשלה, כאיש ליכוד, תדחה את הכול לאחרי העצמאות. הדרך שלך אם אתה בכלל זה שמוביל אותה אינה נכונה, אין דבר שאי אפשר לפתוח בהידברות".

גל סוחף של שביתות: השלטון המקומי, קניוני עזריאלי ועופר, העובדים הסוציאליים, חברת חשמל, נמל אשדוד

הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי, החליטו בדיון חירום שהתקיים הבוקר על הצטרפות לשביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות. "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית. הקרע בעם והכאוס האדיר שישראל נמצאת בו הגיע לנקודות הכמעט אל חזור. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את החקיקה לאלתר, לבטל את פיטוריו של שר הביטחון, שאיתו אנו עומדים בקשרי עבודה בתחום ביטחון הערים והעורף", אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הודיע: החל מרגע זה מושבתים כל השירותים החברתיים בישראל. האיגוד הודיע שיצטרף להודעת יו"ר ההסתדרות: "הקרע בעם מעמיק, עד כדי סיכונים שנשקפים לאינטרסים הציבוריים: כלכלה, משפט וביטחון. החל מרגע זה אנחנו, העובדות והעובדים הסוציאליים, יחד עם כלל עובדות ועובדי ישראל, שובתים. מי שעובדות בשירותים הציבוריים (משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ביטוח לאומי, רשות שיקום האסיר וכו') יצאו ליום שביתה. מי שעובדות בשירותים המופרטים או הפרטיים ייקחו יום חופש, ויצטרפו לפעולות המחאה. זוהי שעת חירום, נפגש בשעה 14:00 בהפגנה בירושלים".

ראשי הרשויות פותחים בשביתת רעב, צילום: ערן אבידור

קבוצת עזריאלי הודיעו שיצטרפו לצעדי המחאה במשק. הקבוצה, בראשות היו"ר דנה עזריאלי הודיעה על סגירת הקניונים היום: "אסור לנו לעמוד מנגד כשישראל בוערת. אנו כראשי המשק מצטרפים למאמצי ההסתדרות ומודיעים על סגירת הקניונים היום החל משעה 12:00. יש לעצור את החקיקה שקורעת ומפלגת את העם. כולנו עם אחד".

אופיר שריד, מנכ״ל מליסרון הודיע שגם קניוני עופר יצטרפו לשביתת ההסתדרות. בקבוצה קראו לשוכרים בקניונים לסגור את החנויות היום החל מהשעה 12:00 השירותים החיוניים יישארו פתוחים לקהל.

נמל אשדוד שובת לאור הכרזת ההסתדרות על שביתה כללית במשק אשר חלה גם על מרבית עובדי חברת נמל אשדוד. חברת נמל אשדוד תפעיל בזמן השביתה חדר מצב, באמצעותו ניתן יהיה במקרים מסוימים ומצומצמים לפנות אל ועדת החריגים בהסתדרות.

מקדונלד'ס ישראל: כחלק מפורום העסקים יחד עם ההסתדרות, תחל מקדונלד'ס ישראל לסגור את כל סניפיה החל משעה 12:00 בצהרים עד השבתה כוללת משעה 14:00.

חברת החשמל: בהמשך להחלטת ההסתדרות והמעסיקים על שביתה כללית במשק, חברת החשמל מודיעה על סגירת מרכזי קבלת קהל. מוקדי השירות 103 ותיקון הפסקות חשמל יעברו לטיפול במתכונת חירום בלבד. נציגות עובדי החברה מצטרפת לדרישה לעצירת השינויים בחקיקה המשפטית. החברה מייחלת לאיחוי הקרע והשבת האחווה והערבות ההדדית, בין כל תושבי המדינה.

ההכנות למסיבת העיתונאים של ההסתדרות, עם בכירי המשק

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר