בכושר - ובעושר: הצפי להכנסות שוק מכוני הספורט בשנת 2022 - 3.69 מיליארדי שקלים

מתאמנים יותר, משלמים יותר: סוף המגיפה החזיר את הישראלים לחדרי הכושר - גידול של כ־22% ביחס ל־2021 • במקביל, גל ההתייקרויות לא פוסח על הענף - והמחירים מזנקים בהתאם •"מחיר המינוי עלה בעד 20% רק בשלושת החודשים האחרונים"

גברים ונשים מתאמנים בחדר כושר

אומה של ספורט: על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, ההכנסות של שוק מכוני הכושר בישראל בשנת 2022 צפויות להסתכם בכ־3.69 מיליארדי שקלים. מדובר בגידול של כ־22% ביחס ל־2021, אז עמדו ההכנסות על 3.03 מיליארד שקלים, כך עולה מנתוני CofaceBDi. עם זאת, מוערך כי הכנסות השוק יהיו נמוכות בכ־5% מההכנסות לעומת 2019 טרום הקורונה, אז ההכנסות עמדו על 3.89 מיליארדי שקלים.

כיום פועלים בישראל כ־1,880 מכוני כושר במסגרות השונות, ובנוסף כ־1,000 מאמנים אישיים תחת מסגרת פעילות אימוני אאוטדור.

באשר להתפלגות הגיאוגרפית: 43% מהמקומות הינם באזור המרכז, 20% בצפון, 16% בשרון, 14% בדרום ו־7% בירושלים והסביבה.

תהילה ינאי,

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, חלק גדול מהמתאמנים חזרו למכוני הכושר. כמו כן, גל ההתייקרויות במשק נותן את אותותיו גם בשוק מכוני הכושר, וכתוצאה מכך בשנה החולפת נרשמה עלייה ממוצעת של קרוב ל־10% במחירי המינויים. התוצאה היא שרמת ההכנסות בשנת 2022 מגיעה כמעט לסדרי הגודל של תקופת טרום הקורונה".

הכל עולה בהתאם

ירון סלע, יו"ר ארגון בעלי מועדוני הכושר והבעלים של רשת גרייט שייפ, מאשר כי חל גידול במספר הנרשמים השנה וגם כי בתחום זה חלה עליית מחירים כמו בתחומים רבים.

סלע אמר ל"ישראל היום": "אנחנו רואים גידול מתמיד במספר הנרשמים, החל מחודש מארס לאחר שנגמר האומיקרון. עם זאת, אנחנו עומדים על 85%-90% בהכנסות לעומת טרום הקורונה ועל מספר מינויים דומה בהשוואה ללפני הקורונה. אנחנו צוברים את המנויים מחדש, וכאמור אנחנו כל הזמן בגידול.

חדרי הכושר ייפתחו,

"מספר הנרשמים יותר גדול מאשר שיעור ההכנסות עקב מבצעים שונים נקודתיים. הקורונה גרמה לאנשים להבין שספורט זה חיים בריאים, ואתה רואה התעוררות מאוד גדולה. מי שתמיד עשה ספורט - חזר, אבל אתה גם רואה המון פרצופים חדשים. יש גידול ענק בגיל השלישי והרבה נוער בגילי 15-14".

סלע מודה כי המחירים בענף עולים. "אין ברירה. שכר הדירה עולה, כל הוצאות האנרגיה וגם מחיר המנוי עלה בענף ב־20%-5% בשלושת החודשים האחרונים. מינוי עלה בממוצע 200 שקלים וכיום עולה 250 שקלים, אבל יש לפעמים מבצעים שונים וקצרים.

"הייתי לאחרונה בדובאי בכנס עם כל הרשתות העולמיות. דיברו שם בעלי רשתות ענק של כ־1,500 סניפים, וכולם אמרו חד וחלק ש־2023 תהיה שנת שיא. גם שם העלו מחירים. האינפלציה והריביות גורמות לזה. שכר דירה של מועדון ממוצע עומד על 100,000 שקלים. ההצמדה עלתה ב־6%-5%, שזה עוד כ־6,000 שקלים. החשמל מתייקר בעוד שלושה שבועות ב־10% כמעט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר