"סוחרת בפרטים האישיים של הלקוחות": תביעת ענק נגד שופרסל

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שופרסל על סך 10 מיליון שקלים • הטענות: סוחרת לכאורה בפרטים האישיים של הלקוחות ומעבירה אותם לחברה קשורה אחרת - שופרסל Travel • שופרסל: נגיב לטענות בבית המשפט

מרכז לוגיסטי של שופרסל בשוהם, צילום: יוסי זליגר

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שופרסל על סך 10 מיליון שקלים הוגשה לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז לוד. זאת, בטענה ששופרסל סוחרת לכאורה בפרטים האישיים של הלקוחות ומעבירה אותם לחברה קשורה אחרת - שופרסל Travel. בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נכתב: "עניינה של בקשת אישור זו הוא בהפרה בוטה של שופרסל Travel, שהפרה את חוק התקשורת בכך ששיגרה דבר פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, כנדרש על פי הוראות חוק התקשורת".

בית המשפט המחוזי בלוד, צילום: יוסי זליגר

יש לציין כי לא מדובר במכירה של מידע לשופרסל Travel, אלא מדובר לכאורה בשימוש בנתוני הפעילות של אותה קבוצה, לאחר ששופרסל השיקה את שופרסל Travel. שופרסל Travel היא חברה תחת שופרסל, שהחלה את הפעילות שלה ב־2018 ונחשבת חלק מהפעילות של שופרסל.

בבקשה נטען: "המבקש סולד מדברי פרסומת שנשלחים אליו, ועל כן מקפיד הקפדה יתרה על הימנעות ממתן הסכמה מפורשת לקבלת דברי פרסומת. משכך, פועל המבקש באופן אקטיבי למיצוי זכויותיו נגד גורמים המפירים את הוראות הדין. יובהר כבר בראשית הדברים: למיטב זיכרונו של המבקש, הוא מעולם לא היה בקשר קודם עם המשיבה, לא הזמין חופשה דרכה ובוודאי לא נתן את הסכמתו המפורשת מראש לקבלת דברי פרסומת ממנה".

משופרסל נמסר: "הבקשה טרם התקבלה. כשתתקבל - נגיב לטענות בבית המשפט".

לדברי עוה"ד תום שנפ ואוהד שמילוביץ, "משרדנו קיבל פניות מכמה לקוחות שקיבלו דברי פרסומת ללא הסכמה משופרסל Travel. מפנייה מקדימה שבוצעה בשם אחד הלקוחות התגלתה תופעה חמורה בהרבה, שלפיה שופרסל Travel קיבלה את פרטי הלקוחות מחברה אחרת בקבוצה. כך נתגלה כי החברות בקבוצה מעבירות מידע אישי של הלקוחות שלהן בניגוד לחוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר