חשד: תושב כפר קאסם התחבר לחשמל באופן פיראטי - והשבית את כל העסקים בעיר

סערה בכפר קאסם • אדם התחבר לחשמל באופן פיראטי - ובמקום לפעול נגדו ניתקה חברת החשמל עסקים רבים למשך שלושה ימים • חברת החשמל: "פנינו למשטרה, מדובר בסכנת חיים"

צוותי חברת החשמל, צילום: דודו גרינשפן

כמו בתחומים רבים, גם בתחום החשמל יש אנשים אשר מתחברים באופן פיראטי וגורמים נזק לאזרחים שומרי חוק חפים מפשע.

א', בעל עסק בכפר קאסם, מספר שהוא ובעלי עסקים באזור היו מנותקים מחשמל במשך שלושה ימים בשבוע שעבר, ומאז אין חשמל סדיר באזור. הוא מספר כי נמסר לו על ידי נציגי השירות של חברת החשמל שמישהו התחבר באופן פיראטי ללוח וגרם נזק כספי כבד לחברת החשמל בעקבות נתיכים שנשרפו. עוד נטען מצד החברה כי עד שאותו אדם לא ישלם, או יתחייב בכתב לשלם עבור הנזק, חברת החשמל לא תתקן ולא תחבר את כלל קבוצת הצרכנים לחשמל.

א' כתב לחברת החשמל מכתב, שבו תיאר כיצד במשך שלושה ימים העסקים הושבתו כליל וכל הפועלים נשלחו הביתה, מחוסר ברירה. במכתבו שאל א' מדוע גורמת חברת החשמל נזק כספי לכל קבוצת הצרכנים, המשלמים עבור צריכת החשמל כחוק, בעוד שמי שגרם לנזק הוא אדם אחד בלבד, שיש אפשרות פשוטה לאתרו. עוד תהה מדוע חברת החשמל אינה מערבת את המשטרה, אם מדובר במעשה פלילי.

העסקים הושבתו בכפר קאסם,

א' טוען כי חברת החשמל יכולה לברר בקלות מיהם אותם עסקים שהתחברו באופן פיראטי וגרמו לנזק, שכן המונה רשום על שמם. תחת זאת, לדבריו, חברת החשמל אינה קונסת או מנתקת אותם בעלי עסקים שצורכים חשמל באופן פיראטי - ובוחרת לנתק את החשמל לכל הצרכנים, באופן גורף.

ביום שלישי השבוע אירעה תקלה נוספת באספקת החשמל, הגיעו טכנאים מחברת החשמל והתקלה תוקנה - אולם שעה וחצי לאחר מכן נותק החשמל שוב לפרק זמן מסוים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל פנתה למשטרה כדי לטפל בתופעה העבריינית של חיבור פיראטי לרשת החשמל. מדובר בסכנת חיים של ממש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר