סטודנטים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" עיצבו צעצועים לקינדר העולמית, כך שילדים מרחבי העולם, אשר רוכשים ביצי קינדר, נחשפים לצעצועים הללו.
מה שהתחיל בתור תרגיל ניסוי באחד הקורסים של התואר הראשון לעיצוב תעשייתי בבצלאל, הפך לשיתוף פעולה בינלאומי עם החברה הבינלאומית.
במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי, סטודנטים מתנסים בעיצוב הצעצועים שנמצאים בביצי ההפתעה של קינדר. העבודות מוצגות לבחינה של נציגי קינדר העולמית, המחליטים אם לשלב את התוצרים של הסטודנטים בסדרות הצעצועים שלהם
כעת משווקים שני צעצועים שעוצבו על ידי שני סטודנטים וארבעה בדרך, אך טרם שווקו..
ירון לובטון, מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל אמר לישראל היום
"הקורס לעיצוב צעצועים מתנהל במחלקה 16 שנים. יש כל מיני סוגים של עבודה עם הסטודנטים: אנחנו ממציאים צעצועים מאפס, חושבים על צעצועים עתידיינים ועוד. לעיתים יש לנו שיתופי פעולה עם חברות מובילות בעולם כמו ספין מאסטר, לגו ועוד.
לשאלה כיצד הם הגיעו לחברה הבינלאומית ענה לובטון
"במהלך השנים, עשיתי לסטודנטים תרגיל חימום שהייתי שואל מה הפנטזיה שלך למצוא בביצת קינדר ,כאשר אין חוקים כל עוד זה נכנס לביצה".
עומרי רוטשילד (ז"ל) שהיה אחד מממציאי הצעצועים המוכשרים בעולם, מכר קונספטים לחברות הכי מצליחות בעולם והוא קישר אותי לדני קישון שהיה בלונדון והוא חיבר אותי לקינדר.
הוא אמר שנציג את זה לקינדר ובטוח נצליח לעשות מזה משהו. הוא הראה להם את זה ולקח ארבע שנים עד שנוצר שיתוף הפעולה, שנמשך מספר שנים. אנחנו כל שנה מצליחים למכור להם קונספטים ממה שנעשה בקורס. יש קונספטים שיצאו לפיתוח וחלקם כבר הגיעו הגיעו לייצור.
"יש משהו מאד מפתיע בפיתוח של צעצועי קינדר בכך שמדובר בתהליך מאד ארוך. הפער בין לבחור קונספט לזה שהוא יגיע לשוק הוא פער שיכול לקחת שלוש שנים של עבודה אצל קינדר. זאת היות והם עושים הרבה בדיקות בטיחות, התאמה לילדים ולפעמים הקונספט יקר מדי. זה מלמד את הסטודנטים שיש לקוח קצה עם דרישה. אמנם זה לא חזות הכל בלימודים. חשוב שיהיה להם חופש מחשבה ומצד שני חשוב שהם יתנסו באילוצים של השוק כי זה קיים".
הצעצועים שכבר יוצרו ומשווקים בעולם, שווקו על ידי הסטודנטים עומר יצחקוב ומאי מאירסון.
לדברי לובטון " יצחקוב עיצב דרקון ששמים על האצבע וכשמזיזים את האצבע יש תנועה יפה של כנפיים. מאירסון עיצבה את החיה עצלן, אשר מטפסת על חבל והם המירו אותה לאלפיניסט ,למטפס צוקים.
לפעמים לא מדובר בלהמציא משהו מאפס אלא לשים את האצבע גם על רעיון ישן ולשים עליו את הזרקור.
זה מתודה שמשתמשים בה הרבה. למשל, בייבלייד בסוף זה סביבון. הם לא המציאו משהו חדש חוץ מהסיפור".
קינדר עובדים עם מספר מוסדות בעולם. לדברי לובטון "כל שנה הם אומרים לנו שזו האקדמיה שמביאה את הרעיונות הכי רעננים וגם שאפשר ליישים אותם. הם חוזרים אלינו חמש שנים אז , כנראה שאנחנו עושים משהו טוב.
כמובן שהסטודנטים התרגשו מאד כשהצעצועים שווקו. פתאום משהו שפיתחת בלימודים יוצא למוצר. זה לא קורה כל יום באקדמיה, בעיקר כשמדובר בחברה בסדר גודל שמגלגלת מיליארדי שקלים.