בדיקת "ישראל היום": מבתי הקולנוע ועד חוף הים - כמה יעלה לכם בילוי קיצי?

עם ישראל ייצא בהמוניו לבילויי הקיץ, ועם הביקוש - גם המחירים עלו • לפי הבדיקה שלנו, תצטרכו לשריין בין עשרות למאות שקלים, תלוי כמה תהיו

חוף הים בתל אביב (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: יהושע יוסף

הקיץ הזה יהיה יקר יותר - בין שתלכו לחוף הים ובין שתחפשו מרגוע בקולנוע כדי להימלט מהחום. לפי בדיקה שערך "ישראל היום", תצטרכו לשריין לכך בין עשרות למאות שקלים, תלוי כמה תהיו.

מאחר שזה הקיץ הראשון המשוחרר מהגבלות קורונה, מקומות הבילוי הקיציים יהיו שוקקים, ובהתאם גם הביקוש במזנונים ובבמסעדות. בסיור שערכנו בחוף תל אביב, למשל, התבקשנו לשלם 69 שקלים על "בורקס מפנק" ו־42 שקלים עבור ג'חנון או חומוס אסלי במסעדה בחוף הילטון.

בחוף מציצים הבחנו במחירון המפוקח, שכולל מחירים נוחים לכמה מוצרים בסיסיים כמו, למשל, שלגון בשלושה שקלים. עם זאת, במזנון של מציצים תשלמו 59 שקלים על כריך עוף שמוגש עם סלט, למשל, ו־37-33 שקלים לבירות ויינשטפן.

גם בפארקי המים לא זול כלל: 62-55 שקלים תשלמו על ארוחה של מנה בשרית, צ'יפס ושתייה בימית 2000 שבחולון; ובפארק שבשפיים יבקשו מכם 46 שקלים על נקניקייה בלחמנייה עם תוספת.

מסך הכסף

לצד העלייה במחירי הכרטיסים במתחמי הקולנוע, התייקרו גם המוצרים שנמכרים במזנונים: פופקורן רגיל, לדוגמה, עלה ב־3 שקלים ומחירו כעת 23 שקלים.

צילום: Getty Images // בית קולנוע, אילוסטרציה,

בסינמה סיטי הסבירו כי מחירי המזנונים "מתעדכנים מעת לעת בהתאם לתמורות במחירי המזון במשק. בשנה החולפת חלק מהמוצרים התייקרו  לאור המיסוי על שתייה ממותקת, הכפלת מחיר השמן והתייקרות כלל המוצרים וחומרי הגלם".

גם בתחנות הרכבת עלו המחירים, מתברר. לאחרונה פנה ח"כ אלי כהן (הליכוד) לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, כדי שתפעל להורדת המחירים המופקעים, לדבריו, שנגבים שם על מזון ושתייה.

בדקנו: שייק בתחנת השלום עולה 25 שקלים, ועל כריכים בתחנת בנימינה תשלמו 28-19 שקלים. מיכאלי השיבה כי בקבוקי המים המינרליים הוזלו מ־10 ל־7 שקלים, וכי הרכבת הונחתה "לפרוס מכונות אוטומטיות וקפיטריות נוספות לשירות הציבור בפריפריה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר