קימקו, יצרנית הקטנועים הטייוואנית חוגגת בימים אלו שלושה עשורים לתחילת פעילותה בשוק המקומי. היבוא על ידי עופר-אבניר, החל ב-1991 עם קטנוע 50 סמ”ק קטן.
היום קימקו היא שחקן משמעותי בשוק המקומי כשקטנוע ה-125 שלה, מוביל באופן עקבי את טבלת המכירות כאן לאורך שנים. לכבוד יום ההולדת המקומי, הזמנו לראיון את קובי גילון, סמנכ”ל הדו-גלגלי של עופר-אבניר.
איך תפקד השוק לאורך שנת 2019, שנת הקורונה?
“תקופת הקורונה הציבה לא מעט אתגרים בפני המדינה והאזרחים, אך מבחינת השוק הדו-גלגלי זו הייתה שנה טובה למדי. הקטגוריה של קטנועי ה-125 הקטנים זינקה למעלה ביותר מעשרה אחוזים. הצרכים הייחודים של האנשים והעסקים בתקופת הקורונה תרמו לעלייה הזו. המסחר עבר מהחנויות לאונליין ושליחויות שיחקו תפקיד חשוב במעבר הזה.
הרבה יותר עסקים רכשו קטנועים, וגם אנשים פרטיים. חנויות שלא חשבו מעולם להציע משלוחים, עשו את האדפטציה לעידן החדש. לעומת אלו, גם אנשים שמצאו את עצמם ללא עבודה, מצאו אפיקי הכנסה חדשים, כשליחים בפלטפורמות שונות.

אפשר לראות את זה היטב בטבלאות המכירה. הקימקו מובי 125 הוא הדו”ג הנמכר ביותר בישראל. זהו כלי עבודה קלאסי. הוא מועדף גם היום, על אלו שמשתמשים בו כמקור פרנסה ומראה את החשיבות של הסגמנט הזה בשוק שלנו”.
אז הקטנועים טיפסו על חשבון האופנועים?
“האופנועים ירדו קצת. אם בשנה שלפני החלוקים עמדה על 64 אחוזים לאופנועים ו-36 אחוזים לקטנועים, ב-2020 היחס השתנה מעט ועמד על 33 מול 67 אחוזים בהתאמה. לא שינוי דרמטי, האופנועים ירדו קצת הקטנועים עלו קצת.
למרות זאת, כל תחום הפנאי והשטח נמצא בגידול. ההסבר לזה פשוט, אנשים נשארו סגורים בארץ, אין חופשות ואין נסיעות, את הכסף הזה הם השקיעו בפנאי שלהם. בהתאם למגמה הזו, השקנו השנה את מותג אופנועי השטח גאס גאס שיתפקד אצלנו לצד הוסקוורנה ויציע כניסה לתחום השטח במחירים נוחים יותר”.

מהן הנחות העבודה שלכם ל-2021?
“אין תשובה אחת כאן. במידה והחיסון יהיה אפקטיבי והנורמליות תחזור לרחובות – זו הולכת להיות שנה חזקה מאוד לתחום הדו-גלגלי בישראל. מצד שני, גם אם המצב הכלכלי לא יחזור לקדמותו במהרה, מהווים הכלים הדו”ג פתרון זול ויעיל מאוד לתחבורה. יותר קל לקנות קטנוע קטן מאשר רכב נוסף לבית. עם מצב התחבורה הציבורית והפקקים בכניסה לתל-אביב, אין באמת פתרון יעיל אחר”.
איך קימקו מתייחסת לשוק הישראלי?
“בקימקו מגלים הרבה עניין בשוק המקומי ויש יחסים מצויינים איתם. הם השיקו מספר גרסאות מיוחדות לכבוד חגיגות 30 השנה. זו הולכת להיות שנה מיוחדות ליצרן הזה עם לא מעט חידושים. גרסאות ה-30 שנה מקבלות בעיקר צביעה שונה ותוספות קלות. הגרסאות האלו למובי 125, דאונטאון ו-AK550 מגיעות לכאן במספר מצומצם והם מספרות משהו על הדרך שעברנו יחד עם החברה הזו”.
הזכרת דגמים חדשים, האם הם צפויים להגיע לכאן?
“כן. שלושה דגמים חשובים וחדשניים מאוד של היצרן הזה, יגיעו לכאן השנה. למעשה שלושה ראשי חץ שמסמנים פריצה לתוך סגמנטים חדשים. קימקו תיכנס לראשונה השנה לתחום הקטנועים בעלי שלושת הגלגלים. היא עושה את זה על בסיס ה-AK550 והוא למעשה יהיה הקטנוע היחיד בז’אנר הזה, שמבוסס על מגה סקוטר חזק עם מנוע בתוך השלדה והעברת כוח כמו אופנוע.

עוד כלי מעניין יהיה ה-DT X360. זוהי גרסת אדוונצ’ר קלה לדאונטאון שהישראלים כבר מכירים. עם צמיגים דו-שימושיים, עיצוב עם ניחוח שטח ותוספות אבזור שונות.
השלישי ואולי החשוב ביותר הוא ה-F9, קטנוע חשמלי לחלוטין, שיכול להגיע ל-110 קמ”ש, לכסות טווח של 120 ק”מ בין טעינות, ולהגיעה לטעינה מלאה תוך שעתיים. הוא גם נראה שוב ומיוחד מאוד והוא מתחיל עידן חדש עבור הקטנועים של קימקו. בנוסף יגיע גם קטנוע ספורטיבי חדש השנה ואלו יסמנו למעשה את העידן החדש בקימקו. בעולם ואצלנו”.