סקודה קאמיק במבחן

נהיגה ראשונה בסקודה קאמיק המכוון היישר אל סגמנט רכבי הפנאי הקטנים העמוס

סקודה קאמיק הוא המשך טבעי ומתבקש לאחיו הגדולים. טבעי ומתבקש, היות והוא ממלא את החלל בהיצע דגמי הפנאי של החברה. מתבקש מאוד אפילו, היעדרות מקטגורית רכב הפנאי הקטנים הלוהטת, זה לא משהו שאף יצרנית יכולה להרשות לעצמה.


 


מה חדש?


סקודה קאמיק מבוסס על פלפורמת MQB-A0 (כמו הסיאט ארונה) עם שינוי ברור אחד לפחות. הקאמיק ארוך למדי, ארוך מהמקובל בסגמנט ומציע עוד 10 ס”מ לא מבוטלים. גם מימד הרוחב צמח במעט (ס”מ) ולפי היצרנית התוצאה היא תא הנוסעים המרווח בקטגוריה. יחידת ההנעה שתהיה נפוצה כאן תתבסס על מנוע 1.0 ל’ המוכר של קונצרן פולקסוואגן (כאן עם 115 כ”ס), המשודך לתיבה כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה והנעה קדמית.


עוד מאוברדרייב >>>


בכל הקשור לאבזור יש בגרסאות בהן נהגנו בהשקה לא מעט. לוח המחוונים הדיגיטאלי הרשים מאוד וגם מסך המגע הגדול (9.2 אינץ’) ומערכת ההפעלה השאירו רושם דומה. רשימת מערכות הבטיחות נאה אף היא, עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת על רכב בשטח המת, שמירה על הנתיב, התראה על ערנות הנהג ועוד.



 


 


איך זה מרגיש?


בהשקה נהגנו בגרסה “הישראלית” עם מנוע בנפח 1.0 ל’ ותיבה כפולת מצמדים. גרסה זו צוידה גם במתלים הסטנדרטיים לעומת אלו הספורטיביים יותר שמוצעים כאופציה. הקאמיק נראה מעניין במפגש ראשון. הוא חולק סממנים עיצוביים המוכרים לנוח מאחיו הגדולים. המראה סולידי, כמו כל סקודה בעידן המודרני. תא נוסעים מבוסס על זה שפגשנו בסקאלה. רק שתנוחת הנהיגה כאן גבוהה יותר והמושבים נראים כפריט חדש ובכל אופן מוצלח מאוד. מרווח הפנים, כמובטח. יש מקום מלפנים ובעיקר – יש מרחב מחייה טוב לשני בוגרים מאור.


איכות ההרכבה והחומרים טובים ברוב המקומות. גרסאות ההשקה הסופר-מצוידות הציעו אבזור רב וחכם. לדוגמה: גג השמש הענק, נפתח מלפנים-לאחור, בניגוד לכיוון המקובל, בכדי לא לגזול מרוחב ראש בספסל האחורי. חכם. מנוע שלושת הציל’, מתעורר בשקט וחלקות יחסית לז’אנר ואפשר לצאת לדרך.



 


על הכביש מרגיש הקאמיק זריז למדי ומאפשר שיוט מהיר ונינוח. היחידים שפוגמים קצת בנינוחות הם רעשי הרוח שבולטים על רק השקט מסביב. המתלים הציגו יכולת שיכוך טובה ברוב הזמן על נתיב ההשקה. על שברים משולבים וחדים הם הרשימו קצת פחות. מעבר לאלו, מרגישה הקאמיק חסונה והדוקה למדי, גם על המפותלים שבכבישים.


הריסון טוב, זוויות הגלגול מועטות וההתנהגות משרת ביטחון. תלונות? תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה, בייחוד כשהיא נדרשת להוריד מספר הילוכים בזמן תאוצה. גם לא אהבנו את השליטה על עצמת המזגן ממסך המגע. כפתור סטנדרטי שאפשר לתפעל בלי מבט היה מספק לחלוטין כאן.



 


שורה תחתונה


הקאמיק יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2020 ויצטרך להתמודד בקטגוריה עמוסה למדי. מצד שני, זה עוד מוצר שעושה רושם כאילו נתפר לטעמי השוק הישראלי. הוא מציע תחושה מוצקה, ביצועים טובים, אבזור ותא נוסעים מרווח. אותו תמהיל מוטורי של סקודה שהופך אותה למכונית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל. האם מי ממתחריו יצליח להציג תמהיל דומה? התשובה, בטבלאות במכירה בקרוב.


סקודה קאמיק 1.0 ל’


מנוע: 999 סמ”ק, טורבו


הספק: 115 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 20.4 קג”מ מ-2,000 סל”ד


גיר: רובוטי, כפול-מצמדים, 7 היל’


בסיס גלגלים: 265 ס”מ


צריכת דלק (יצרן): 18.2 ק”מל’


מחיר (משוער): כ-115,000 שקלים


+ מימדים, אבזור, ביצועים, התנהגות


– טיפול במהמורות קשות


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר