לנד רובר דיסקברי ספורט ספר חמש שנים ארוכות עד שהגיע מתיחת הפנים הזו. זמן לא מעט בתחום הרכב. על פניו לא מדובר בשינויים מרעידי עולמות. המראה מבחוץ הפך עדכני יותר ומתיישר עם שפת העיצוב העדכנית של המותג. בתוכו לעומת זאת, בתא הנוסעים, נמצא עיקר ההבדל.
מה חדש?
התחושה בתא הנוסעים מודרנית להפליא. יש לוח מחוונים סמי-וירטואלי, מסך מגע ענק במרכז תא הנוסעים בקונסולה הנאם ושלל מתגים המחולקים מחדש על ההגה ומתחת ללוח השעונים. התא עשוי ברמה גבוהה, וגם החומרים ותשומת הלב לפרטים הקטנים, מרגישים נכון, במקום.
למבחן התייצב הדגם החזק בהיצע, עם מנוע מוגדש המפיק 249 כ”ס. אלו עוברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בעלת 9 יחסי-העברה דרך פיקוד הטריין-ריספונס המוכר. המחיר של כל הטוב הזה בגרסה הנבחנת והמאובזרת עומד על 425,000 שקלים.

איך זה מרגיש?
זה מרגיש שונה. בלנד-רובר יש שפה משלה ולוקח זמן להבין ולהתרגל. האבזור רב, האפשרויות אדירות, ואחרי שנופל האסימון בכל הקשור להגיון הבריטי, זה מקום שנעים מאוד לשהות בו. התחושה פרימיום בהחלט ומתאימה למותג ולשם. תנוחת הישיבה משובחת וכך גם הנוחות במושב. הוא גם מרגיש גבוה למדי. רק כביש עירוני משובש מזכיר שבסוף היום זוהי גרסת הספורט ולא “דיסקו” אמיתי. אין כאן את מתלי האוויר המופלאים וכפועל יוצא גם לא את תחושת השטיח המלכותי. נוח? כן. ברמה של דיסקברי 5? ממש לא.פעולת המנוע חלקה נעימה ובשרנית מספיק, בכדי להירשם בעמודת הדברים החיוביים כאן.

על הכביש המהיר, בשיוט מהיר לאורך זמן, הדיסברי ספורט מרשים למדי. המנוע מייצר ביצועים טובים, התיבה זריזה במידה וחלקה לגמרי. בידוד הרעשים טוב וכך גם הספיגה במהירויות כאלו. בכבישים שדורשים יותר, מגלה הדיסקברי ספורט נטייה לרכון וגם ההגה הקל לא מספיר מדוייק. הבלמים, וגם פעולת מערכות הבטיחות האקטיביות, מצויינים.

איפה שהלנד-רובר הזה זורח, הוא בשטח, בעיקר מול המתחרים שלא באמת מיועדים לשם. גם הוא לא מציע נתונים פיזיולוגיים יוצאי דופן, אבל מערכת הטריין-ריספונס, מצליחה לנהל את האחיזה במצבים לא פשוטים בצורה מוצלחת.
בשורה התחתונה
למרות שבבסיסו לנד רובר דיסקברי ספורט נח על פלטפורמה עתיקה, הוא מראה שכוחו עדין במותניו. הוא מצליח לייצר אווירה ייחודית בתא, הוא נראה מצוין, הוא מרגיש מספק על הכביש ומציע יכולת טובה ממתחריו בשטח. מתיחת הפנים הזו בהחלט נתנה לו אוויר מחדש. רק המחיר עדיין מתקשה לייצר היגיון מול ההיצע הנגדי המשובח לא פחות.

לנד-רובר דיסקברי ספורט “250”
מנוע: 2.0 ל’, טורבו
הספק: 249 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 37.2 קג”מ ב-1,400 סל”ד
בסיס גלגלים: 274 ס”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.8 ש’
מהירות מרבית: 224 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 9.8 ק”מ/ל’
מחיר (בסיס): 425,000 שקלים
+ עיצוב, תא נוסעים, שטח
– מחיר, מתחרים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו