הסיפור של MG בישראל, מספר את הסיפור המשמעותי ביותר שמתרחש בעולם הרכב בשנים האחרונות. בזמן שהכדור הזה הפך לכפר גלובלי קטן, קרה עוד משהו. בתחום הרכב, זמן הלמידה של תעשיות חדשות יחסית, הצטמצם. עברו עשורים רבים מאז רכב יפני נחשב לחיקוי של הדבר האמיתי מאירופה או ארה”ב. את הפער הטכנולוגי והתדמיתי הזה, לקח ליפנים שלושה עשורים לסגור. במעבר חד לעידן הנוכחי – לפני עשור, כש-MG התחילה את דרכה בישראל, הסינים היו הרחק מאחור. כשנכנסים ל-MG EHS מבינים מיד. וזה לקח להם ‘רק’ עשור.
וצריך להגיד את זה כבר עכשיו, יש למעלה מ-100 יצרני רכב בסין והדברים האלו לא אמורים לגבי כולם. אבל יש כאלו, שבחסות חוקי הממשלה שם, משתפים פעולה שנים רבות עם חברות אירופאיות המבקשות לייצר בסין. הידע נרכש, אנשים גויסו, הניסיון נצבר והתוצאה מורגשת. וכאן, עכשיו, זו הדוגמה החיה הראשונה. ה-ZS החשמלית, שהיא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, הראתה את הכיוון הזה. ה-EHS מקבעת אותו.
על הנייר זו בדיוק המכונית שמתאימה לזרם המרכזי אליו שואף השוק שלנו. רכב פנאי, הנעה היברידית עם אפשרות טעינה, רשימת אבזור בטיחותי מתקדם מלאה, חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ואבזור נדיב. תמהיל שעונה בדיוק על הצרכים. אבל בהתאם לארץ המוצא הסימן הוא יותר. הממדים גדולים יותר ממה שהתרגלנו לראות בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. גדולים מספיק בכדי להתקרב לקטגוריה שמעל. יחידת ההנעה היברידית וחזקה, לעומת יחידות הנעה פשוטות וחלשות ביותר אצל מתחרים שקרובים למחיר הנקוב (159,000 שקלים). והרושם החיובי הזה מדף הנתונים, לא עוצר שם.

פנים אל פנים
ה-EHS מציע מראה מיושב, נקי והרמוני. ההפתעה האמיתית מחכה בתא הנוסעים. כניסה לתא מגלה מקום איכותי, מתוכנן ומבוצע ברמה גבוהה, כזה שנעים מאוד להות בו. לדוגמה – ריפוד עור בצבע אדום נשמע צעקני ומצועצע בכל דבר שאינו רולס-רויס בהזמנה אישית. אבל כאן, בתוך תא הנוסעים המאובזר והמרווח הזה, אופן הטיפול אלגנטי, משתלב היטב בקווים ובתאורת האווירה, ומייצר תחושה מיוחדת. איכות החומרים וההרכבה עושים רושם מצוין, זה לא נראה ולא מרגיש כמו מה שעובר בראש כשחושבים על מוצר סיני. ובכלל זה לא דומה לשום דבר בסביבת המחיר הזו ולמעלה ממנה.
חיפשנו, התעקשנו ומצאנו שתי נקודות שלא מפגינות איכות או גימור ברמה גבוהה. כפתורי כיוונון גובה החגורה לא תואמים את שאר האווירה כאן, עם תחושה לא משוככת מספיק. גם הגימור של הקליפרים נראה קצת מחוספס בהשוואה למקובל. אלו שני הפרטים היחידים שנראים או מרגישים זולים במכונית הזו. וקשה לנו להגיד שזה הפריע לנו באיזה שלב.
האבזור מרשים אף הוא. יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי גדול, במרכז הקונסולה ישנו מסך מולטימדיה, כיוונון חשמלי למושבים הגדולים והתומכים מלפנים, הם גם מחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש ענק ועוד. אבזור בטיחותי חשוב יותר והרשימה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ועוד.

על הכביש
הביצועים שמייצרת מערכת ההנעה ההיברידית מצוינים. יש כאן מנוע בנזין בנפח 1.5 ל’ ומנוע חשמלי המייצרים יחד 258 כ”ס. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית חכמה המשלבת בין 6 יחסי העברה למנוע הבנזין ו-4 יחסי העברה למנוע החשמלי. התוצאה – תאוצה מיידית וחסרת מאמץ עם תגובות מיידיות לדוושה הימנית. נתוני הביצועים והתחושות האלו, עולים בקלות על דגמים מקבילים במחיר, ושוב, גם ברמות מחיר גבוהות יותר.
ניתן לנהוג ה-EHS על כוח החשמל בלבד עם טווח מוצהר של 52 ק”מ. לפי צריכת החשמל בזמן נסיעה במצב EV, ניתן להתקרב לנתון הזה – כל עוד מדובר בנסיעה הגיונית ורגועה. תמהיל החשמל, אותו ניתן לבחור במערכת, ישפיע על צריכת הדלק הכללית. וכמובן שלאלו שהנסועה היומית שלהם נמוכה מאותם עשרות ק”מ ומצוידים במטען ביתי, תחנות הדלק יהפכו לזיכרון רחוק.
על כבישים עירונים משובשים, הכיול ב-MG מרגיש קשיח והנוחות סבירה גם אם לא מעלימה לחלוטין את תחלואי הכביש. המצב משתפר על כביש מהיר יותר. גם נוח וגם בידוד רעשי הכביש, המנוע והרוח מצוין. מהכיול המוזכר, ההתנהגות יוצאת נשכרת, עם שליטה טובה במאסה הלא מבוטלת שיש כאן בעומס בינוני. ההתנהגות צפויה ומשרת ביטחון גם כשהקצב עולה. הפעלת עומס גבוה בכביש מפותל תגלה שה-MG לא מתרשם מצד אחד אבל גם לא שש לשתף פעולה. החלפות ההילוכים בשיא הסל”ד הופכות ארוכות ומושהות יותר, ההגה מקבל משקל מלאכותי ויכולת הבלימה הרגנרטיבית של הבלמים הופכת את תחושת הדוושה לפחות לינארית.

הענק הסיני
MG EHS מציע לקהל המקומי את כל מה שהוא רוצה. כתבנו זאת כבר בהתחלה. הוא למעשה נותן רכב מקטגוריית מחיר גבוהה משמעותית, בתמורה לאותו מחיר עממי. הממדים הגדולים, האבזור הנדיב, תחושת האיכות, הביצועים והיכולת החשמלית מרשימים. מענה חלקי לכל אלו תוכלו למצוא רק ברכבים ברמת מחיר אחרת. היכולת לתת הרבה במחיר נמוך, אפיינה תמיד את הסינים. העניין כאן הוא הביצוע, התחושה, היכולת.
במילים אחרות, אם היה כאן סמל מוכר יותר מלפנים, הרכב הזה היה הופך לרב-מכר מקומי בין לילה. הסמל של MG (בגלגולה החדש) מסתובב על כבישי ישראל כבר עשור. בשנתיים האחרונות הוא התחזק, בזכות ה-ZS הכל-חשמלי ואחריות ל-5 שנים ול-150,000 ק”מ לרכב כולו ו-8 שנות אחריות לסוללה. זו מוצעת גם כאן ובזמן ההשקה מספקת החברה עמדת טעינה ביתית ללקוח ללא תוספת מחיר. עושה רושם שזו חבילה שנתפרה בצורה מדויקת לכאן, כזו שמתאימה בדיוק לצרכיו וטעמו של הקהל המקומי.
MG EHS
מנוע: טורבו, 1,490 סמ”ק, חשמל
הספק (משולב): 258 כ”ס
מומנט (משולב): 37.7 קג”מ
גיר: אוטומטי, 10 היל’
הנעה: קדמית
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 ש’
מהירות מרבית: 190 קמ”ש
צריכת דלק(יצרן): 50.5 ק”מ/ל’
בסיס גלגלים: 272 ס”מ
משקל: 1,850 ק”ג
מחיר: 159,000 שקלים
בעד: תמורה, אריזה, יכולת
נגד: מה עם הנעה חשמלית טהורה
שורה תחתונה: הצעה שקשה לסרב לה