פורשה טייקן במבחן

הגרסה הבסיסית המונעת מאחור של פורשה טייקן החשמלית. נהיגה ראשונה על המסלול

צריך לא מעט אמונה, וגם אומץ, בכדי להעמיד חמש מכוניות חדשות ויקרות לצד מסלול מרוצים, ולהזמין עיתונאי רכב מקומיים, לגלות את סודותיהן עליו. האפשרות כי אחד “הכישרונות” המקומיים יימצא את עצמו מחוץ למסלול תוך שהוא מסב נזק כזה או אחר לעצמו או לסביבה, תמיד קיימת בנסיבות כאלו. למרות הדברים האמורים, זה בדיוק מה שאורכיד, יבואנית פורשה בישראל, עשתה. המטרה – להדגים את היכולת של הטייקן, בסביבה הקיצונית והמהירה ביותר. ועוד לפני שננהג מטר אחד, אפשר וצריך, להוריד את הכובע.

עוד מאוברדרייב >>>

את השם טייקן אתם אמורים כבר להכיר – המכונית החשמלית הסופר-מרשימה של פורשה. הסיבה להתכנסות החגיגית, היא גרסה חדשה, עם מנוע אחד בלבד והנעה אחורית. להבדיל מהאחות כפולת המנועים, ההנעה ובעלת תג המחיר הלא מבוטל, הגרסה הזו מציעה קצת פחות וגם כמובן, זולה יותר. הנתונים מעוררים למדי עדיין, עם 408 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 5.4 שנ’ וגם הגיוניים, עם טווח בין טעינות שנע בין 354 ל-431 ק”מ. גם המשקל בגרסה זאת יוצא נשכר, אבל עדיין מדובר על קצת יותר משני טון של הוד, הדר וחשמל.

הטייקן גם בגרסתה זו, היא חיה מיוחדת למדי. ההנעה החשמלית היא רק נקודה אחת כאן. עוד פרט חשוב הוא המשקל, או אם לדייק מרכז הכובד הנמוך. זו גם מכונית רחבה מאוד. כל אלו, בשילוב הידע של פורשה בכל הנוגע לכיול שלדות, מתלים, היגוי ומערכות הניע, הופכים אותה למכונית עם המון יכולת. הפנייה מהירה של ההגה, והיא פשוט צוללת לתוך הפנייה, מייצרת כוחות צד משמעותיים, ורושמת קצב גבוה ומרשים על המסלול.

התגובות של יחידת ההנעה החשמלית מהירות כברק, במצבים הספורטיביים יותר, התגובה לדוושת המצערת מהירה, על גבול הלא רהוטה. הבלמים גם הם ניחנים בלינאריות, עוצמה ותגובה משובחת. הטייקן הזו יושבת על הרצפה נמוך, רחב וכבד, לא זזה מנתיבה, ונחושה להיצמד לקו הנבחר. מי שייבחר לקחת אותה אל הגבולות, ומסלול המרוצים הוא המקום הראוי לעשות זאת, ייגלה שתגובות השלדה להעברות משקל ממשיכות להיות מדודות ונכונות. יש כאן נטייה ברורה לתת-היגוי בקצוות, אבל עם גרירה נכונה של בלימה לתוך הפנייה אפשר להתגבר עליו, ואפילו לתת לאחוריים לצאת לטיול לרוחב המסלול.

מהירה, מרשימה ובנויה לתלפיות? בהחלט. אבל באותה נשימה, היא גם מרגישה מנותקת מאוד, קרה. משתתפת במעשה הנהיגה המהירה, אבל לא ממש מתמסרת אליו. מגיע השלב שבו היא פשוט מרימה ידיים, כמו אומרת, יש גבול. ובמכונית כזו, אפשר בהחלט לקבל את זה. בסוף היום זו מכונית עם ארבע דלתות, שנותנת מענה יוקרתי לצרכים יום-יומיים, עם המון טכנולוגיה ונוחות. כן, יש כאן יכולת ספורטיבית, כן אפשר לנהוג מהר מאוד במכונית הזו, כנראה המכונית החשמלית הספורטיבית המרשימה ביותר אותה בחנו בישראל.

ובאותה נשימה, אם ספורט, אז יש בארסנל של פורשה, שעושות את זה טוב יותר. וכן, הן מונעת בבנזין. לעניין הדגם הספציפי הזה, תמורת מחיר נמוך משמעותית מאלו של הטייקון החזקות והמהירות ביותר, ניתן להיכנס לעולם הספורטיבי של פורשה, עם מחיר קצת יותר קל לעיכול.

מנוע חשמלי הספק 408 כ”ס מומנט 35.1 קג”מ משקל 2,050 ק”ג 0-100 קמ”ש 5.4 שנ’ מהירות מרבית 230 קמ”ש מחיר בסיס 655,000 שקלים

בעד פחות זה לפעמים יותר

נגד עדיין מרגישה כבדה

שורה תחתונה החשמלית הכי ספורטיבית בסביבה

צילומי מסלול: איתן קג’יה, רועי רוזן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר