לייצר מכונית זולה יחסית, עבור מותג יוקרה, זה לא עניין של מה בכך. ראו את ה-A קלאס של מרצדס. עם מחיר בסיסי שירד אל מתחת ל-200,000 שקלים היא נמכרה כאן היטב. אבל בד בבד, היא לא הצליחה לשדר את האיכויות המסורתיות של היצרן הגרמני.
מה חדש?
הפעם זה נראה כאילו מרצדס החליטו ללכת עד הסוף עם הקומפקטית שלהם. היא גדולה יותר מהדגם היוצא ובפיתוחה ניתן דגש על איכות הנסיעה ובידוד הרעשים. ניתן דגש ברור אפילו כשחלק מהדגמים מגיעים עם קיר אש כפול לטובת בידוד רעשי המנוע, לדוגמה. היא נראית טוב מבחוץ והפנים מקבל שלל מסכים, משטחי מגע ואפשרויות תאורה. יחידות ההנעה הרלוונטיות אלינו הן שתיים. האחת פרי פיתוח משותף עם רנו מציגה ארבע ציל' 1,332 סמ"ק ו-163 כ"ס. השנייה בנפח 1,991 סמ"ק והספק של 224 כ"ס. שתי המכוניות מציעות תיבות כפולות מצמדים בעלות שבעה יחסי-העברה. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות מלאה ומקיפה. זו כוללת גם אפשרות הפעלה קולית של מערכות שונות ברכב.
איך התחושה?
אחרי שמסיימים לדבר עם המכונית ומגלים שהיא לא רק יעילה אלא לעיתים משעשעת, מבינים שיש כאן עומק טכנולוגי שהיריעה תקצר מלהכיל. מערכת התפעול הקולית לומדת את העדפות הנהג, איזו תחנת רדיו הוא אוהב לשמוע ומתי, לאן הוא מכוון את מערכת הניווט בד"כ בשעה מסויימת וכולי.
הטכנולוגיה הזו לא נשארת מנת חלקה של מערכת התפעול הקולית. היא שולטת היטב בתא הנוסעים, גורמת לנהג להרגיש כאילו הוא נמצא ברכב מפלח שוק גבוה יותר. מסכי הענק האיכותיים, איכות הגימור והחומרים המצויינים כל אלו מציבים את ה-A הזו מעל המוצע בשאר הקטגוריה. על הכביש ברור לחלוטין שהיא מכונית בוגרת יותר מקודמתה: הנסיעה שקטה יותר, הספיגה משופרת למרות הכיול הקשיח וזה פשוט מקום שנעים מאוד להיות בו.
התנהגות הכביש בוגרת מאוד ושקולה, מציעה הרבה ריסון ואחיזה ומעט זוויות גלגול. ההגה מדויק ונטול רגש ועושה רושם שאיבד מעט מהישירות של זה שבדור הקודם. המנוע החלש יותר היה גם רועש יותר תחת מאמץ וגם התיבה המשודכת אליו הרשימה פחות מזו שבדגם החזק יותר. שתיהן חלקות ונעימות יותר, אבל האחרונה מגלה יותר הבנה כשהנהג דורש לזמן את מלוא פוטנציאל הביצועים.
מרצדס A קלאס מיוצרת עם שני סוגי מתלים בחלקה האחורית, באירוע ההשקה נכחו הגרסאות הרב-חיבוריות עם אפשרות לשליטה על השיכוך. אלו הרשימו מאוד. גרסאות בסיס של ה-A החדשה עשויות להגיע עם קורת מתח מאחור, ולא היתה אפילו אחת כזו באירוע ההשקה. נצרך להמתין ולראות באיזו קונפיגורציה יגיעו המכוניות לישראל. המשך יבוא.
עומק טכנולוגי. מרצדס A קלאס // צילום: יחסי ציבור
שורה תחתונה
הקפיצה המשמעותית שעשתה מרצדס עם ה-A תתבטא גם בהתייקרות קלה של הדגם, שיגיע לכאן מאוחר יותר השנה. אפשר בהחלט לראות ולהרגיש לאן הלכה תוספת התשלום הזו. אפשר לצפות שה-A תגיע אלינו גם בגרסת בסיס זולה יחסית עם מתלים פשוטים, גרסת ההנעה החלשה יותר ותא נוסעים מאובזר פחות. את מלוא עצמתה מפגינה המכונית הזו בגרסת המנוע החזקה עם רמת האבזור הבכירה. זו מציבה אותה, גם מבחינת המחיר, בראש הטור.
נתונים: 1,332 סמ"ק, 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד, 25.5 קג"מ ב-1,620 סל"ד, 1,230 ק"ג, 19.2 ק"מ לליטר (יצרן), מחיר (משוער): 240,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
