מיצובישי אקליפס קרוס – נהיגה ראשונה

מיצובישי אקליפס קרוס מקבל סבב שינויים לקראת שנת הדגם החדשה. יצאנו לנהוג עליו במסגרת ההשקה המקומית. היכולת אכן שופרה, לרבות אחת התלונות העיקריות שהיו לנו לדגם. ברוך הבא צילום: תומר פדר

ארבע שנים פחות או יותר חלפו מאז הוצג מיצובישי אקליפס קרוס לראשונה. רכב הפנאי בעל עיצוב דמוי קופה, שהונע באמצעות מנוע מוגדש חזק. העיצוב הייחודי גם הסתיר בחובו הפרעה קלה. עיצובו של החלק האחורי כלל מעין כנף שחצתה את החלון האחורי. התוצאה הייתה מגבלת ראייה משמעותית לאחור.

אז אחרי 7,146 יחידות חצויות חלון אחורי כאלו,שנמכרו כאן, לדגמי 2022, יש הבדל ברור כבר מהשנייה הראשונה. העיצוב החדש מאחור לא רק פותר את עניין הראות, הוא גם נראה הרבה יותר הומוגני ומתאים. גם מלפנים העיצוב שונה ומרשים יותר, מתאים את עצמו לשפה העדכנית שמוכרת מדגמים חדשים אחרים של מיצובישי. מתחת לעיצוב האליפס קרוס משתמש עדיין באותו הבסיס ששימוש את האאוטלנדר היוצא, אך כעת האורך הכללי צמח בצורה משמעותית (14 ס”מ) ואף מרווח הגחון השתפר.

צילום: תומר פדר

מה חדש?

כמובן שתא המטען, לדוגמה, יוצא נשכר מצמיחה כזו בממדים. סה”כ הוא מציג כעת נפח גדול יותר בכ-20 אחוזים. בנוגע לאבזור של הדגמים המגיעים לישראל נרשם שיפור גם כן. לדוגמה, בכל רמות הגימור קיימת תאורת LED מלאה היום. גם חישוקי קלים בקוטר 18 אינץ’ הם נחלת כל רמות הגימור, אם רציתם עוד דוגמה.

וכן כמו בעבר אפשר למצוא כאן את מנוע ה-1.5 ל’ המוגדש. ההספק ירד במתיחת הפנים הזו ל-153 כ”ס כשבמיצובישי מציינים את נתון המומנט, 25.4 קג”מ, ומצהירים שהוא מושג כבר ב-1,800 סל”ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים או להנעה כפולה (תלוי בגרסה) בעזרת גיר רציף בעל 8 יחסי-העברה “וירטואלים”. עוד לפי היצרנית, בוצעו כאן שינויים במערכת המתלים במטרה לשפר את הריסון בנסיעה במטרה לשפר את התחושה בזמן נהיגה.

צילום: תומר פדר

על הכביש

האקליפס קרוס ממשיך להיראות מצוין, כשהעיצוב ממשיך להיות כאן נקודת חוזק ברורה. בייחוד בצבע “אדום יהלום” שנרקח עבור הדגם הזה שהוצג במקור. תא הנוסעים מרגיש גם עדכני יותר, בין היתר בזכות התפעול של מערכת המולטימדיה לצד הויתור על משטח המגע שהיה כאן בעבר. תנוחת הנהיגה גבוהה למדי, והתחושה מרווחת. היינו שמחים לקמת יותר יכולת כוונון לגובה, עבור ההגה. הוא נע לכל הכיוונים כמובן, אך באופן אישי היינו שמחים לקצת יותר טווח לגובה.

על הכביש מרגיש האקליפס קרוס טוב למדי. יש כאן שליטה טובה של המתלים במשקל, ספיגה ראויה והתוצאה טובה בהחלט. ביום המבחן שררו רוחות ובמהירות גבוהה רעש הרוח היה נוכח. המנוע עדיין בשרני, אך מרשים פחות מהיוצא תחת עומס. בתוך העיר הספיגה של רוב השיבושים יעילה, שמפגעים חדים יכניעו את חתך הצמיג הנמוך יחסית. בנסיעה הנמרצת למדי שלנו, רשם האקליפס 12.1 ק”מ/ל’.

צילום: תומר פדר

שורה תחתונה

העדכון של האקליפס מקיף למדי ונוגע גם בתחומים חשובים כמו אבזור בטיחות. למעט גרסת האינטנס המוזלת (מיועדת לציי רכב) האקליפס מגיע לכאן עם כל מערכות הבטיחות שמיצובישי העולמית מציעה איתו. את הבשורה האמתית צפויה להביא לכאן גרסת ה-PHEV שלו, שתגיע לכאן בעתיד. עם 224 כ”ס, הנעה כפולה חכמה, מצבי נהיגה שונים ויכולת לנוע על כוח החשמל לטווח של 45 ק”מ, היא תציג משמעות חדשה לאריזה המרשימה הזו.

מיצובישי אקליפס קרוס ‘אינסטייל’

מנוע: טורבו, 1,499 סמ”ק

הספק: 152 כ”ס ב-5,500 סל”ד

מומנט: 25.4 קג”מ מ-1,800 סל”ד

גיר: רציף

בסיס גלגלים: 267 ס”מ

משקל: 1,505 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 12.1 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.5 ש’

מהירות מרבית: 190 קמ”ש

מחיר (מבחן): 172,900 שקלים

בעד: נראה טוב, מאובזר טוב

נגד: בידוד תחת עומס

שורה תחתונה: שיפור מדוד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר