אם זה לא שבור, אל תתקן את זה. הפתגם הלועזי הזה, עולה מיד לראש כשפוגשים בלקסוס NX החדשה. צריך לזכור, ה-NX היא לא רק רבת מכר עבור לקסוס בעולם, היא כזו גם בשוק המקומי. ואם לדייק, ה-NX מובילה את הסגמנט הלוהט הזה, של רכבי פנאי יוקרתיים, מהרגע שגלגליה נגעו באספלט המקומי. מול יריבות ותיקות ומוכרות מהיבשת הישנה, זה לא עניין של מה בכך.
אז כמובן, בבואה להציג NX חדשה, בלקסוס לא נקטו בגישה מהפכנית. ההבדלים וההתקדמות קיימים וברורים, ולמרות אלו, במבט ראשון זו החדשה, לא מבצעת מהפכות וזעזועים בהשוואה לזו היוצאת. וכשזוכרים את אותו פתגם מוזכר, אבל להבין את הגישה הזו.

שיפור מדוד וכולל
אם להסתכל על התמונה הגדולה, הג’וב הגדול של ה-NX הוא להכניס את הנעת הפלאג-אין לתוך תודעת הלקוח הבא של לקסוס. אם עד היום הדגם נסמך על הנעה היברידית, כעת מוצעת עם גרסת פלאג-אין חזקה ורבת יכולת בדגם. למבחן לקחנו דווקא את יחידת ההנעה היברידית הבסיסית יותר. זו נסמכת על מנוע בנפח 2.5 ל’ ותגבור חשמלי בכדי להפיק ביצועים נאים לצד מחיר נגיש. יחסית.

ואם נגענו במחיר, עלות הכניסה לעולם ה-NX החדש עומד כעת על 290,000 שקלים. המחיר הזה מסמן עליית מחיר קלה לעומת גרסת הכניסה הקודמת, אך לפי לקסוס, אם משווים את כמות האבזור לדור היוצא, המחיר נמוך יותר משהיה. אם מביטים במחירי גרסאות הכניסה אצל המתחרות (היקרים יותר) התמונה הופכת ברורה יותר. בכל מקרה, האבזור נדיב מאוד כבר מהגרסה האמורה וחשוב מזאת, יש כאן את כל ציוד הבטיחות המתקדם שלקסוס מציעה בדגם כסטנדרט.

יוצאים לדרך
ה-NX נראה טוב מאוד פנים אל פנים. העיצוב החדש מזכיר את הקודם כאמור, אבל הוא נראה דחוס ושרירי יותר. הקווים חדים וברורים יותר כשה-NX נראה כעת אגרסיבי ושרירי מבעבר. בתוך תא הנוסעים, אפשר למצוא שפת עיצוב חדשה, מרווח משופר ומסך ענק, חד וקל לתפעול. בכלל התחושה בתא, נוחות המושבים, איכות החומרים, תואמת היטב את הסגמנט אליו מכוון הרכב הזה.

על הכביש מראה ה-NX350h נימוסים משובחים. הוא מציג נוחות טובה מזו שזכורה לנו, אולי בגלל החישוקים הצנועים יחסית של גרסה זו. הנסיעה עצמה נוחה, גם בזכות המושבים והבידוד הטוב מרעשי הדרך והסביבה. ככלל, ה-NX הזה מרשים מאוד בנהיגה נינוחה יחסית, כשגם בעומס סביר ההתנהגות רהוטה, המנוע והגיר מציגים תאוצות נאות והשקט נשמר. על כבישים גליים ותחת עומס של רגל ימין, שאון מנוע הבנזין הופך להיות מורגש יותר והנינוחות והריסון שהוצגו עד עתה נפגמים מעט. בכל הקשור לצריכת דלק בימי המבחן, רשמנו 14.9 ק”מ/ל’, נתון מצוין בהתחשב בעומס.

שומרת על מקומה
לקסוס NX בגרסתה זו שומרת על מקומה בתוך הקטגוריה הזו. כנגד מחיר תחרותי מקבלים חבילה עדכנית, נאה, נעימה, ועל חישוקי ה-18 אינץ’ של רכב המבחן גם נוחה מאוד. בשילוב צריכת דלק טובה, ומוניטין האמינות והשירות של המותג הזה, אפשר להבין מדוע הקהל המקומי מגלה אליה חיבה יתירה. הבעיה הגדולה ביותר שלה, היא גרסת הפלאג-אין. זו יקרה יותר ב-35,000 שקלים מציעה 306 כ”ס, הנעה כפולה, תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 6.3 ש’ וגם יכולת לנוע על כוח חשמלי לאורך 70 ק”מ.
לקסוס NX350h ‘קיושו’
מנוע: היברידי, בנזין-חשמל
הספק: 244 כ”ס ב-6,000 סל”ד
מומנט: 24.3 קג”מ ב-4,500 סל”ד
גיר: אוטומטי, רציף
בסיס גלגלים: 269 ס”מ
משקל: 1,730 ק”ג
צריכת דלק (מבחן): 14.9 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.7 ש’
מהירות מירבית: 200 קמ”ש
מחיר: 290,000 שקלים
בעד: יכולת כללית
נגד: ריסון תחת עומס
שורה תחתונה: לכו על הפלאג-אין
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו