רכיבה ראשונה: טריומף טריידנט 660

טריומף בישראל עם מגוון אופנועים מרים ומנעד מחירים תואם. לקחנו את הזול ביותר בהיצע לרכיבה ראשונה.

שוק האופנועים רצוף אופנועים מרשימים, מבצעים וגם יקרים מאוד. לכאורה חוכמה קטנה מאוד, להציע עולם ומלואו בדו”ג שעלותו מגרדת את קו ה-200,000 שקלים. אך מה קורה במחוזות עממיים יותר, בסיסיים יותר. כאלו שבהם רוב אוכלוסיית הרוכבים יכולה לחיות, לקנות, לרכוב. שאלה מצוינת.

עוד מאוברדרייב >>>

במקומות האלו, נגיד 70,000 שקלים, יש הברקות מדי פעם. אבל רוב האופנועים ברמת המחיר הזו מצליחים בד”כ להביא חבילת רכיבה, שלא מתעלה על סך רכיביה הבסיסיים יחסית. הפתעות גדול, למעט מקרים בודדים, אין כאן.

הטריומף טריידנט הוא אופנוע נטול יומרות, כזה שנמצא בתחתית רשימת הדגמים של החברה בישראל. לכבוד תחילת הפעילות של זו כאן, לקחנו דווקא אותו לרכיבה ראשונה. הסיבה העיקרית כאן היא מחיר המבצע בוא הוא נמכר כעת 62,000 שקלים לעומת מחירו המלא שעומד על 75,000 שקלים.

הטריידנט מציע מכלולים פשוטים למדי. שלדת צינורות, מתלה קדמי הפוך אך נטול כיוונון, שינוי עומס קפיץ לבולם האחורי בסיסי כאמור. יש כאן ABS ומערכת בקרת אחיזה אבל אף אחת מאלו לא מהזן המתוחכם או מייצגת את המילה האחרונה בתחום. המנוע בעל שלושה ציל’ בנפח 660 סמ”ק מציע 80 כ”ס והמשקל הכללי עומד על 189 ק”ג.

למרות דף הנתונים הבסיסי מתגלה הטריומף כבן לוויה מהנה ונאמן במגוון רחב של משימות. הוא מרגיש קטן, צר וקל לחביקה, כזה שאין בעיה לתקל איתו תנועה צפופה בעיר חנוקה. כל מנופי השליטה טבעיים מאוד והמנוע מרגיש גמיש ולא מאלץ את הרוכב למשחקים בסל”ד גבוה. יציאה מהעיר מגלה שמי שדווקא יאיץ בו לעבר אותו הסל”ד יגלה מנוע מלא אופי, שנהנה לשעוט לסל”ד חמש ספרתי. מקורו של המנוע הזה, בניגוד לדגמי טריומף האחרים, בדייטונה 675 הישן, כאן הוא מכוון להשיג פחות הספק כאמור, לעומת 123 כ”ס באופנוע המקורי, אבל האופי הרייסרי בהחלט נשמר.

• ציוד ואביזרים לרכב במבצע

המנוע הזה, נעזר בחלוקה חכמה של יחסי-העברה בהילוכים הנמוכים, בהחלט מייצר עניין ותאוצה שם כשההתנהגות משלימה אותו. כל עוד פני הכביש במצב סביר הטריומף הזה מציג ניהוג קליל וסופר-מדויק, הצמדה מצוינת של הגלגלים לקרקע ולא מעט ביטחון. במקומות כאלו הוא לגמרי מצליח לייצר חווית רכיבה ששווה יותר ממחירו. כבישי מחוטטים ייגרמו לו לנוע יותר, ולאבד מעט מהשלווה אותה הוא מייצר.

טריומף טריידנט מצליח לחלוטין לייצר חווית רכיבה שונה גם כשהוא מסתמך על המכלולים הפשוטים יחסית שלו. הוא עושה זאת בזכות ההתנהגות הקלילה שלו וגם בזכות צלילי המנוע הייחודיים שמפיק הטריפל בנפח 660 הסמ”ק. מכאן שהוא בהחלט משב רוח רענן, למי שמבקש אופנוע כביש, שימוש מחד ומהנה בסופ”ש מאידך, מבלי לשבור קופת חסכון.

מנוע טריפל, 660 סמ”ק הספק 80 כ”ס ב-10,250 סל”ד מומנט 6.5 קג”מ ב-6,250 סל”ד משקל 190 ק”ג מחיר 62,000 שקלים

בעד תחושות, זריזות, מחיר

נגד רך תחת עומס

שורה תחתונה נגיש ומהנה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו