טסלה אוטונומית? מעדכנת ומתחרטת

טסלה שלחה עדכון למשתמשים שעקרו שיפור היכולת הסמי-אוטונומית. לאחר יום בוטל העדכון. מאסק: " אני רואה כמה בעיות עם הגרסה החדשה, נחזור לקודמת באופן זמני"

טסלה לא מפסיקה לייצר כותרות, מכל סוג ועוד אחת כזו קפצה בימים האחרונות. פחות מיממה לאחר שטסלה שלחה עדכון לכמה משתמשים, שכלל גרסת בטא לנהיגה עצמאית מלאה של הרכב (FSD), מבטלים בטסלה את העדכון וחוזרים לגרסה הקודמת.

עוד מאוברדרייב >>>

אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, הגיב לעניין בחשבון הטוויטר שלו: “” אני רואה כמה בעיות עם גרסה 10.3, אז נחזור ל-10.2 באופן זמני, עוד הוא הוסיף כי “זה צפוי עם תוכנת בטא. אי אפשר לבדוק את כל תצורות החומרה בכל התנאים עם QA פנימי, ומכאן היציאה לגרסת בטא ציבורית”.

  

הרשתות החברתיות צצו משתמשים, אשר היו בין אלו שקבלו את העדכון האמור. לפי אלו רכבי טסלה עם התוכנה העדכנית ביותר סיפקו שוב ושוב אזהרות התנגשות קדימה כאשר לא הייתה סכנה מיידית. אחרים התלוננו שחלק מכלי הרכב גם הפעילו בלמים אוטומטית ללא סיבה ואילו אחרים סיפרו על איבוד היכולת האוטונומית במהלך הנסיעה. יש לציין שגרסת הבטא האמורה הופצה ל-2,000 בעלי טסלה נבחרים ולא רלוונטית במדינות רבות בהן גם ישראל.

הסיפור הזה מגיע כאשר טסלה נמצאת בבדיקה רגולטורית בנוגע לבטיחות טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית למחצה שלה, אותה היא מכנה “FSD”. בטסלה, שקוראים לחבילת עזרי הנהיגה המתקדמים שלה “אוטו-פיילוט” עושה רושם שלא מתרגשים מהאש. ועדיין צריך לזכור שהטכנולוגיה מאפשרת לרכבים שונים היום נהיגה סמי-אוטונומית בכבישים מהירים, או להחנות בעצמן, אבל, וזה אבל גדול – כל אלו מחייבות נהג ערני מאחורי ההגה, בלי קשר לשם שנתן היצרן למערכות המתקדמות שלו.

העדכון האחרון של טסלה אמור להגדיל את טווח היכולת האוטונומית של המכונית גם לאזורי מגורים וערים. זו מטלה קצת יותר מסובכת. וגם כאן השם עלול להטעות את המשתמש. ולמרות השם המרשים (FSD) שמבטיח ‘נהיגה עצמאית מלאה’ המכונית האוטונומית לפי הגדרות התעשייה או הרגולציה, עדיין רחוקה גם מבחינת טסלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר