לקסוס NX במבחן (השקה)

דור עדכני לרכב הפנאי של לקסוס. שיפור מדוד והדרגתי עם התמקדות בתחום ההיברידי. הנעה חשמלית מלאה תגיע, מאוחר יותר. נהגנו בדגם החדש בהשקה העולמית

התובנה המשמעותית ביותר שהתקבעה בנו, אחרי הנהיגה בלקסוס NX המחודש, היא אחת – בלקסוס משדרים המון בטחון ואמונה בדרך בה הם צועדים. בזמן שכל היצרניות בעולם נמצאות במרדף אחר המכונית החשמלית הבאה, בלקסוס עושה רושם, ממהרים קצת פחות.

עוד מאוברדרייב >>>

עם הרוח הגבית שמגיעה מחברת האם (טויוטה) מאמינים שם שהריצה לכיוון החשמלי הגיונית אבל אולי מהירה מדי. באותה נשימה מציינים שהאופציה ההיברידית נותנת מענה למי שרוצה לזהם פחות, ועדיין לא מוכן להתחבר לשקע כדרך חיים. חרדת הטווח, היא משהו שטרם עבר מהעולם כנראה לדעתם.

כל זה מגולם בצורה ברורה מאוד גם ב-NX החדש, שכרגע מסתפק בשינויי עיצוב לא דרמתיים, שדרוג מערכות ותוספת אפשרות טעינה לגרסה ההיברידית החזקה. למרות שזהו דגם חדש אין כאן מהפכות, רק צעד ברור לפנים, באותה גישה שמרנית אך ערנית שמאפיינת את המותג הזה.

 

שיפור רוחבי

את ההבדלים החיצוניים אפשר לראות, אם במקרה מזדמנת NX ישנה לאזור. קו הכתפיים גבוה יותר, הפנסים מחודדים יותר, הבדל דקים אך קיימים. המראה כשלעצמו עדיין משדר משהו אתלטי ושרירי עם פרופורציות נכונות מכל זווית. מבפנים השינוי הבולט ביותר הוא מסך המגע הגדול שמוטה בבירור אל הנהג וגם קרוב אליו מבעבר. נאה בהחלט. גם על הויתור על השליטה עליו ממשטח מגע אפשר להחמיא ללקסוס.

מאחור ירגישו הנוסעים את הצמיחה הקלה בממדים עם קצת יותר מרווח לרגליים. בגרסאות המבחן הסופר-מאובזרות היה אפשר להתרשם מאיכות החומרים, בחירת הגוונים ואף ממושב הנהג המצוין. יש כאן גם כמה חידושים ברוח היפנית, כמו מנגנון פתיחת הדלת “בתנועה זורמת אחת”. לעומת אלו, חשובים הרבה יותר אביזרי הבטיחות שיש כאן לרבות מניעת פתיחת דלת במקרה של תנועה מתקרבת ובלימה אוטונומית גם בזיהוי תנועה חוצה בצומת.

 

עוד כוח

על הכביש, הגרסה החזקה בהיצע (NX450h+) מאששת שהיא אכן כזו. עם הספק משולב של 309 כ”ס והנעה כפולה (בחסות המנוע החשמלי מאחור) התחושה על הכביש נמרצת למדי. מהצד השני, בלקסוס טוענים לטווח חשמלי טהור מוצהר של למעלה מ-60 ק”מ ליחידת ההנעה הזו. אם לוקחים בחשבון את אפשרות הטעינה, במהלך הלילה לדוגמה, אפשר בהחלט לדבר על ביקורים נדירים בתחנות הדלק.

גם הגרסה ההיברידית הפשוטה יותר מקבלת יותר כוח (244 כ”ס) ומרגישה מהירה מבעבר. גם כאן היכולת ההיברידית יכולה להציע נסיעה נטולת מזהמים ליד הבית, ללא חרדת טווח בנסיעות ארוכות. בשתי הגרסאות נרשם גם שיפור בכיול המתלים, שהוא מרוסן יותר כעת. עושה רושם שה-NX שיפר את התנהגות הכביש שלו. למרות שגם זו וגם אופי הפעולה של מערכת ההנעה תחת עומס, לא משדר את אותה נינוחות מופגנת שמראה הלקסוס הזו בנהיגה נורמטיבית.

בטחון מופגן

לקסוס NX מציג יכולת משופרת מול קודמו בכל מרכיב. האם זה מספיק מול התחרות העזה מאירופה, מול התחזקות הגל החשמלי? רק הזמן יגיד.

בינתיים, הוא ימשיך לתת מענה לכאלו שרוצים פנאי יוקרתי, מעודכן ובטוח. כאלו שמעדיפים את מוניטין האמינות של לקסוס, על חווית נהיגה מסעירה יותר. ובטח שעל הליכה עם טרנד כזה או אחר.

לקסוס NX450h+

מנוע: חשמלי, בנזין    

הספק (משולב): 306 כ”ס

מומנט (בנזין/חשמל): 23.1/12.3 קג”מ

גיר: רציף

בסיס גלגלים: 269 ס”מ

משקל: 1990 ק”ג

צריכת דלק (ממוצע יצרן): 101 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.3 ש’

מהירות מרבית: 200 קמ”ש

מחיר (משוער): מ-300,000 שקלים

בעד: שיפור משמעותי

נגד: לא מלהיבה

שורה תחתונה: בדרך שלה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר