רכיבה ראשונה: הונדה PCX125

קטן, קל, איכותי וטכנולוגי. הדור החדש שומר על ערכי הליבה של הדגם אותו החליף

ה-PCX תמיד הוכיח שגם כלי תחבורה בסיסי יחסית, יכול להרגיש איכותי, טכנולוגי, מתקדם. זה קשור למראה ולגימור כמובן, אבל גם לדברים נסתרים מהעין, כמו התנעה וכיבוי חרישיים. ה-PCX היה הקטנוע הראשון להציע מערכת עצור וסע, המדוממת את המנוע בזמן עצירה במטרה לחסוך בדלק. הפעולה של המערכת הזו כל-כך קלה, חרישית וחלקה, שבקושי שמים לב אליה.

עוד מאוברדרייב >>>

כן, ה-PCX תמיד הרגיש טכנולוגי למדי, ועכשיו הוא מוסיף גם בקרת משיכה. זו, לא צריכה להתמודד עם כוחות מנוע אדירים, אבל תהיה יעילה על מעברי חצייה רטובים ותמנע איבוד של הגלגל האחורי. יש כאן גם מפתח קרבה שעובד מצוין, תאורת LED חדשה, לוח שעונים (LCD) חדש ועוד. מהצד המכאני יש שלדה ששופרה, צמיגים רחבים יותר ובעיקר מנוע חדש. בהונדה מצהירים שזהו מנוע חדש לחלוטין, שפותח בכדי לעמוד בתקנות יורו 5, להציע יותר כוח ולהציג צריכת דלק משופרת אפילו יותר (47 ק”מ/ל’).

על הכביש מרגיש ה-PCX בדיוק מה שהוא – קטנוע עירוני משובח. כל מה שהקטנוע הזה מבצע הוא עושה באופן עגול, חלק ונעים. השילוב בין המנוע לואריאטור מניב ביצועים זריזים, יכולת הצידוד וההשתחלות בפקקים לא פחות מאדירה, ותפעול כל המערכות, מנגן על אותו תדר מרגיע. המתלים הוקשחו במעט לפי הונדה, וגם הצמיגים רחבים יותר כאמור, בשורה התחתונה הוא מרגיש זריז מאוד אבל יציב ומשרה ביטחון. מחוץ לעיר המצב פחות מלהיב, עם מהירות מרבית רשמית שעומדת על 100 קמ”ש, קשה להתמודד עם תנועה מהירה. זהו קטנוע עירוני בהגדרתו, גיחות מהרצליה לתל-אביב אפשרויות בהחלט, אבל את הטיול לרמת הגולן, תשאירו למשהו חזק יותר.

מילה אחרונה על המראה, וגם כאן הדברים מתחברים לאיכות שהוזכרה כבר. כל חלק באופנוע הזה משדר את אותה תחושה מהודקת, מחושבת ומוצלחת. אם זה הגימור של פיית האגזוז, איך מנותבים הכבלים על הכידון החשוף או הקליפר הקדמי. כך שה-PCX ממשיך להוות את ההוכחה, שגם כלי רכב עירוני זול יחסית, אפשר לעשות כמו שצריך.

מנוע 1 ציל’, 125 סמ”ק הספק 12.3 כ”ס ב-8,750 סל”ד מומנט בנזין 1.2 קג”מ ב-6,500 סל”ד משקל 130 ק”ג מהירות מרבית 100 קמ”ש מחיר בסיס 18,700 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...