כבר ממש לא מיני: סמארט #5

סמארט מתחילה לשווק בישראל את ה-#5, דגם קרוסאובר משפחתי גדול בעל עיצוב רבוע וסוללת ענק המספקת טווח של עד 590 ק"מ

סמארט ממשיכה לגדול. לאחר שיצאה לדרך חדשה תחת בעלות ג’ילי עם מעורבות חלקית של מרצדס, מרחיבה סמארט באופן עקבי את היצע הדגמים שלה כשהיא כבר מזמן לא אותה יצרנית של ננסיות עירוניות דו-מושביות. בסמארט אמנם מבטיחים לחזור לייצר מכוניות עירוניות דו-מושביות לקראת 2027, אך בינתיים היא מתמקדת בהיצע של דגמי קרוסאובר.

עוד מאוברדרייב >>>

הראשון בהם היה הסמארט 1 (או #1) הקומפקטי ולאחריו הגיע הסמארט 3 הגול יותר בעל תצורת הקופה. כעת מצטרף אליהם בישראל סמארט 5 שהוצע בתחילת השנה, והוא הדגם הגדול ביותר שנשא את סמל סמארט אי פעם. מדובר בקרוסאובר גדול באורך של 4.7 מטרים עם בסיס גלגלים של 290 ס”מ, מידות הממקמות אותו בסגמנט גודל D ובמקביל לדגמים כמו טסלה מודל Y. בניגוד לדגמי סמארט הקטנים יותר המעוצבים בקווים רכים, סמארט #5 הוא בעל צללית קובייתית ואלמנטים רבועים המנסים להקנות לא מראה של רכב SUV. אלמנט עיצובי ייחודי לדגם הוא שילוב של ארבע פנסי לד קטנים לרוחב החזית ולרוחב דלת תא המטען, כתחליף לפס הלד הגנרי והמוכר כיום משלל דגמים חשמליים.

צילומים: יצרן

תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה, כאשר ברמות האבזור הבכירות ישנו שילוב של שצמד מסכי 13.3 אינץ’ צמודים עבור מערכת המולטימדיה ועבור הנוסע שמלפנים, זאת מלבד מסך נוסף המיועד עבור לוח המחוונים. לטענת סמארט מרצדס הייתה זו שאחראית על עיצוב תא הנוסעים, מה שבא לידי ביטוי גם בשימוש בחומרים וגימור שנועד לשוות אווירה מקבילה לדגמי מרצדס. סמארט #5 מתבסס על פלטפורמה משותפת עם זיקר 7X בעל תצורה בסיסית של מנוע והנעה אחוריים ומוצע בשלוש תצורות הנעה. לתצורה הבסיסית מנוע בהספק של 340 כ”ס ו-38 קג”מ המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללת 74 קילוואט המאפשרת טווח נסיעה של 465 ק”מ עם תמיכה בטעינה מהירה בקצב של 150 קילוואט.

לתצורת ההנעה השניה ישנו מנוע חשמלי מעט חזק יותר בהספק של 363 כ”ס אך עם נתון מומנט זהה, מה שמקצר את התאוצה ל-100 ל-6.5 שניות כשהמהירות המרבית נותרת 200 קמ”ש כמו בתצורת ההנעה הבסיסית. הסוללה היא בעלת קיבולת של 100 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 590 ק”מ.  גרסה זו היא בעלת ארכיטקטורת 800V ותומכת בטעינת AC בקצב של עד 22 קילוואט ובטעינת DC מהירה בקצב של עד 400 קילוואט. בפסגה נמצאת גרסת בראבוס כוחנית המתהדרת בסממני עיצוב ספורטיביים מבחוץ, בהם חישוקי 21 אינץ’ וקאליפרים אדומים, מושבים ספורטיביים ופיצ’רים כמו בקרת שיגור ומערכת להדמיית צלילי מנוע. אלו מצטרפים להבטחה שבראבוס הייתה אחראית גם על כיול המתלים בגרסה זו. מערכת ההנעה השתדרגה עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והספק משולב של 646 כ”ס, כשהתאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 3.8 שניות והמהירות המרבית על 210 קמ”ש. גרסת הבראבוס מגיעה עם סוללת ה-100 קוט”ש, אך בהתאם לשיפור בביצועים טווח הנסיעה ירד במעט ל-540 ק”מ.

כל הגרסאות של סמארט #5 תגענה עם אבזור בטיחותי מלא ובאמת אבזור גבוהה הכוללת כסטנדרט ריפוד עור סינטטי, חימום לגלגל ההגה והמושבים הקדמיים, מושבים מתכווננים חשמלית וגג שמש פנורמי. המחיר של סמארט #5 מתחיל ב-230 אלף שקלים לתצורת ההנעה הבסיסית ו-260 אלף שקלים עבור תצורת הסוללה הגדולה שמוצעת גם ברמת אבזור “פרימיום” בתוספת של 20 אלף שקלים. מחיר גרסת הבראבוס הכוחנית עומד על 300 אלף שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר