המחירים ממשיכים לרדת: ליפמוטור B10 מושקת בישראל

התחרות בשוק הקרוסאוברים החשמליים המשפחתיים מתחממת, כאשר ליפ מוטור משיקה בישראל את ה-B10 החדש במחיר התחלתי של 140 אלף שקלים

בצל הפריחה של רכבי הפלאג-אין בשנה החולפת די נשכחה העובדה שעדין התחרות בשוק החשמליות המשפחתיות צפופה, במיוחד בסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. ליפמוטור שהחלה את פעילות המחודשת בישראל לפני שנה תחת חברת סמלת מעלה הילוך לקראת 2026 במטרה לשפר עמדות מול המתחרות. אחרי שהחלה לשווק כאן את גרסאותיה עדכניות של ה-C10 עם ביצועים וטעינה משופרת, מתחילה סמלת לשווק את אחיו הקטן B10 שהושק לאחרונה בעולם.

עוד מאוברדרייב >>>

מדובר ברכב קרוסאובר המכוון לסגמנט C עם מידות מקובלת בקטגוריה: אורך של 451.5 ס”מ ובסיס גלגלים של 273.5 ס”מ, כשהעיצוב נראה כמו העתק מוקטן של אחיו הגדול. עם זאת מול השוק המאתגר והתחרותי מביא איתו ה-B10 בשורה בשורת המחיר. רוב החשמליות בסגמנט נמכרות בטווח מחיר של 165-170 אלף שקלים, ולאחרונה דחפה צ’אנגן את הרף מטה עם מחיר התחלתי של 150 אלף שקלים לדיפאל 05.

ליפמוטור B10 דוחף את רף המחיר שלב נוסף כלפי מטה ומעמיד אותו על 140 אלף שקלים לרמת הגימור הבסיסית, ו-150 אלף שקלים לרמת הגימור המאובזרת. מחיר נמוך ממחירם של קרוסאוברים חשמליים קטנים יותר דוגמת ג’אקו 5 ו-BYD אטו 2 שהושקו כאן לאחרונה. וזה כבר תמחור שיכול לגרור את הקטגוריה כולה למלחמת מחירים.

צילומים: יצרן

ומה יש ל-B10 להציע במחיר זה? באופן די חריג לקטגוריה הקומפקטית, המנוע בליפמוטור B10 מותקן מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, מה שתורם לטענת החברה להשגת חלוקת משקל מאוזנת של 50:50. לא ממש אופייני לרכבי קרוסאובר מכל סוג הנעה שהוא. המנוע מספק 218 כ”ס ו-24.4 קג”מ המאפשרים ל-B10 להאיץ ל-100 קמ”ש ב-8 שניות בדרך למהירות מרבית של 170 קמ”ש. לישראל מגיע ה-B10 עם סוללת 67.1 קילוואט האמורה לספק טווח נסיעה של 434 ק”מ במסלול משולב עלפי תקן WLTP. בליפמוטור עשו שיעורי בית אחרי ה-C10, וה-B10 משווק כבר מתחילת הדרך עם טעינת AC תלת פאזית בקצב של 11 קילוואט, כאשר טעינת ה-DC המהירה יכולה להתבצע בקצב של עד 168 קילוואט.

שתי הגרסאות של ה-B10 מגיעות עם מפרט בטיחות הכולל 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב. למרות המחיר הנמוך יחסית לקטגוריה, כולל מפרט האבזור בגרסת הכניסה גג שמש פנורמי (לא נפתח), מצלמות 360 מעלות וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’. רמת האבזור הבכירה מוסיפה מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, חימום לגלגל ההגה, ריפודי עור סינטטי, דלת תא מטען חשמלית ותאורת אווירה צבעונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר