החרם הטורקי על יצוא לישראל שהוטל לפני כשנה וחצי גרם להעלמותם של כמה דגמים חשובים בשוק הרכב המקומי, ואולי החשוב שבהם הוא טויוטה קורולה שהיא מהמשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל בשני העשורים האחרונים. יבואנית טויוטה ניסתה למצוא פתרונות כדי לחדש את יבוא הקורולה לישראל, בהם יבוא גרסת הסטיישן המיוצרת באירופה אך זו לא הצליחה למלא את החלל הגדול שהותירה גרסת הסדאן במבחר של טויוטה ובשוק המשפחתיות.
הסרתו של החרם הטורקי לא נראית באופק, אך כעת חוזרת סוף סוף טויוטה קורולה סדאן לישראל. הקורולה תגיע לישראל ביצור במפעלי טויוטה ביפן ובתצורה המיועדת לשוק האמריקאי, אופציה המתאפשרת בזכות האפשרות של השוק הישראלי לקלוט גם מכוניות בתקינה אמריקאית. הגרסה האמריקאית של הקורולה שונה במעט בעיצובה מזו האירופאית המוכרת לנו, דבר הבא לידי ביטוי בחזית עם פגושים שונים וחתימת תאורה שונה, אך גם בסידור יחידות התאורה מאחור עם פס פלסטי המקשר ביניהן

.
למרות שבארה”ב מוצעת הקורולה גם עם מנוע 2.0 ליטר ואופציה להנעה כפולה, לישראל היא תגיע בתצורת ההנעה המוכרת, עם אותה יחידת הנעה היברידית מוכרת המשלבת מנוע 1.8 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 138 כ”ס. אלו מאפשרים לקורולה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-10 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 180 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 21.3 ק”מ לליטר על פי נתוני היצרן.
מפרט אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בהן כריות צד ליושבים מאחור, כרית לברכי הנהג וכרית נוספת בין המושבים הקדמיים. כמו גן מגיעה הקורולה עם כל המערכות האקטיביות המקובלות בהן בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה בשטחים מתים וזיהוי תמרורים.

הקורולה סדאן בתצורת החדשה תגיע ארצה ברמת גימור אחת עם מפרט אבזור מעט שונה מזה של הקורולה האירופאית. כך למשל לא תמצאו ציפוי עור לגלגל ההגה, מערכת המולטימדיה היא בעלת מסך 8 אינץ’ והחישוקים הם בקוטר 15 אינץ’ בלבד, אך כן ישנו חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והנעה, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים ותאורת לד מלאה בחזית. מחירה של הקורולה עומד בישראל על 160,000 שקלים, מחיר הנמוך ב-10,000 מגרסת הכניסה של יונדאי אלנטרה ההיברידית שהיא המתחרה העיקרית שלה ו-5,000 ש”ח פחות ממחיר גרסת הבסיס של סקודה אוקטביה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו