ליפמוטור B10 (השקה עולמית): לאמצע הזירה

הקטגוריה החמה ביותר, C-SUV עומדת לקבל לתוכה שחקן חדש. ה-B10 של ליפמוטור ינחת כאן בקרוב וייתן לה דריסת רגל בסגמנט הלוהט

השאיפות בזירה העולמית של ליפמוטור, קבלו חיזוק משמעותי זה מכבר. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם קבוצת סטלנטיס וייצור על אדמת אירופה, הם אלו שמבטאים את החיזוק האמור. התוצאה המבוקשת על ידי היצר, לייצר 600 אלף רכבים עד סוף השנה הנוכחית, הוא עוד חיזוק לכך. אנחנו כאן לכבוד השקת הדגם הגלובלי הראשון שלה, ה-B10. מדובר ברכב פנאי חשמלי בקטגוריית C-SUV, אותו החברה מייעדת בעיקר למשפחות צעירות. השוק שלנו צפוי לקבל את הרכב מהר יחסית לשאר העולם, כשהתמחור צפוי להיות אטרקטיבי.  את המחיר הנגיש, שהוא חלק מהאסטרטגיה של ליפמוטור כאמור, משיגה החברה לטענתה בזכות העובדה שהיא מייצרת 60% מרכיבי המכונית בעצמה.

עוד מאוברדרייב >>>

מבחינת מידות יש כאן אורך של 451.5 ס”מ, רוחב של 188.5 ס”מ וגובה של 165.5 ס”מ. בסיס הגלגלים עומד על 273.5 ס”מ שמציבים אותו במרכז הסקאלה בקטגוריה. העיצוב החיצוני מאופק ונאה, ללא יומרות מיוחדות והוא מאופיין בקווים דינמיים וזורמים, המנסים לאזן בין מראה מודרני אך בלי התחכמויות. תא הנוסעים של ליפמוטור B10 מספק מרווח פנימי נדיב למדי ותחושת המרחב מועצמת על ידי גג פנורמי ענק בגודל 1.8 מ”ר, המגיע כסטנדרט. המושבים עטופים בעור סינתטי, וברמת הגימור הבכירה הם מחוממים, מאווררים, מתכווננים באופן חשמלי, ואף ניתן להשכיב אותם לחלוטין לטובת מנוחה או שינה במידת הצורך. ה-B10 מציע גם שימושיות טובה עם תא מטען אחורי בנפח 430 ליטר, ותא מטען קטן נוסף בחזית בנפח 25 ליטר. במרכז הדשבורד הותקן מסך מגע בגודל 14.6 אינץ’ עם ממשק שבו וויתור כמעט מוחלט על מתגים פיזיים, כאשר מגוון פונקציות נשלטות דרך מסך המולטימדיה. נחמד באולם התצוגה, אבל הרבה פחות בנהיגה. עוד ניתן למצוא כאן מערכת השמע כוללת 12 רמקולים, קישוריות מלאה באמצעות אפליקציה רבת יכולת ועוד. בקיצור, כל מה שדור המסכים אוהב והתרגל לקבל בדגמים חשמליים גדולים יותר. בגזרת הבטיחות, הרכב מצויד ב-7 כריות אוויר ובמערך של 17 מערכות בטיחות המסייעות לנהג. נציין כי הדגם טרם נבחן במבחני EuroNCAP, אך החברה משוכנעת כי גם הוא, כמו ה-C10, יציג תוצאות טובות לכשיבחן. ה-B10 מציע גם עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) שישפרו בעתיד מערכות שונות כגון מערכות הבטיחות ואף יוסיפו תכונות נהיגה נוספות כגון נהיגה באמצעות דוושה אחת, אופציה שחסרה כרגע באופן תמוה.

צילומים: יצרן

 

ה-B10 מצויד במנוע חשמלי יחיד הממוקם מאחור, המספק 218 כ”ס ומומנט של 24.5 קג”מ. הביצועים מקובלים לקטגוריה, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך כ-8 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. ליפמוטור תציע את הדגם עם שני גדלי סוללה: 56.2 קוט”ש ו-67.1 קוט”ש, כאשר הגרסה שתשווק בישראל צפויה להיות הגרסה בעלת הסוללה הגדולה יותר, שלה טווח נסיעה מוצהר של 434 ק”מ על פי תקן WLTP. בתחום הטעינה, ה-B10 תומך בטעינת AC בהספק של 11 קילוואט, וטעינת DC מהירה בהספק של עד 168 קילוואט, המאפשרת למלא את הסוללה מ-30% ל-80% בפחות מ-20 דקות. נציגי החברה התגאו בחלוקת המשקל של ה-B10 שהיא 50:50 לטובת איזון. עוד סיפור שכיול השלדה בוצע בשיתוף עם מהנדסי סטלנטיס. המשפט הזה הדהד לי בראש כאשר נהגתי ב-B10 בכבישים המפותלים שבאזור ניס. המכונית התנהגה באופן צפוי, בטוח ואפילו מהנה למדי, בערבון מוגבל וכמובן ביחס לרכבי פנאי חשמליים אחרים מהקטגוריה. כמקובל ברכב חשמלי, תגובת המצערת והתאוצה הייתה מיידית ולינארית, בעוד שהורדת הכוח הייתה טובה בזכות ההנעה האחורית. יחד עם זאת, רשמתי לי כי תנוחת הישיבה הצריכה הסתגלות מסוימת, בעיקר עקב טווח כיוון ההגה המצומצם ומיקום לוח המחוונים הדיגיטאלי, שהותקן בצמוד לגלגל ההגה.

על הנייר ליפמוטור B10 מציג חבילה טובה למדי: C-SUV חשמלי עם מרווח פנימי נדיב, טכנולוגיה עדכנית, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר. כבונוס, הוא מקבל תמיכה וגיבוי מקבוצת סטלנטיס העולמית. מיכולתיו נוכל להתרשם לעומק כאשר ינחת בישראל בחודשים הקרובים. אך בינתיים, למרות שמדובר בטעימה קצרה, שאפשר לשער שעם תג מחיר תחרותי הוא יתייצב במיקום תחרותי בשוק. סה”כ ביטוי די נאמן להצהרת החברה שזהו כלי תחבורה שאינו פולט מזהמים, המציע טכנולוגיה עדכנית ומוצע במחיר נגיש.

הכותב היה אורח של חברת סמלת בצרפת

ליפמוטור B10  – תעודת זהות

מנוע: חשמלי אחורי

הספק: 218 כ”ס

מומנט: 24.5 קג”מ

תמסורות: אוטומטית ישירה

בסיס גלגלים: 273.5 ס”מ

משקל: 1,845 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8 שניות

מהירות מרבית: 170 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17.3 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר משוער: 155-160 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר