נהיגה ראשונה (השקה): לינק אנד קו 01

לינק 01 חוזר למרכז הבמה עם מערכת פלאג-אין חדשה והוזלה משמעותית, במטרה להשתלב מחדש בגל הפלאג-אין המקומי<br />

בשנה האחרונה שוק רכבי הפלאג-אין ההיברידיים בישראל חווה עדנה מחודשת. שילוב בין העלאת המיסוי על כלי רכב חשמליים לבין הרחבת ההיצע בדגמים חדשים הפך את הקטגוריה למושכת יותר, בעיקר משום שהמחירים של רבים מהדגמים החדשים כבר דומים, ולעיתים אף נמוכים, מאלה של רכבי בנזין מקבילים. בתוך הסביבה הדינמית הזו, שבה לבמה גם לינק אנד קו. או לינק כמו שלמדנו לקרוא לה בקיצור.

עוד מאוברדרייב >>>

זה הזמן להזכיר, שלינק נכנסה לשוק המקומי כבר בתחילת 2023, הרבה לפני שהגל הסיני החשמלי הציף את האולמות. אז היא הציגה את לינק 01 — רכב פלאג-אין היברידי שהושק במקור בשנת 2017, ובנוי על אותה פלטפורמה של וולוו XC40, איתו הוא חולק לא מעט מכלולים. אף על פי השורשים השוודיים, הצלחתו המקומית הראשונית הייתה מתונה למדי. הסיבה פשוטה: זמן קצר לאחר מכן, החלו להגיע בהמוניהם דגמים חשמליים זולים יותר. הם נהנו ממס קנייה מופחת וגם תדמית חדשנית, מה שדחק את ה-01 הצידה.

אולם המציאות הכלכלית והרגולטורית משתנה במהירות, ודווקא בעיתוי הזה לינק 01 חוזר למרכז העניינים, עם תמחור תחרותי במיוחד מול הדגמים הפופולריים בקבוצה. מהלך זה אינו רק הורדת מחיר זמנית לרכב ותיק, אלא חלק מאסטרטגיה כוללת המגיעה לאחר מתיחת פנים מקיפה עם לא מעט עדכונים מהותיים.

צילומים: אופיר דואק

מבחוץ, מדובר בעדכונים מתונים יחסית: גריל קדמי שעוצב מחדש, יחידות תאורה אחוריות בסידור שונה וחישוקים בעיצוב מעודכן. אף שמדובר ברכב שכבר בן שמונה, המראה שלו נותר רלוונטי, והעיצוב מאופק וייחודי למותג, רחוק מהמוחצנות האגרסיבית של חלק מהמתחרות הסיניות. בתא הנוסעים בוצעו שינויים משמעותיים יותר, בעיקר במבנה סביבת הנהג ובאופן השליטה במערכות. מרבית הפונקציות עברו למסך המרכזי וזה יוצר סביבת נהיגה נקייה ומודרנית יותר.

יחד עם זאת, שמחנו לראות שפרטים שימושיים כמו מתגי כיוון או המראות או כיוונן פתחי נשארו פיזיים. יחד עם בקרת האקלים שמצויה תמיד בתחתית המסך זה הרגיש טבעי ואפילו בטוח. מנגד, פעולות משניות דורשות כניסה לתפריטים פנימיים ולעיתים הסחת דעת. לוח המחוונים שודרג ומציג מפת ניווט, אך היא קטנה למדי, ולכן נוח יותר להסתמך על המסך הראשי. איכות החומרים גבוהה, המושבים תומכים ונוחים גם בנסיעות ארוכות, אם כי מעט רחבים. מאחור מרווח הישיבה נדיב, בעוד שבחזית הקונסולה הגבוהה ותעלת ההינע גוזלות מעט מקום לרגליים. בחירה בגוונים בהירים יותר הייתה מוסיפה תחושת מרחב, אך גם כך תא הנוסעים מרשים מאוד ביחס לקטגוריה.

בחזית הטכנית חלו שינויים משמעותיים לא פחות. מערכת ההנעה ההיברידית שודרגה ומבוססת על תצורה שונה מזו הקודמת: שני מנועים חשמליים (אחד משמש גנרטור והשני, בהספק של 143 כ”ס, מניע את הגלגלים) פועלים יחד עם מנוע טורבו 1.5 ליטר חדש שמספק 139 כ”ס, וגם טוען את הסוללה בקיבולת 17.7 קוט”ש. כל הכוח עובר לגלגלים דרך תיבה אוטומטית ייחודית בעלת שלושה הילוכים, גם בזמן נסיעה על חשמל בלבד. הטווח החשמלי עומד על 75 קילומטרים מוצהרים, שלאחריהם המערכת עוברת לפעולה היברידית חכמה, עם דגש על שימוש מקסימלי במנוע החשמלי. במצב ספורט, מנוע הבנזין פועל יחד עם החשמלי באופן רציף, כך שכל 280 כוחות הסוס זמינים בכל רגע נתון.

הפעולה של המערכת ההיברידית חלקה ומתוכננת היטב. העברות ההילוכים מורגשות מעט רק תחת תאוצה מלאה והביצועים מרשימים. וזה מתבטא בנתונים עם 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש ועל הכביש עם תחושת כוח חזקה בתאוצות ביניים. במצב היברידי, התגובה הראשונית לדוושה אינה תמיד מיידית ולעיתים יש פער בין הסל”ד של מנוע הבנזין לתחושת התאוצה, אך בידוד הרעשים המעולה שומר על שקט בתא הנוסעים גם כשהמנוע פועל בעומס.

גם בתחום הנוחות וההתנהגות לינק 01 מציג שיפור ניכר. כיול המתלים מעניק תחושת מוצקות אירופאית מפתיעה, ריסון טוב של המרכב במהירויות גבוהות ושיכוך מצוין בעיר, למרות חישוקי ה-20 אינץ’. ההיגוי מדויק ובעל משקל נכון, ותחושת היציבות הכללית משדרת ביטחון לנהג.

לינק 01 המחודש מציג היום חבילה בשלה ומגובשת יותר מבעבר. הוא משלב טכנולוגיה היברידית מתקדמת עם סביבת נהיגה מעודכנת ואיכותית, למרות כמה הערות בהנדסת האנוש. עם תג מחיר של 180 אלף שקלים לגרסת הבסיס, הוא מהווה אלטרנטיבה בוגרת יותר, עם ניחוח אירופי מובהק, למתחרות הישירות בפלח הפלאג-אין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר