לא בשנת 2030, לא בשנת 2035, ואולי גם בכלל לא. אחרי שנים של הצהרות והבטחות, ואחרי שהציגה לא מעט תוכניות לעתיד חשמלי מלא, החברה נאלצת להכיר במציאות: השוק לא שם, הלקוחות לא רוצים ולא רצים לשם, וגם התשתיות לא תמיד מספקות את כל מה שנדרש.
בשנת 2020 בנטלי הצהירה כי היא תהפוך ליצרנית של מכוניות חשמליות בלבד עד סוף העשור. זה היה נשמע אז כמעט הגיוני: הלחץ הרגולטורי באירופה גבר, המתחרות רצו להראות שהן “ירוקות”, והחשמל נתפס כמהלך בלתי נמנע. לפני כשנתיים המועד כבר נדחה לשנת 2035, והיום אפילו הדד-ליין הזה נעלם.
פרנק-שטפן וולייזר, מנכ”ל החברה, הסביר בראיון שנתן לאחרונה, שהמהלך נובע בעיקר מהעובדה שאאודי ופורשה, אחיותיה של בנטלי בקבוצת פולקסוואגן, החליטו לשמר את מנועי הבעירה הפנימית בתוכניות העתידיות שלהן, דבר שישפיע גם על בנטלי. מדוע אאודי ופורשה החליטו לעשות זאת? כנראה שהן השכילו להבין, לפני בנטלי, שלקוחות בעלי הון לא מחפשים רק חסכון בעלויות, אלא מעוניינים לקבל חוויה שכוללת צלילים ותחושות שניתן לקבל רק באמצעות רכבים מונעי בנזין ולא מרכבים שמונעים באמצעות סוללה. תוסיפו לזה תשתית טעינה מקרטעת במדינות רבות, במיוחד במזרח התיכון ובארה”ב מחוץ לערים הגדולות, ותקבלו את מכלול הסיבות להחלטה.

משמעות ההחלטה הזו היא, אם כן, שהדור הבא של הקונטיננטל, הבנטיאגה והפליינג-ספר ימשיכו לנוע באמצעות מנועי בנזין לצד גרסאות היברידיות נטענות וגרסאות חשמליות. במקביל, ולמרות הכל, בנטלי ממשיכה להבטיח בכל זאת קצת חשמל באוויר: החל משנת 2026 החברה מתכננת להציג דגם חשמלי או היברידי נטען חדש בכל שנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו