לא יודע אם שמת לב, אבל יש המון יצרניות סיניות בישראל. זו כמובן מליצה, אי אפשר שלא לשים לב לפלישה המאסיבית הזו. אינני זוכר את המספר המדויק, בפעם האחרונה שבדקתי עמד מספר המותגים הסינים בישראל על כ-46 ואם נכנסים מותגים דו גלגליים נתקרב או אפילו נחצה את קו ה-50. כן, זה מספר הזוי. בתוך כל הבלגן יש יצרניות ודגמים המתבקשים להתבלט, להציע יותר ביצועים ואבזור ולאתגר את מי שהמציאה את כל הדבר הזה – טסלה. בשנים האחרונות החלה להיקרא חבורת הדגמים הזו “פרימיום-טק”. לא סובל את צימוד המילים הלא ברור הזה. אני לא אשתמש בו כאן, אוואטר 11 המופיע מעל דפים אלו מכוון יוקרה, עתידנית אפילו, לפי היצרנית. אז יוקרה סינית גם מתארת את ארץ המקור וגם מסבירה על כוונת המשורר.
התמונות לא עושות חסד עם עיצובו של הרכב הזה. זו קלישאה מאוד שחוקה אבל באותה מידה מאוד רלוונטית כאן. הוא מרשים מאוד על הכביש, צבע המט וחישוקי הענק שלו גרמו לי לחשוב אסטון מדי פעם, כשהעין שוב מנסה לקלוט את הסיפור כאן. אפנה את תשומת ליבך לחלון האחורי הקטן והלא שימושי ולספוילר האחורי האקטיבי – שני אלמנטים שנראים כאילו שאובים מעולמות מוטוריים אחרים. כן הוא גדול, כן הוא שונה וכן, הוא מושך המון תשומת לב. יתרון לאלו שמחפשים לבלוט, ההיפך להפוכים. אולי יותר מן החוץ, תא הנוסעים מראה גם הוא מאמץ להראות את אותה יוקרה עתידנית עליה מדבר היצרן.

היריעה קצרה ואני לא יודע אם להתרכז בתיאורי עיצוב וחומרים, או לשטוח את רשימת האבזור האינסופית שיש כאן. החומרים מצוינים, ההרכבה גם כן ובחירת הגוונים והחומרים שונה ומוצלחת מאוד. בהחלט מעבירה את המסר. האבזור מתחיל במושבים חכמים מאוד, ממוזגים ומעסים ולא נגמרת במערכת עם 25 רמקולים של מרידיאן. המפרט הטכני מציע בדגם הנבחן לא פחות מ-575 כ”ס הנשלחים לארבעת גלגלי הענק המוזכרים קודם. המערכת החשמלית של הפלטפורמה הזו מתקדמת וחזקה והסוללה כאן מבקשת להציע 540 ק”מ של טווח. פלטפורמת 800 וולט ומהירות טעינה של לא פחות מ-240 קילו וואט אומרת שחרדת הטווח נעלמת. נסכם שעל הנייר ובאולם התצוגה יש כאן הכול. כן, כולל דלתות נפתחות בלחיצה ובאופן אוטומטי.

הדלתות האלו, שפגשתי אצל מספר זעום של יצרניות בעבר, עובדות בצורה השלמה והנכונה ביותר. זה מאוד יעיל כשאוספים את הילד נניח ופותחים את הדלת לקראתו בלחיצה על המסך. המסך המרכזי, בואו רגע נדבר עליו. עם כל כך הרבה אפשרויות יש כאן עומס וזה ברור. באוואטר ניתן לבנות את המסך הראשי לפי רצון הנוהג, בקלות. כך האפשרויות החשובות נמצאות במקום נגיש וקל לתפעול. אחרי שכולם יושבים במקום אפשר להתחיל לזוז. וביצועים, אם זה מה שמטריד אותך, יש כאן בשפע. היציאה מהמקום מעודנת לרגע, הכיוון כאן הוא יוקרה ונוחות כן? ואז המהירות נערמת מהר. מהר מאוד. זה לא אוטו קל בשום אופן, אבל הוא מאיץ לעבר המהירות המרבית המוצהרת בקלות, ואף עובר אותה וממשיך הלאה. כך שמעתי בכל אופן.

הנסיעה נעימה מאוד וכיול המתלים הוא לצד הרך. זה מרגיש כמו אוטו להרביץ איתו אוטובאן מהר ושקט. הרכות הבסיסית של המתלים סופגת ומנעימה. על כביש לא איכותי היא רכה מדי, נעה על כפלים או גלים במהירויות שונות. פחות נעים. מצד שני זה לא אומר שאי אפשר לפנות מהר נניח. האחיזה אדירה, והמפלץ הזה נשאר נאמן מאוד לקו הנבחר, רק שמור את הידיים על ההגה ותשקיע בדיוק. כך או כך ה-011 ממשיך לגלות רצון גדול להנעים את זמן הנוסעים. אני מתפתה לשוב לתוספות שעוזרות לו לעשות זאת אבל הבטחתי לעצמי שלא תקראו כאן רשימת אבזור. מה שכן אפשר זה להתלונן, כמו שאני אוהב.

אז כדי שלא לייצר רושם שהכל כאן מושלם בואו נמנה כמה דברים. יש חלון שמש ענק לנוסעים מאחור ושניים מעלה הנהג והנוסע. מוסיף לאוואנגרד בלי ספק. הייתי מעדיף שהיה אפשר לפתוח את הגג או לחילופין שיהיה כאן וילון מובנה. במקום יש תוספות ידניות בכדי להסתיר את השמש. על הכיול הרך והלא תמיד מרשים על כביש משובש כבר דיברנו. למה לא מתלי אוויר בעצם. מה עוד? אה כן, חלק מגישת היוקרה העתידנית כאן כוללת פתחי מזגן שנעים באופן רציף. מסתבר שזה חלק מגישת היוקרה, משבים מלטפים במקום כאלו ממוקדים. עם טמפרטורות שנושקות ל-40 מעלות אחרי שאני נכנס מזיע ורוטן – אני רוצה לכוון את פתחי המיזוג ישר לפנים שלי באופן קבוע. בלי תזוזה. כן, אמא, אני יודע שככה מקבלים דלקת ריאות. נקודת אור – ניתן לצוות על ה-11 להמשיך ולמזג את החלל במשך שעתיים לפני היציאה מהרכב. איך זה משפיע על הסוללה? לא מצאתי את עצמי מוטרד בזה אפילו לא רגע אחד.

צרכנית אפשר בהחלט ללכת על הגרסה “הבסיסית” יותר. תקבלו שם את אותם הוד, הדר ואפקט. תקבלו ירידה קלה בביצועים (311 כ”ס, 6.6 ש’ למאה קמ”ש) במחיר נמוך משמעותית (290,000 שקלים). מעבר לזה, כהצהרה, אפשר לסכם. אין מכונית מושלמת וגם ה-11 היא לא כזאת. היא כן, עושה את מה שהיצרנית מצהירה. יוקרה סינית עתידנית בהחלט מורגשת כאן. ואפילו בצורה ייחודית ומוצלחת. איך שהיא נראית, איך שהיא זזה ויחד עם כל אלו כמה ייחוד היא מפגינה. והיא עושה זאת כלפי הסביבה, בדיוק כמו עבור הספון בה. וכל זה בלי להסתתר מאחורי גיבובי “פרימיום-טק” עמומים.
אוואטר 11 פרפורמנס
מנוע: חשמלי, קדמי + אחורי
הספק משולב: 575 כ”ס
מומנט משולב: 64 קג”מ
תמסורת: ישירה, הנעה כפולה
בסיס גלגלים: 297.5 ס”מ
משקל: 2,425 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.5 שניות
מהירות מרבית: 200 קמ”ש
צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 23.4 קילוואט ל-100 ק”מ
מחיר: 338 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו