קיה EV3 (נהיגה ראשונה): חשמלית בגישה שונה

התעייפתם מחשמליות סיניות משוכפלות, התשובה של קיה לקטגוריה הקומפקטית מביאה גישה שונה יחד עם כמה יתרונות מפתיעים<br />

בין שלל רכבי הקרוסאובר הסיניים שמציפים את השוק ניתן לרגע לשכוח שיש עוד יצרניות שמכוונות לפלח השוק המיינסטרימי של רכבי הקרוסאובר המשפחתיים. קיה למשל. אחרי שהציגה את רכבי הפנאי הגדולים והיקרים בסדרת ה-EV, התפנו הקוראנים לחזית העממית וההמונית יותר. כך נולדה ה-EV4 המשפחתית שתנחת כאן בתחילת 2026 וה-EV3 הקומפקטי שלפניכם שהושק בישראל זה עתה, וכרגע הוא הקרוסאובר החשמלי הקטן והזול ביותר של קיה עד שייחשף רשמית ה-EV2 בשנה הבאה.

עוד מאוברדרייב >>>

אי אפשר לפספס שה-EV3 הוא חלק מהמשפחה החשמלית של קיה. קווי המרכב הקובייתיים בשילוב אלמנטים זוויתיים של יחידות התאורה, חצאיות פלסטיק בולטות והסוואת ידיות הפתיחה לדלתות האחוריות מקנות לו מראה של קיה EV9 שהתכווץ בכביסה. וזה בהחלט מראה מרענן הקומפקטי. כמה קומפקטי? עם אורך של 430 ס”מ ובסיס גלגלים של 268 ס”מ זה אומר שקיה EV3 קטן רק במעט מהדור הראשון של הנירו.

רכב מרווח למדי עבור 4 נוסעים. צילומים: רונן טופלברג

עם יתרונות כמו רצפה שטוחה ועיצוב לוח מכשירים שמותיר חלל במקום המקום בו שוכנת הקונסולה המרכזית בדרך כלל מתקבל רכב מרווח למדי עבור 4 נוסעים, כשיחד עם תא מטען של 460 ליטרים (ועוד 25 ליטרים מלפנים) יכול להיות אלטרנטיבה משפחתית ראויה. יתרון נוסף בתא הנוסעים מגיע מכיוון ממשק התפעול. בקיה לא נסחפים אחרי אופנת מסכי הענק המוגזמים. אמנם ישנם שני מסכים צמודים זה לזה שביניהם אזור ייעודי לתצוגה קבועה עבור בקרת האקלים (שמוסתר כמעט תמיד לנהג), אבל ישנם מתגים פיזיים לתפעול כל הפונקציות החיוניות, ממשק התפעול במסך פשוט, הגפנים בלוח המחוונים גדולים וברורים ועדין התחושה היא מודרנית. ככה עושים את זה נכון. מצד שני, הפלסטיקה קשיחה ברובה והמתגים מרגישים פשוטים. בכל זאת, חשמלית עממית.

פלטפורמה חשמלית חזקה, טווח מוצהר בהתאם

בהיותה מיועדת לפלח השוק העממי, קיה EV3 מבוסס על הנגזרת המוזלת של פלטפורמת E-GMP של קבוצת יונדאי-קיה. זה אומר בעיקר שני דברים: שימוש בתצורת הנעה ומנוע קדמיים וארכיטקטורת 400V שמאפשרת קצב טעינת DC של עד 150 קילוואט במקום עד 350 קילוואט בדגמים בעלי ארכיטקטורת 800V. ההספק עומד על 204 כ”ס ו-29 קג”מ, שמתורגמים לזינוק ל-100 ב-7.5 שניות עם הסוללה הסטנדרטית ו-7.9 שניות עם הסוללה המוגדלת, כשבשני המקרים המהירות המרבית מוגבלת ל-170 קמ”ש. הסוללה הסטנדרטית היא בעלת קיבולת של 58.3 קוט”ש והאמורה לספק טווח נסיעה של 432 ק”מ בנסיעה משולבת. לסוללה המוגדלת קיבולת של 81.4 קוט”ש שהיא חריגה יחסית לגדל המכונית, אך אמורה לספק טווח נסיעה של 589 ק”מ בנסיעה משולבת, נתון שניתן למצוא רק בחשמליות גדולות ויקרות בהרבה.

 את אימות הטווח נצטרך להשאיר למבחן המלא, אבל כבר בנהיגת ההתרשמות אפשר להרגיש שקיה EV3 זריז, מאיץ היטב גם במהירויות תלת ספרתיות עם תפוסה של שלושה אנשים ומעל לכל, מעביר את הכוח לכביש בצורה נעימה גם אם מחליטים להדביק את הדוושה לרצפה. ישנם שלושה מצבי בלימה רגנטיבית ואפשרות לנהיגה בדוושה אחת שהתגלו כיעילות. הבחירה שבחישוקי 17 אינץ’ עם צמיגים בחתך 60 מתגלה כמוצלחת ותורמת ליכולת הספיגה הטובה מאד של המתלים, במיוחד במהירויות נמוכות ועל פני שיבושים עירוניים. מחוץ לעיר מעניק קיה EV3 לנהג תחושת ביטחון הודות להיגוי מדויק במשקל טוב בשילוב פעולה מאוזנת ומרוסנת של המתלים.

חשמלי יעיל וארוז היטב

קיה EV3 משדר מראה אופנתי וייחודי, כשמתחת לפני השטח מדובר במוצר בשל, הן מבחינת הנדסת האנוש והתפעול והן מבחינת איכויות הנהיגה, הביצועים ואופי הפעולה של מערכת ההנעה. בתמחור שנע בין 165 ל-170 אלף שקלים עבור הגרסאות בעלות הסוללה הסטנדרטית ישנן שפע סיניות שיעניקו יחס גודל/אבזור עדיך ותחושת עושר מחניפה יותר. לעומתן קיה EV3 מצטיין בסעיפים החשובים באמת עבור מי שנוהג ונוסע במכונית ולא רק מסתנוור מהמסך הגדול שבה, וזה הופך אותו לאחד הדגמים החשמליים היותר מוצלחים בהם נהגנו השנה.

קיה EV3  פרימיום SR – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי

הספק: 204 כ”ס

מומנט: 29 קג”מ

תמסורת: ישירה, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 268 ס”מ

משקל: 1,845 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.5 שניות

מהירות מרבית: 170 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 15.1 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר: 170 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר