לפני מספר שבועות ערכה מרצדס את ההשקה העולמית של ה-CLA החדשה. מדובר באחת המכוניות החשובות עבור החברה הגרמנית בשנים הקרובות המיועד לסגמנט הקומפקטי, טומבוססת על פלטפורמה חדשה המותאמת לגרסאות בנזין (עם מנוע 1.5 ליטר חדש) וגרסאות חשמליות מלאות.
כמו בעבר, ה-CLA היא מכונית 4 דלתות בעיצוב דמוי קופה עם קו גג נמוך וקו חלונות צד גבוה המקנים מראה ספורטיבי. בימים אלו חושפת מרצדס תצורת מרכב נוספת ל-CLA החדשה הנקראת “שוטינג ברייק”. מדובר במעין גרסת סטיישן שמצד אחד משלבת מראה שימושי עם דלת אחורית חמישית, ומצד שני שומרת על מבנה הגג הנמוך והספורטיבי ההופך אותה לנאה ומיוחדת יותר ממכוניות סטיישן רגילות.

מרצדס CLA שוטינג ברייק היא בעלת אורך של 472 ס”מ ובסיס גלגלים של 279 ס”מ, כאשר שינוי החלק האחורי מאפשר לה להציע נפח תא מטען של 455 ליטרים עד לגובה המושבים האחוריים עם אופציה לקיפולן והובלת חפצים גבוהים יותר עם גישה נוחה יותר לתא המטען, הודות לדלת החמישית מאחור.

מרצדס CLA שוטינג ברייק תוצע בתחילת הדרך רק בגרסאות ההנעה החשמליות. לגרסה הבסיסית מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ”ס ולצידה תוצע גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים והספק משולב של 354 כ”ס. לשתי הגרסאות סוללת 85 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 730 עד 760 ק”מ על פי נתוני היצרן. בנוסף היא תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 320 קילוואט בעמדות DC וטעינה בקצב של 22 קילוואט בעמדות AC. מרצדס CLA החדשה אמורה לנחות בישראל בגרסת ה-4 דלתות שלה כבר סוף השנה הנוכחית. שיווק גרסת השוטינג ברייק אמור להתחיל רק לקראת הרבעון השני של 2026, וטרם ידוע אם נראה אותה גם כן בישראל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
