קצת קשה לזכור, אבל אחת מהיצרניות הסיניות הראשונות בגל החשמלי הייתה GAC שנחתה בארץ עוד לפני משבר הקורונה. בעקבות המשבר ועקב הסתמכות על דגם בודד ומיושן יחסית, נעלמה GAC מהשוק הישראלי שנכבש בינתיים על ידי עשרות מותגים סיניים. כעת מתכוונת GAC לערוך קאמבק מקומי, ולחדש את פעילות בישראל בשבועות הקרובים.
היבואנית של GAC היא “אוריון מוביליטי” מקבוצת יוניון מוטורס, המייבאת גם את דגמי ג’ילי וזיקר כך שצפויה לצפות על הנייר תחרות מסוימת מבית, כאשר אולמות התצוגה ומרכזי השירות יהיו נפרדים לחלוטין. דגמי GAC החדשים יגיעו ארצה כשהם מגובים באחריות של 8 שנים על הרכב והסוללה.
GAC צפויה לחדש את פעילותה ברבעון השלישי של השנה. היא תעשה זאת עם לא פחות מארבעה דגמים חשמליים מודרניים מסדרת ה-Aion, הזוכה להצלחה נאה בסין ואמורה להוות את חוד החנית של החברה בכניסה לשווקי המערב במהלך 2025.
הדגם הראשון בחבורה יהיה Aion V שהוא קרוסאובר משפחתי בעל עיצוב רבוע יחסית, מנוע המספק 204 כ”ס וסוללת 75.3 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של עד 510 ק”מ לפי תקן WLTP. לצידה יגיע Aion HT שהוא דגם קרוסאובר קופה מסוגנן עם מנוע מעט חזק יותר בהספק של 245 כ”ס.
קרוסאובר נוסף ומעט עממי יותר שיצטרף אליהם הוא Aion Y Plus שהוא בעל עיצוב מיניוואני משהו, אותו מנוע 204 כ”ס של דגם ה-V אך עם סוללה צנועה יותר בעלת קיבולת של 63.2 קוט”ש שתספק טווח נסיעה של 410 ק”מ לפי תקן WLTP. לבסוף תגיע גם Aion UT שהיא חשמלית קטנה ועירונית שתנסה למשוך אליה קהל צעיר.

