שוק הרכב החשמלי בישראל מתרחב במהירות, ואחרי שהתרגלנו לדגמים של Zeekr 001 ו-Xpeng G9 – עכשיו מגיעה AVATR. הדגם הראשון שעשוי לנחות כאן ממש בקרוב הוא ה-Avatr 11: רכב פנאי חשמלי מרשים בעיצובו, שמכוון גבוה מאוד. אבל האם הוא גם יצליח לספק את הסחורה?
ה-Avatr 11 מציע עיצוב עתידני עמוס בטכנולוגיה – מסכים ענקיים, דלתות חשמליות, מצלמות במקום מראות, תאורת “שמיים זרועי כוכבים” ועוד. המראה יוקרתי ומתקדם, אבל השאלה היא: האם כל זה באמת תורם לחוויית הנהיגה?
הרכב מעוצב כקרוסאובר קופה ספורטיבי, אך מאמץ מבנה של ארבע דלתות עם תא מטען סגור, בדומה לסדאן. התוצאה מרשימה מבחוץ, אך פחות שימושית כשצריך להעמיס ציוד. גם שדה הראייה לאחור מוגבל מאוד, אך במקום מראה פנימית רגילה, מותקנת מצלמה שמשדרת את התמונה למסך – פתרון יעיל, במיוחד בנסיעה לילית.
כמו הרבה דגמים חשמליים סיניים, גם כאן יש ניסיון להרשים עם שלל גימיקים: פתיחת דלתות חשמלית, תפריטים מתוחכמים, מצבי נהיגה משתנים ואפקטים ויזואליים. בפועל, לא תמיד זה נוח – הדלתות החשמליות, למשל, פועלות באיטיות ולעיתים מגיבות באיחור.
ואיך הנסיעה?
הגרסה הכפולה של ה-Avatr 11 מצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד כ-578 כ”ס, עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות. מדובר בביצועים שיכולים להדביק אותך למושב – בדומה ל-Zeekr 001 ול-Xpeng G9 – עם תגובת מצערת מיידית ותחושת כוח מרשימה.
ה-Avatr 11 הוא שואו של ממש: עיצוב עוצר נשימה, טכנולוגיה מתקדמת, ותחושת יוקרה ברמה גבוהה. הוא יפנה בעיקר ללקוחות שמחפשים נוכחות מרשימה – מבלי לנקר עיניים עם סמל גרמני.
המחיר של ה-Avatr 11 צפוי להיות תחרותי ביחס לשני הדגמים המרכזיים שמובילים כיום את קטגוריית הפרימיום החשמלית – Zeekr 001 ו-Xpeng G9. ביבואנית אלבר מציינים כי גם בגרסת הכניסה, מציע הרכב רמת אבזור ותמורה גבוהות משמעותית ביחס למקובל ברמות הגימור הגבוהות של הדגמים המתחרים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו