קיה מטפסת גבוה: החל שיווק ה-EV9 בישראל

הדגם הבכיר במשפחת הקרוסאוברים החשמליים של קיה הגיע לישראל, עם 6 או 7 מקומות, הנעה אחורית או כפול ותג מחיר שמכניס את קיה לעולמות הפרימיום

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מתחילה לשווק בימים אלו את קיה EV9 רכב הפנאי הגדול ביותר במשפחת החשמליות שלה. קיה EV9 הוצג בעולם לפני קצת יותר משנה והתעכב מלהגיע ארצה עקב המצב, אך כעת הוא כאן כשהוא אמור לייצר עבור קיה שדרוג משמעותי בתדמית העממית, שכן הוא מציג שפע טכנולוגיה עדכנית, רמת אבזור גבוהה ותג מחיר שטרם נראה מקיה במחוזותינו (וגם בעולם הוא לא בדיוק זול במיוחד).

עוד מאוברדרייב >>>

מדובר בדגם החשמלי השלישי של קיה בישראל לאחר שעד כה שיווקה קיה בישראל את ה-EV6,  אח הספורטיבי למראה של יונדאי איוניק 5, ואת הגרסה החשמלית של הנירו/נירו פלוס. EV9 מתמקם בנישה לא ממש מפותחת עד כה של רכבי פנאי חשמליים גדולים בעלי 7 מקומות, קטגוריה שהמתחרה הכמעט יחד בה עד כה היה BYD טאנג.

כמו EV6 גם קיה EV9 מתבסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית והמודולארית של קבוצת יונדאי, כשנכון לעתה מדובר בדגם הגדול ביותר שנבנה על פלטפורמה זו, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים עצום של 310 ס”מ. המידות תורמות למראה המרשים והקובייתי שהוא גם הצהרה לקו העיצוב עתידי בדגמי הקרוסאובר של קיה, כפי שנצפה גם ב-EV5 שלא יגיע ארצה וה-EV3 שנחשף רשמית לאחרונה.

צילומים: יצרן

שימוש בארכיטקטורת 800 וולט מאפשרת ל-EV9 טעינה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט, יחד עם טכנולוגית V2L להטענת מכוניות ומוצרים חיצוניים צורכי חשמל. אל אלו מצרף מגוון רחב ועדכני של כמעט כל מערכת בטיחות אקטיביות המוצעת כיום בשוק. אל אלו מצטרפים שימוש נרחב באלומיניום כדי לשמור על משקל עצמי נמוך יחסית ושימוש בחומרים ממוחזרים לדיפון תא הנוסעים.

קיה EV9 משווק בישראל בשתי תצורות הנעה, כשלשתיהן סוללה ליתיום-יון פולימר עם קיבולת מרשימה של 99.8 קוט”ש. לגרסה הבסיסית ההנעה אחורית ומנוע בהספק צנוע יחסית לגודלו של ה-EV9 העומד על 203 כ”ס ו-35.7 קג”מ. אלו מאפשרים להאיץ את ה-EV9 המגודל שמשקלו יותר מ-2.5 טון ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 185 קמ”ש. היתרון הגדול של גרסת ההנעה האחורית הוא בטווח הנסיעה המוצהר, העומד על 563 ק”מ בנסיעה משולבת. גרסה זו מגיעה ברמת גימור “פרימיום” הכוללת בין היתר איוורור וחימום גם בשורת המושבים השניה, גלגל הגה מחומם, בקרת אקלים תלת אזורית, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחישוקי 19 אינץ’ ומחירה עומד על 429 אלף שקלים.

לגרסה הבכירה של קיה EV9 הנעה כפולה, כאשר הוא מצויד במנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי, אשר לכל אחד מהם הספק של 192 כ”ס ו-35.7 קג”מ המייצרים יחד הספק משולב של 384 כ”ס ומומנט של 71.4 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-200 קמ”ש, כאשר הביצועים העדיפים באים על חשבון טווח הנסיעה שמצטמצם ל-505 ק”מ. גרסת ההנעה הכפולה מגיעה רק ברמת אבזור GT Line עם סממני עיצוב ספורטיביים ותצורת שישה מושבים עם צמד מושבי קפטן מתכווננים חשמלית בשורת המושבים השניה. כאשר מחירה של גרסה זו עומד על 489 אלף שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר