במבט רופף דוקאטי דיאבל החדש עשוי להיראות כמו דיאבל מעודכן שקיבל מנוע V4 חדש. הטעות הזו עלולה לצוץ כי בבסיסו העיצובי הוא חולק את אותו פרופיל בסיסי עם מושב נמוך יחסית, כידון גבוה ורחוק, קו מותנים ומיכל דלק בולט מאוד וצמיג אחורי רחב מאוד. כל דיאבל מאז ומעולם לקח את היסודות האלו וגיבש מראה שלא ניתן להתעלם ממנו. כך גם הדיאבל V4 הזה. הוא נראה פשוט מצוין.
יחד עם זה, יש כאן כאמור מנוע חדש לגמרי, ומבט לכיוון שלו ייגלה שינויים נוספים. עמוקים. כאלו שהופכים אותו לאופנוע חדש לחלוטין, דור חדש לחלוטין למעשה. המאפיין העיקרי כאן הוא מנוע ה-V4 גראנטוריסמו המוכר מהמולטיסטרדה V4. למעשה זה בדיוק את אותו מנוע 1,158 סמ”ק עם תיבת אוויר חדשה, מערכת פליטה ייעודית ויחס העברה ראשון קצר יותר. השילוב הזה מייצר 168 כ”ס, 11 יותר מהדיאבל V2 הקודם. הוא גם קל יותר, בחמישה ק”ג.

כן, למעשה הדיאבל החזק ביותר אי פעם הוא גם הקל ביותר. לפי דוקאטי הדיאבל V4 שוקל 211ס;ס; ק”ג – פחות משקל ויותר כוח זו דרך בטוחה לדחוף עוד פלפל לכל כלי רכב. כאן גם מסתתר הבדל משמעותי נוסף. דוקאטי זנחה את שלדת מסבך הצינורות ומשתמשת כאן בשלדת אלומיניום המחוברת למנוע ולא פחות חשוב, עשו זאת מבלי לפגוע בעיצוב האמור. לא רק חזק, גם חכם. תכונה מעניינת נוספת של המנוע החדש היא מערכת השבתת הצילנדרים. זה אומר שניהול המנוע ייכבה את שני הצילינדרים האחוריים כאשר אין בהם צורך, ובכך מפחית את החום וגם חוסך בדלק.

כמובן שספינת דגל כזו מצוידת בכל הטכנולוגיה המשובחת של היצרנית הזו. זה מתחיל מהמתלים בעלי הכיוונון המלא ועובר גם בבלמים המשובחים ואדירי המידות. במחוזות האלקטרוניקה יש כאן את מערכות הרכיבה המתקדמות היכולות לתפור ולהתאים אותן לפי ההעדפה. יש כאן גם תשומת לב אדירה לפרטים. מהבורג הכי קטן, דרך מערכת הפליטה המשגעת, החישוקים המכורסמים ועד לפנס האחורי שכולל מערך זה של 112 מנורות LED. כן, התוצאה לאו דווקא שטנית, וכן לגמרי מושקעת על גבול הטירוף. עוד פרט די בלעדי לדיאבל, שהופיע גם בקודם, היא בקרת הזינוק של דוקאטי, וזה מוביל אותי לחלק הבא.

לחיצה על כפתור ההתנעה והמנוע נשמע מחוספס וגברתני עם נגיעה במצערת. גובה המושב נמוך למדי ואין להציב שתי רגליים על הקרקע. הכידון ממוקם בצורה נוחה למדי ויש הרבה מרווח לרגליים. ה-V4 מספק כוח ליניארי בכל טווחי הסל”ד ומה שבוקע מהאגזוז שלו מדהים ופחות או יותר משתלט על כל החוויה. נגן על ההילוכים עם הקוויקשיפטר המושלם שיש כאן ורק הרוח תגיד לך לעצור. קל מאוד למהר עליו כמובן עם המכלולים המשובחים שיש כאן. בכביש המפותל במצב המאולחש יותר של המערכות הוא ניעור לחיים.

כך הוא מרגיש חד יותר. ודווקא כשהמערכות כן נותנות לך לגלות את המגבלות אתה פתאום מעריך יותר את הפעולה הכמעט בלתי מורגשת שלהן. הבלמים משובחים אף הם והפעולת שלהם הדרגתית ועוצמתית באחד. עם צמיג אחורי גדול כל כך לוקח זמן להתרגל לתחושה המתקבלת בזמן הטייה, אבל זה לא באמת משפיע על איך ששני הגלגלים האלו נדחפים אל כל סוגי סלילה באדיקות מרשימה. הוא מרגיש קל ממה שהוא באמת, צר למדי ומשדר לרוכב שאפשר עוד. בסופו של דבר יגיע מרווח ההטייה לסופו, והוא גם יאותת לך מתי אתה ממש מגזים.

בסופו של יום זה אופנוע שנוצר לנישה מאוד מצומצמת, שלפעמים נראה שהיא מכילה רק אותו. איזה עוד תכשיטים טכנולוגיים עם תנוחת קרוזר כזו לצד ביצועים כאלו אתם כבר מכירים. יש עוד אופנועים בסביבת המחיר של הדיאבל החדש (211,000 שקלים), משובחים בפני עצמם, אבל לא מציעים את מעטפת היכולת הזו שיש כאן. גם לא את העיצוב המוקפד. כך שהדיאבל החדש ממצב את עצמו באותו מקום ייחודי למדי. כראוי לספינת דגל של יצרנית כמו דוקאטי.
