בשנת 2016 כשהוצג הדור הראשון של טויוטה C-HR, הוא היה נראה כמו רכב קונספט עתידני שהגיע בטעות לגרסת הייצור כמעט ללא שינוי. הישג לא מבוטל כשמדובר ביצרנית הרכב טויוטה שנחשבת מסורתית לשמרנית במיוחד. למרות החשש מתגובת הלקוחות לג’יפון החריג בעל המראה העתידני, בשנים שחלפו מאז הוכתר ה-C-HR כאחד הדגמים המצליחים והאהובים ביותר של טויוטה באירופה. גם בארץ הוא זכה להצלחה מרשימה, בעיקר בגרסה ההיברידית שלו שריכזה את מרבית המכירות. כעת חושפת טויוטה את הדור השני שלו, עם שלל חידושים בעזרתם הם מקווים להמשיך את הצלחת הדגם גם בשנים הקרובות.
ה-C-HR החדש ממשיך לשמור על קווי העיצוב המרכזיים של הדור היוצא, אך מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה, זוכה לשלל חידושים שמקנים לו הופעה מודרנית וייחודית, במיוחד בגרסה הדו-גוונית שתוצע כאופציה, הכוללת לא רק גג בצבע שחור, אלא גם את כל חלקה האחורי של המכונית. גם ידיות הדלתות הפכו לנשלפות בסגנון רכב חשמלי. המידות נותרו מאוד דומות לדור היוצא, כאשר השינויים העיקריים הם קיזוז של 4 ס”מ באורך המכונית בתמורה לתוספת של 4 ס”מ לרוחב. הדגם ימשיך להתחרות בקטגוריית ה-C-SUV של רכבי הפנאי המשפחתיים, אך עדין יציע ממדים מהקטנים בחבורה. בסיס הגלגלים עומד על 264 ס”מ ומציע מרחב נאה בעיקר לארבעה מבוגרים, כאשר היושבים בספסל האחורי ימשיכו לסבול (?) מחלונות אחוריים קטנים בשל העיצוב הספורטיבי הייחודי.

בתא הנוסעים מבטיחים בטויוטה שדרוג של איכות החומרים לצד שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים (יותר מ-100 פריטים ברכב) וסביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין. לוח המחוונים שודרג לדיגיטלי “12.3 וגם מערכת המולטימדיה הוחלפה בחדשה עם מסך “12.3, וכוללת ממשק מודרני יותר, לצד קישוריות אלחוטית לסמארטפונים ועדכוני תוכנה מרחוק (OTA). יחד עם זאת, בניגוד למקובל בתעשיה, בחרה טויוטה לא לחבר את צמד המסכים ליחידה אחת. לשמחתנו, שמרה טויוטה גם על תפעול נפרד לבקרת האקלים למספר מערכות חשובות נוספות בנהיגה שזוכות למתגים פיזיים ההופכים את הנהיגה לקלה ובטוחה יותר.

היצע המנועים יכלול רק גרסאות היברידיות מדור 5 של היצרן ותיבות הילוכים אוטומטיות רציפות, כאשר גרסת הכניסה מצוידת במנוע בנזין ומנוע חשמלי המפיקים הספק של 140 כ”ס וצפויה להיות מן הסתם הפופולרית בישראל. באירופה צפויה המכונית לכלול גם גרסת 2.0 ליטר היברידית 198 כ”ס המשפרת משמעותית את הביצועים (8.1 שניות ל-100 קמ”ש במקום 9.9 שניות בגרסת הכניסה), לצד צריכת דלק שצפויה לנוע סביב ה-25 ק”מ לליטר בממוצע. לראשונה בדגם תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) העושה שימוש ביחידת הכח 2.0 ליטר של הפריוס החדשה, שמפיקה הספק משולב של 225 כ”ס ומציעה אפשרות לנסוע על חשמל לטווח שינוע סביב ה-70 ק”מ.
טויוטה C-HR החדש צפוי להגיע לארץ רק במהלך 2024 ונדמה שיחד עם ביטול הטבת המס לדגמי הפלאג-אין, סיכוייו של זה להגיע לארץ הופכים לקלושים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו