בניחוח צרפתי: מיצובישי קולט חוזרת לחיים

מיצובישי ממשיכה בהצגת דגמים חדשים המבוססים על דגמי רנו, כאשר הפעם חוזרת הקולט לחיים כגרסת אחות תאומה לרנו קליאו

פחות משנה לאחר שחשפה מיצובישי את הדור החדש של ה-ASX המיועד לשוק האירופאי, שבוא למעשה רנו קפצ’ור המוכרת תחת סמלים של מיצובישי ועדכונים קוסמטיים קלילים ביותר, חושפת מיצובישי גם את הקולט החדשה, המהווה הפעם אחות תאומה לרנו קליאו.

עוד מ-wheel.co.il

מיצובישי קולט מוכרת לנו בארץ בעיקר מאז שנת 1993, אז הגיעה לכאן כאחות הקצרה והספורטיבית למראה של הסופר לנסר, ששווקה בהצלחה כרכב לצעירים/נשים. בשנת 1998 היא הוצעה כאן בדור חדש (דור 5 בעולם) ששווק כאן עד לתחילת שנות ה-2000, אך כבר לא זכתה להצלחה המצופה כאן, ומאז נעלמה מהשוק הישראלי למרותש באירופה המשיכה להימכר בתור מכונית סופר מיני במהלך העשור הראשון של המילניום.

הדור החדש של הקולט הוא כאמור גרסת מיצובישי לרנו קליאו החדשה, המהווה את אותה מכונית סופרמיני נאה, הזוכה לסמלים של מיצובישי במקום רנו ונגיעות עיצוביות קלות מחוץ לרכב ובתוכו. בניגוד לקולט שאנחנו היכרנו, כיום מדובר במכונית בעלת מרכב 5 דלתות שימושי יותר.

היצע הדגמים יכלול באירופה את מגוון יחידות הכח המוכרות של רנו, החל מגרסת 1.0 ליטר אטמוספרית בסיסית המפיקה 65 כ”ס ומשודכת לתיבת הילוכים ידנית, דרך מנוע טורבו 1.0 ליטר 95 כ”ס שיוצע בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה או 6 הילוכים ידנית ועד לגרסת 1.6 ליטר היברידית המפיקה 145 כ”ס ומציעה ביצועים נאים לצד חיסכון בדלק ובפליטת מזהמים.

גם בתא הנוסעים מציעה הקולט את סביבת הנהג המוכרת מהדור הנוכחי של הקליאו, עם עיצוב מודרני וסביבת נהג איכותית מהמקובל בדגמי מיצובישי, לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה מרכזית עם מסך מגע “7 בגרסאות הכניסה או “9.3 בגרסאות המאובזרות. האבזור צפוי להיות נדיב וכנ”ל גם המפרט הבטיחותי, ועבור מיצובישי מדובר בהזדמנות להגדיל את היצע הדגמים החסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה אותם היא חייבת כדי לשרוד בשוק האירופאי, כאשר השותפות האסטרטגית עם רנו מאפשרת לה להציע דגמים חדשים במהירות וכמעט ללא השקעה כספית.

צילומים: יצרן

האם הקולט החדשה צפויה להגיע לארץ? נכון לעכשיו נראה שסיכויי הגעתו של הדגם החדש לארץ קלושים, ונדמה שקרסו מוטורס (או פריסבי בשמה החדש) יבואנית רנו תנצל את קשריה עם היצרן כדי למנוע את הגעת הדגם לארץ שעשוי לפגוע משמעותית במכירות הקליאו, בדיוק כפי שהראתה סימני התנגדות אשתקד להגעתה של ה-ASX החדשה לארץ, אשר יכלה לפגוע במכירות הקפצ’ור. עבור יבואנית מיצובישי, דגמים אלו יכלו ללא ספק לתרום להתחדשות אולם התצוגה שלה הכולל כיום בעיקר דגמים וותיקים ומיושנים יחסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...