מתקפה חשמלית: גם על שני גלגלים

קבוצת קריסטלינו מרחיבה משמעותית את חטיבת התחבורה הזעירה החשמלית ומשיקה לא פחות מחמישה מותגי קטנועים ואופנועים חשמליים חדשים. בקיץ הקרוב צפויה להצטרף גם מכונית עירונית חשמלית

השוק הדו-גלגלי בישראל צמח בשנים האחרונות בקצב נאה, אך בשעה שבענף המכוניות נרשמת חדירה מואצת של דגמים חשמליים, בשוק הדו-גלגלי מתנהל קצב החדירה על אש קטנה במיוחד. אל שלל השחקנים הפעילים בעולם התחבורה העירונית החשמלית והיעילה, הצטרפה הבוקר רשמית קבוצת קריסטלינו (הפועלת זה עשרות שנים בתחומי היבוא והסחר בישראל) עם השקת אולם התצוגה של חטיבת ה-“XI מוביליטי”, המבקשת להוות בית אחד שיציע מגוון כלים עירוניים חשמליים לכל קהל יעד. האולם הענק ששטחו כ-1,000 מ”רירכז את עיקר הפעילות של החברה כשלצידו יפעלו מספר מרכזי שירות מבאר-שבע בדרום ועד חיפה בצפון, לצד ניידות שירות שיגיעו עד לבית הלקוח/ העסק (בתוספת תשלום).

עוד מ-wheel.co.il

החברה שכבר החלה לפעול בחודשים האחרונים, מבקשת להיות אחד השחקנים המובילים בשוק ולצורך כך משיקה מגוון מותגים חשמליים רחב הכולל שלל קטנועים ואופנועים חדשים מבית Doohan, Tromox, Suprsoco ו- Laveng המגיעים אלינו מסין ומיועדים לספק תנועה עירונית יעילה וידידותית לסביבה, עם מגוון כלים שיתנו מענה הן לשוק העסקי (חברות שליחויות וכו’) והן לשוק הפרטי.

בדומה לכלים חשמליים מודרניים אחרים, גם כאן מדובר בכלים שאינם דורשים שימוש בעמדת טעינה וכוללים סוללות נשלפות הניתנות לטעינה דרך שקע חשמל ביתי רגיל.  הדגמים יסופקו עם אחריות מלאה לשנתיים ו-3 שנים לסוללה, וייהנו מעלויות אחזקה מצחיקות הנובעות מעלויות החשמל הנמוכות ביחס לשימוש בדלק (בין 3-5 שקלים לטעינה מלאה), אגרת רישוי וביטוח נמוכים המאפיינים כלים חשמליים (רישיון נהיגה בסיסי A2), ועלות טיפולים נמוכה שעומדת על 250 שקלים בממוצע אחת ל-5,000 ק”מ או חצי שנה.

לצידם של הכלים הסיניים החדשים, יוצע גם קטנוע פרימיום חשמלי שכבר משווק בארץ כשנה ומגיע אלינו דווקא מברצלונה. מדובכ ב-סיילנס” הנחשב לאחד הקטנועים החשמליים הנמכרים ביותר באירופה בשנים האחרונות ואף משווק בחלק מהשווקים כקטנוע הרשמי של מותג הרכב סיאט (Seat Mo). מדובר בקטנוע שמצויד גם בסוללה גדולה יחסית, הנשלפת מהצד וכוללת גלגלים מובנים שהופכים אותה לסוג של עגלה אותה ניתן להסיע עד לבית כדי לחבר אותה לטעינה.  לדברי היצרן, בשעת הצורך יכולה הסוללה לשמש כסוג של גנרטור לאספקת חשמל לבית, כמו במקרה של הפסקת חשמל.

מחירי דגמי הסיילנס ינועו בין 24,820-33,220 שקלים. במהלך אוגוסט צפויה להגיע לארץ גם מכונית חשמלית עירונית המיועדת לצמד נוסעים ובעלת טווח של 150 ק”מ. הרכב יורשה לנוע רק בתוך העיר, והודות למידות הזעירות שלו יוכל לשמש כפיתרון תחבורה יעיל בת”א הצפופה, ובמיוחד עבור אלו שחוששים לרכוב על דו-גלגלי. חבל רק שהמחיר צפוי להיות גבוה ולעמוד על 79,000 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר