חברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג, מודיעה על חזרתו של דגם המוסו לישראל, לאחר היעדרות של מספר שנים. המוסו יצטרף לשוק הטנדרים ברישיון ב', הסובל כיום ממיעוט של דגמים מתחרים לאחר הפסקת היבוא של מיצובישי טריטון והיעדרו של ניסאן נאוורה.
חזרתו של המוסו לארץ התאפשרה בעיקר הודות לזכייתו בתחילת השנה במכרז הטנדרים של המשטרה, מג"ב וכוחות ביטחון נוספים, יחד עם ההיילקס של טויוטה. מדובר אגב בדגם שני של היצרן שזוכה במכרז המשטרה, לאחר שאשתקד זכה גם הרקסטון כניידת הסיור הבאה של המשטרה ומחליפתה של קיה סורנטו.
הדור הנוכחי של סאנגיונג מוסו הוצג ב־2018, אך הוא עדיין מציע עיצוב נאה יחסית לקטגוריה. מדובר בפיק-אפ גדול ממדים יחסית עם אורך של 540 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 185.5 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 321 ס"מ.
המוסו מבטיח יכולות שטח נאות, הודות למפרט שהופך להיות נדיר בימינו וכולל שלדת סולם, הנעה כפולה עם הילוך כוח ודיפרנציאל אחורי ננעל.
הדגם ישווק בארץ עם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.2 ליטרים המפיק 202 כ"ס, מומנט מרבי של 45 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת איסין היפנית.
המוסו ישווק בשתי רמות גימור לבחירה ומציע אבזור נדיב כבר מרמת הבסיס (EX) עם: מולטימדיה "8 בעברית, עם שיקוף לאנדרואיד אוטו, אפל ומצלמה אחורית; חיישני חניה קדמיים ואחוריים; לוח מחוונים דיגיטלי "12.3; בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג מאחור; מפתח חכם; חימום הגה וחישוקי סגסוגת 17 אינץ'.
רמת אבזור פרימיום מוסיפה מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, ריפודי עור, חימום מושבים אחוריים וחלון גג חשמלי נפתח. מפרט הבטיחות כולל שלל מערכות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית והתראת שטח מת במראות הצד עם תנועה חוצה מאחור.
מחיר סאנגיונג מוסו נקבע על 259,990 ש"ח לגרסת הכניסה, כשעבור גרסת הפרימיום נדרשת תוספת של 20,000 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו