מכוניות עם גג נפתח לא זרות לאופל - שלושת הדורות הקודמים של האסטרה הוצעו בגירסה פתוחה, ולא מדובר בהעלאת זיכרונות ריקה - גם הקסקדה מבוססת על האסטרה, אבל הוגדרה כדגם נפרד במטרה לכוון גבוה יותר. בכל מה שקשור לעיצוב, היא בהחלט עומדת במשימה - זו מכונית פשוט יפה. בלי אבל, בלי אולי, בלי סימני שאלה. מכל כיוון, בכל מצב, עם גג פתוח או גג סגור - פשוט יפה. טענות? היא מזכירה קצת יותר מדי את האסטרה מלפנים. בניגוד לדור הקודם, הפעם בחרו באופל בגג בד קלאסי. נכון שיש לו את החסרונות שלו, אבל אין מה לעשות - הוא פשוט נראה טוב יותר, סגור או פתוח.
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
פתיחת הדלת הגדולה והכבדה תפגיש אתכם עם שפע של עור חום, שנראה מצוין, ותפרים כפולים מטפסים גם על הדלתות והקונסולה. אבל מעמדת הנהג קשה לא להרגיש שזו אותה אסטרה מוכרת, שמרגישה כבר לא צעירה, עם עודף כפתורים בקונסולה, ופלסטיק חלול ונוקשה פה ושם. בנוסף, ציפינו למצוא מסך גדול יותר לצג המידע, מה שאכן מוצע בחו"ל כאופציה. אבל קשה להתלונן על האבזור השופע - יש פנסי קסנון, מושבים חשמליים עם אוורור לקיץ וחימום לחורף, בקרות אקלים ושיוט, וחיבור בלוטות' לנייד. המרווח מלפנים טוב, גם לנוסעים גבוהים - אך אלו התלוננו על מסגרת החלון שמפריעה לשדה הראייה. הכניסה לאחור לא ממש קלה, והמושב מעט זקוף מדי, אך מרווח הרגליים טוב ומרווח הראש מספק, ובסך הכל מדובר במכונית לארבעה - כולל שני ילדים במושבים מוגדלים. עם גג פתוח תא המטען רדוד מאוד, כמצופה, אך עם גג סגור מתקבל נפח שימושי.
מכונית פתוחה עם ארבעה מושבים צריכה להיות קודם כל נעימה, והקסקדה היא בדיוק כזו. היא רגועה ונינוחה. היא נוחה מאוד מחוץ לעיר, אבל רק טובה עד בסדר בעיר, וכשהגג סגור שמים לב לרעשי המתלים. אבל נחזור לעיקר - הגג נפתח בתוך 17 שניות, גם תוך כדי נסיעה (עד 50 קמ"ש) וגם מהשלט - מגנט תשומת לב אמיתי בחניית הקניון. היבואן בחר להביא כסטנדרט את הגג האקוסטי, והתוצאה מפתיעה לטובה מבחינת רעשי הרוח והכביש בשיוט מהיר.

רק 299,900 שקלים והיא בשבילך
הקסקדה מגיעה אלינו עם מנוע 1.6 ל' טורבו, שאותו פגשנו באינסיגניה: 170 כ"ס ו־28.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. הכוח זמין כבר מסל"ד נמוך, והרכב מרגיש זריז בסה"כ, למרות משקל עצמי מכובד, אבל התחושה היא יותר זורמת מתזזיתית. מדי פעם תיבת ההילוכים ממהרת לעבור להילוך גבוה כדי לחסוך בדלק, והמנוע מגיב בצליל לא מרוצה. מצד שני, ב־500 הסל"ד האחרונים לפני הקו האדום המנוע רוטן יותר מאשר מאיץ. בשביל זה יש תפעול ידני. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 9 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח נרשמו 14.7 ק"מ/ל'.
רכב פתוח ששוקל יותר ממשפחתית גדולה לא נשמע כנקודת פתיחה טובה בכביש מפותל. אבל הקסקדה מפתיעה לטובה. בסה"כ זו מכונית שמשתפת פעולה באופן נעים מאוד (ורק הבלמים מעט חלשים). אז גם נשאר זמן להעיף מבט אל הנוף מדי פעם, כמו זה שנשקף מדרך נוף הגלבוע שנסללה מחדש, ועם גג מופשל זו פשוט חוויה. הקסקדה עולה 300 אלף שקלים. זה הרבה כסף, בטח למותג שהוא לא פרימיום, וכאשר מתחרות כמו פיג'ו 308CC נמכרות במחיר הנמוך בעשרות אלפי שקלים. מצד שני, מותגי הפרימיום הגרמניים עולים הרבה יותר. אז כן, הקסקדה יקרה, אבל היא מכונית טובה, שמבצעת את ייעודה מצוין.
תעודת זהות
מנוע: 4 ציל', טורבו, 1,598 סמ"ק
הספק: 170 כ"ס ב־6,000 סל"ד
מומנט: 28.5 קג"מ ב־1,650 סל"ד
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
מהירות מרבית: 217 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 9.9 שנ'
מחיר: 299,900 שקלים תקבלו עודף מ־300,000 שקלים אבל לא הרבה...
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו